وی در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه از نقش مخرب رسانه ها در وارونه جلوه دادن نقش تهران و مسکو در سوریه، پرده برداشت و افزود: من رسانه های کانادایی را زیاد نمی بینم چرا که دروغ در آن موج می زند؛ آنها همواره نقش این دو کشور را در سوریه وارونه نشان می دهند؛ به نظر من، حق مسلم دمشق است که از  ایران، روسیه و  گروه حزب الله لبنان بخواهد از سوریه در مقابله با تروریسم حمایت کنند.

بارتلت افزود: در مدت اقامتم در غزه، حوادث سوریه را دنبال می کردم؛ پس از گفت وگو با برخی دوستان، فهمیدم که رسانه ها دروغ می گویند؛ آنان این جریانات را یک انقلاب معرفی می کردند؛ درحالی که سوری ها چنین اعتقادی نداشتند و من هم به این موضوع اعتقادی نداشتم تا این که به سوریه رفتم و مطمئن شدم که حوادثی که در این کشور روی می دهد، اصلاً انقلاب نیست.

خبرنگار مستقل کانادایی به نقش مخرب رسانه ها در بحران سوریه اشاره کرد و افزود: رسانه های غربی و حاشیه خلیج فارس نقشی کثیف و خونین در این ماجرا بازی کرده اند.

بارتلت با ذکر مثالی به وارونه جلوه دادن حقایق توسط رسانه های غربی بویژه بی بی سی، پرداخت و افزود: تروریست ها در سال ۲۰۱۴ به مدرسه دبستان “المنار” در منطقه غوطه شرقی دمشق حمله کردند که در جریان آن، یک کودک کشته و ۶۰ نفر دیگر زخمی شدند، اما خبری که بی بی سی منتشر کرد حکایت از آن داشت که این کودکان توسط دولت دمشق هدف حمله قرار گرفته اند که این خلاف واقع بود.

وی اضافه کرد: رسانه ها هیچ سخنی از حضور ۷۰ هزار تروریست در استان ادلب (در شمال سوریه) نمی زنند؛ اما دائماً از حمله هوایی ارتش سوریه و روسیه به این استان سخن می گویند و چنین وانمود می کنند که غیر نظامیان بمباران می شوند.

خبرنگار کانادایی همچنین به حمایت های بی دریغ غرب از نیروهای موسوم به “کلاه سفیدها” اشاره کرد و گفت: دلیل اصلی حمایت غرب از این گروه برای تأمین منافع غربی هاست؛ چرا که کلاه سفیدها در خدمت آنها هستند.

بارتلت ادامه داد: کلاه سفیدها نقش دوگانه داشتند؛ از یک سو به دنبال آن بودند که تصویر مثبتی از تروریست ها نشان دهند و از سوی دیگر در تلاش بودند، وجهه دولت های روسیه و سوریه را خراب کنند.

وی همچنین به موضوع ونزوئلا پرداخت و با دروغ خواندن تصویری که رسانه های غربی از این کشور ارائه می دهند، گفت: این رسانه ها اوضاع ونزوئلا را این گونه به تصویر می کشند که همه در این کشور از فرط گرسنگی در حال جان دادن هستند؛ اما من به مناطق بسیار فقیر سر زده و دیده ام که مواد غذایی فروخته می شود و به این نکته پی بردم که رسانه های غربی، حوادث را جعل می کنند.

بارتلت اضافه کرد: در ونزوئلا فقر وجود دارد، اما اوضاع به این صورتی که رسانه های غربی از آن سخن می گویند، نیست.

وی درباره سکونت سه ساله اش در نوار غزه نیز  گفت: در این مدت، برق در بیشتر روزها قطع می شد و زیرساخت ها وضع اسفناکی داشت. کشاورزان و ماهیگیران هر روز از سوی (اسرائیلی ها) مورد حمله قرار می گرفتند، ما در صدد حمایت از آنان برآمدیم که ارتش اسرائیل به سوی ما نیز آتش گشود.

خبرنگار کانادایی در پایان افزود: زندگی در نوار غزه به خاطر اشغالگران اسرائیلی و بالاتر از آن به دلیل تصویری که رسانه های غربی از فلسطین نشان می دهند و آنان را تروریست می دانند، بسیار سخت و طاقت فرساست.

310 310

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 65



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها