جوانسازی پوست روش های مختلفی دارد که کربوکسی تراپی یکی از آن هاست. در روش کربوکسی تراپی از گاز کربن دی اکسید به منظور انجام فرآیند جوانسازی پوست استفاده می شود. کربوکسی تراپی که قدمتی طولانی دارد، امروزه جزء پرطرفدارترین روش ها به منظور جوانی و تازه سازی پوست است که حتی برای روشن کردن پوست در نواحی مختلف نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

برای مثال یکی از پر مخاطب ترین خدمات این حوزه کربوکسی تراپی واژن دکتر زرگنج فرد می باشد.

خدمات کربوکسی تراپی دکتر زرگنج فرد

این روش مزایای زیادی دارد که باعث محبوبیت بیشتر آن شده و روز به روز افراد بیشتری به انجام آن تمایل پیدا می کنند.

در این مقاله قصد داریم در مورد روش کربوکسی تراپی و مزایا و کاربردهای این روش صحبت کنیم. هم چنین در مورد فرآیند انجام کربوکسی تراپی نیز توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

  1. کربوکسی تراپی چیست؟
  2. تاریخچه کربوکسی تراپی چیست؟
  3. کربوکسی تراپی چه کاربردهایی دارد؟
  4. کربوکسی تراپی چه مزایایی دارد؟
  5. قبل و بعد از کربوکسی تراپی چه اقداماتی باید انجام شود؟

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی چیست؟

امروزه برای زیبایی و به خصوص جوان سازی پوست روش های مختلفی وجود دارد که برخی از آن ها قدمت طولانی داشته و برخی با توجه به پیشرفت ها و نیازهای روز به وجود آمده اند. کربوکسی تراپی یکی از روش های زیبایی و جوان سازی پوست است که به خصوص در بین افرادی که پا به افزایش سن می گذارند طرفداران زیادی دارد.

جوانسازی در گذشته

زیبایی و جوانسازی پوست امری بوده که از گذشته طرفداران زیادی داشته و حتی در قدیمی ترین دوران نیز به آن توجه زیادی می شد. در زمان های قدیم با توجه به عدم وجود امکانات و تکنولوژی ها از طبیعت و مواد موجود در آن برای کسب زیبایی استفاده می شد. یکی از پرکاربردترین مواد طبیعی در گذشته چشمه های آب معدنی بودند. این چشمه ها که بی شباهت به سونا و جکوزی امروز نبودند محلی بودند که افراد در آن به منظور تسکین دردها، گرفتگی بدن، درمان و بهبود زخم های سطحی و… از آن ها استفاده می کردند. مزیت چشمه های آب معدنی وجود گاز کربن دی اکسید بود که در برخورد با پوست موجب افزایش خون رسانی و گردش خون می شد. این افزایش گردش خون نیز منجر به بهبود سریع تر زخم ها و گرفتگی های بدن می شد.

جوانسازی امروزی

امروزه، اما با وجود عدم دسترسی به چشمه های آب معدنی و سختی استفاده از آن ها جایگزین های زیادی برای این کار به وجود آمده است که یکی از آن ها استفاده از روشی به نام کربوکسی تراپی است. در روش کربوکسی تراپی با استفاده از کپسول دی اکسید کربن، این گاز را به نقاط مختلف بدن می رسانند. با توجه به این که بدن انسان نسبت به گاز کربن دی اکسید واکنش تدافعی دارد، سلول ها در برخورد با این گاز به منظور دفع آن اکسیژن بیشتری دریافت کرده و در نتیجه خون رسانی را افزایش می دهند. کربوکسی تراپی در مراکز مختلفی قابل انجام است، اما بهترین مرکز برای انجام مطمئن و موثر این عمل، کلینیک زیبایی دکتر زرگنج فرد می باشد.

تاریخچه کربوکسی تراپی چیست؟

تاریخچه کربوکسی تراپی چیست؟

برخلاف محبوبیت کربوکسی تراپی که امروزه بسیار بیشتر شده است، این علم، دانش جدیدی نیست و سال هاست که شناخته شده و از آن استفاده می شود.

کشف اهمیت دی اکسید کربن

در دهه 1930 میلادی، در کشور فرانسه پزشکان این مسئله را کشف کردند که مناطقی که آب در آن جا دارای میزان بیشتری کربن دی اکسید است و افراد و ساکنین آنجا، از این آب به عنوان منبع شنا یا حمام کردن استفاده می کنند، زخم ها زودتر بهبود یافته و پوست دیرتر چروک می شود. این کشف نشان دهنده آن بود که دی اکسید کربن می تواند ارتباط نزدیکی با جوانی و بهبود وضعیت پوست داشته باشد.

کشف کربوکسی تراپی

حدود 20 سال بعد از این کشف در اهمیت کربن دی اکسید، پزشکان و جراحان از این عنصر به منظور درمان بیماری های عروقی و ضعف خونرسانی بدن استفاده کردند. در واقع از کربن دی اکسید برای خونرسانی بهتر به بافت هایی که به دلایلی مانند تجمع چربی مسدود شده بودند استفاده کردند. 5 سال بعد از این عنصر برای جوانسازی پوست و زیبایی نیز به کار گرفته شد. به خصوص برای از بین بردن چربی در نواحی مختلف مانند غبغب، ران پا، بازوها و هم چنین برطرف کردن افتادگی و تیرگی در نواحی اطراف چشم، گردن، سینه ها و… این روش کاربرد بسیار زیادی پیدا کرد. کربوکسی تراپی در برخی افراد حتی باعث افزایش انعطاف پذیری پوست نیز می گردد که از دیگر دلایل افزایش محبوبیت این روش کم خطر و ایمن است، البته ایمنی کربوکسی تراپی زمانی که توسط یک متخصص انجام شود، بیشتر می شود. دکتر زرگنج فرد از پزشکان خوب و مجرب در زمینه انجام جراحی های زیبایی به خصوص کربوکسی تراپی می باشند.

کربوکسی تراپی چه کاربردهایی دارد؟

کربوکسی تراپی یکی از روشهای کم خطر و ایمن است که با توجه به شیوه انجام آن امروزه به یکی از روشهای محبوب در میان جراحی های زیبایی تبدیل شده است.

جوانسازی

اولین وضعیت و استفاده کربوکسی تراپی برای جوانسازی پوست است. به طور کل بدن انسان نسبت به هر ماده‌ای که مطابق با ساختار آن نباشد واکنش نشان می دهد. این واکنش در برخی موارد می‌تواند کمک کننده باشد و باعث مزایای زیادی در بدن گردد که یکی از آنها جوانسازی پوست از طریق واکنش به عنصر دی اکسید کربن است. در این واکنش معمولاً سلولها که پذیرنده دی‌اکسیدکربن نیستند برای دفع این ماده شروع به واکنش و سوخت و ساز می کنند که منجر به تولید اکسیژن بیشتر برای دفع و خنثی سازی دی اکسید کربن و در نتیجه افزایش خون رسانی و جوانسازی پوست می گردد.

افزایش خون رسانی

افزایش خونرسانی در بدن انسان از روش‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از آنها به وسیله گشاد کردن رگ ها و عروقی است که در سرتا سر بدن انسان وجود دارند. هنگامی که به بدن یک ماده که منجر به واکنش دفاعی می شود، وارد می شود، عروق به منظور فعالیت بهتر سلولهای دفاعی گشاد می‌شوند. گشاد شدن عروق باعث افزایش خونرسانی به بافت ها می شود و همچنین در اثر فعالیت بیشتر سلول ها حتی چربی سوزانده شده و بافت های مرده در پوست از بین می روند.

بهبود انعطاف پذیری

هنگامی که فعالیت سلول ها بالاتر رفته و خونرسانی نیز در حجم و سرعت بیشتری انجام شود، انعطاف پذیری پوست در اثر کشیدگی رگ های زیر پوست بالاتر می رود. این مسئله باعث از بین رفتن چروکیدگی و افتادگی های پوست می شود و همچنین نواحی از پوست که در اثر خوردن تیره شده بود نیز به علت انعطاف پذیری پوست و تحت واکنش قرار گرفتن رنگدانه های پوست روشن می‌شوند. کربوکسی تراپی یکی از روشهای محبوب برای بهبود وضعیت پوست است که در کلینیک زیبایی دکتر زرگنج فرد با بهترین کیفیت و ایمن ترین شکل انجام می گردد.

کربوکسی تراپی چه مزایایی دارد؟

با توجه به کاربردهای مختلف کربوکسی‌تراپی که تاثیر عمده آن در زیبایی و بهبود وضعیت پوست است، این روش محبوبیت زیادی پیدا کرده، البته تنها دلیل محبوبیت این کاربردها نیست و استفاده از کربوکسی تراپی مزایای مختلف دیگری نیز دارد، ‌

بالا بردن جریان خون

جریان خون به خصوص در افرادی که دارای اضافه وزن و فشار خون پایین هستند، شدت کمی داشته که این مسئله می‌تواند در موارد زیادی خطرناک باشد. کربوکسی تراپی با افزایش اندازه رگها و عروق و همچنین بهبود خونرسانی می تواند باعث بالا بردن جریان خون شود که این مسئله هم در زیبایی پوست و هم در سلامت بدن بسیار تاثیرگذار است.

رفع ناهمواری ها

به دلایل مختلف مانند آسیب‌دیدگی و اسکار ممکن است، پوست دچار ناهمواری و فرورفتگی هایی در برخی نقاط شود. کربوکسی تراپی می‌تواند تا حد زیادی ناهمواریها را درمان کند و باعث یکدست کردن پوست در ناحیه های تزریق دی اکسید کربن شود. نکته مهم در مورد روش انجام کربوکسی تراپی انجام توسط یک پزشک متخصص و با تجربه است که به عنوان مثال می توان از دکتر زرگنج فرد نام برد.

قبل و بعد از کربوکسی تراپی چه اقداماتی باید انجام شود؟

کربوکسی تراپی نیاز به آمادگی خاصی ندارد و هر زمان که فرد مایل بود می‌تواند این کار را انجام دهد، البته ممکن است که پزشک بسته به اینکه کدام محل از بدن برای کربوکسی تراپی انتخاب شود، چند روز قبل از انجام این کار برخی داروهای ضد التهاب یا داروهایی مانند آسپرین را در صورت مصرف توسط بیمار قطع کند، همچنین بعد از انجام کربوکسی تراپی نیز مراقبت‌های خاصی مورد نیاز نیست و افراد محدودیتی در انجام فعالیت های خود ندارند، البته بهتر است، به منظور عدم جلوگیری از واکنش سلول ها حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از انجام کربوکسی تراپی از حمام به خصوص حمام آب سرد یا استخر استفاده نشود.

انجام کربوکسی تراپی به عنوان یک روش کم خطر برای تمام افرادی که دچار افتادگی پوست و پیری زودرس پوست شدند مناسب است، اما باید به انتخاب پزشک مناسب برای انجام این کار توجه شود. از دکتر افسانه زرگنج فرد می‌توان به عنوان یکی از بهترین پزشکان در زمینه کربوکسی تراپی نام برد.

امتیاز به مطلب post

drsalamatسلامت3 سال پیش • dahio.com • 17

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها