سر لشکر موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم استقبال از پیکر شهدای نداجاگفت : هرکسی که لباس سربازی می ‌شد دنبال شهادت است. بعضی مانند ما سی سال در کوه و دریا دنبال آن می گردند ‌و پیدا نمی کنند و بعضی راه صد ساله را یکشنبه میروند و دریایی که شهادت در آنجایشان بر شهادت در جاهای دیگر است شهید می شوند. 

وی افزود: از اولین لحظاتی که این اتفاق افتاد برای همه کارهایی که باید انجام می شد کارهای لازم انجام شد. الان چهار گروه کارشناسی از ستاد کلوزارت دفاع ارتش و نیروی دریایی از لحظه ای که اتفاق افتاده در حال بررسی موضوع هستند. معمولا در این جور حوادث کار خیلی پیچیده است و اینکه چه بخشی مربوط به فناوری و چه بخشی مربوط به نیروی انسانی است کار بسیار دقیقی است.

فرمانده ارتش ادامه داد: یکی دیگر از کارهایی که باید پیش بینی می شد نجات باقی مانده خدمه بود که شناورهای نیروی دریایی به سرعت در منطقه حاضر شدندو توانستند ۱۶ نفر را نجات بدهند و یکی از این ۱۶ نفر هم در راه رسیدن به بیمارستان به شهادت رسید و حال بقیه خوب است. بقیه که در محل هایی بودن که نزدیک به محل سانحه بوده پس از اقداماتی که برای خروج آنها از شناور انجام شد به شهادت رسیده بودند و دیشب آخر وقت آنها را از شناور خارج کردند. 

سرلشکر موسوی تصریح کرد: در کنارک همه اقدامات برای انتقال آنها انجام شد و نیروی هوایی برای انتقال آنها و خانواده هایشان به هرجا که لازم بوده با تمام توان اقدام کرده است. 

وی عنوان کرد: کارهای دیگری که باید انجام شود گرفتن آزمایش DNA است تا بخش هایی که مشخص نیست برای چه کسی است شناسایی شود پیش بینی های لازم با پزشکی قانونی انجام شده تا از همین الان کار خود را انجام دهند. 

فرمانده کل ارتش اظهار داشت: تمام فرماندهان نظامی در استان‌هایی که شهدا به آنها تعلق دارند آماده استقبال از پیکر شهدا هستند. البته در این ایام باید تا آنجا که می توانیم رعایت دستور العمل های بهداشتی را بکنیم. 

سرلشکر موسوی عنوان کرد: یکسری امرو حقوقی دیگر هم هست که باید در ارتش و ستاد کل و بنیاد شهید انجام شود که تا کنون آنچه باید انجام می شده صورت گرفته و از این به بعد هم انجام می شود. 

وی در پایان گفت: از نکاتی که ماباید خدا را بابت آن شاکر باشیم این است که پیش از تشییع شهدای ارتش در کنارک جوانان به فرماندهان ما مراجعه میکردند و می گفتند ما آماده ایم جای این شهدا را پر کنیم و از مرزهای کشور دفاع کنیم و عزیزان ما در ارتش بر پیمان خونی که با ملت بسته اند تا آخرایستاده اند.  پیکر همه شهدا پیدا شده است و کارهایی که الان در حال انجام است برای پیدا کردن علت حادثه است. 

2727

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 8

برچسب‌ها

, , , ,



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها