حسین نورانی‌نژاد سخنگوی حزب اتحاد ملت، در ارتباط با خبری که در فضای مجازی مبنی بر خروج حزب کارگزاران از جبهه اصلاحات مطرح شده است، گفت: آنچه که در مصاحبه آقای کرباسچی وجود دارد اصلا بحث خروج از جبهه اصلاحات نیست؛ بلکه ایشان انتقاداتی را به نحوه مدیریت جبهه مطرح کردند. این انتقادات خوب است و به بهتر شدن عملکرد جبهه کمک می کند. این انتقادات به گردش اطلاعات و تحلیل بهتر اوضاع منجر می شود. 

سخنگوی حزب اتحاد ملت افزود: ایشان گفتند خاتمی جبهه اصلاحات را رهبری نمی کند؛ اگر منظور از رهبری ورود به جزئیات جبهه باشد،  بله آقای خاتمی در جزئیات دخالت نمی کند. اما طی این سال‌ها رهبری را به نحو احسن انجام دادند.

وی سپس گفت: شاید مورد اجماع ترین نظر در بین اصلاح‌طلبان  پذیرش رهبری اصلاحات توسط آقای خاتمی است. در این میان فراموش نکنیم رهبری با مدیریت تفاوت دارد. آقای کرباسچی درست می گوید که آقای خاتمی در مدیریت جزئیات مداخله نمی کنند؛ چراکه به شورای‌عالی سپرده شده است.

نورانی نژاد گفت: به نظر می رسد مدیریت شورای‌عالی چندان نتوانسته رضایت مجموعه اصلاحات را فراهم کند و برای انتخابات آتی نیاز به تقویت دارد. در مورد تشکیل ستاد انتخاباتی هم این بحث ها مطرح بوده و تشکیل یک ستاد قوی از سوی شورایعالی پیگیری می شود اما فعلا سازو کار دیگری برای هماهنگی این امور به جز شورای‌عالی نداریم.

این فعال سیاسی گفت: نقدها و نگرانی هایی که نسبت به شورای عالی وجود دارد مسئله ای است که اکثریت اصلاح طلبان به آن واقف هستند. در افکار عمومی نگرانی نسبت به مدیریت تشکیلاتی جبهه اصلاحات وجود دارد. هنوز به ساز و کار شفافی که در آن نحوه حضور احزاب اصلاح طلب و چگونگی مشارکت چهره های ملی  مشخص شده باشد نرسیدیم. یک رویکرد اجماعی و ائتلافی باعث شده تا نسبت به بحث‌های هویتی و گفتمانی اصلاحات کم توجهی شود و بدنه اجتماعی اصلاحات نسبت به این موضوع ناراضی است.

این عضو حزب اتحاد ملت گفت: در سطح کلان مدیریتی شورای‌عالی هم موضع نگرفتن نسبت به خیلی از اختلافات و یا موضع ضعیف گرفتن باعث شده تا شاهد مقداری سرخوردگی بدنه اصلاحات باشیم. این موضوعات همه تایید کننده این است که جریان سازمانی اصلاحات باید قوی‌تر عمل کرده و به مردم گزارش دهد  و پاسخ‌گو باشد.

وی در پایان گفت: با این وجود تا به ساز و کار جدیدی نرسیدیم خراب کردن ساز و کارهای فعلی  در صلاح نیست. انتقاد حق همه همه هست. صحبت کرباسچی هم خارج از این موضوع نیست و از درون جبه اصلاحات صحبت کرده و نظر ایشان و حزب کارگزاران تقویت جبه اصلاح‌طلبان است.

عطریانفر تکذیب کرد

هپنین پانا نوشت؛

 محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران،  در واکنش به اخبار منتشر شده در شبکه‌های مبنی بر خروج این حزب از جبهه اصلاحات اظهار کرد: من تمام این اخبار را تکذیب می‌کنم. برداشت‌ها، برداشت‌های ناصوابی است که از مصاحبه دبیر کل (کرباسچی) صورت گرفته است. دبیر کل سازندگی اظهاراتی کرده است که به مفاد مباحث باز می‌گردد و ارتباطی با خروج از جبهه اصلاحات ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین خاطرنشان کرد: جهت‌گیری دبیرکل و به‌طور کلی حزب کارگزاران سازندگی همواره به سمت تحکیم و بازسازی برای حفظ اصلاحات بوده است.

عضو شورای مرکزی کارگزاران متذکر شد: ما (کارگزاران) همچنان به اصلاحات پایبند هستیم و از این جریان سیاسی اعلام خروج نکرده‌ایم و اخبار منتشرشده در این زمینه را تکذیب می‌کنم.

صادق زیباکلام نیز در توئیتی نوشت:

خروج سازندگی از جبهه اصلاحات را با همه تلخیش می توانم درک کنم. این فقط کرباسچی و مرعشی نیستند که بی برنامگی، بی هدفی، بی ارادگی، بی مسئولیتی و بی عملی رهبری اصلاحات بالاخص جناب خاتمی آنها را بالمره ناامید و به آخر خط رسانیده است.اما بایستی از این عزیزان پرسید که آیا خروج از اصلاحات راه درستی است؟

۲۷۲۱۵

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 45



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها