حجّت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های امروز جمعه 6 خردادماه با اشاره به شهادت حضرت امام صادق (ع) و دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا منشأ همه خیرات دنیوی و اخروی و کلید باز کردن همه درهای بسته است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به حضور نمایندگان مجلس در محضر مقام معظم رهبری، عنوان کرد: توقع داریم که نمایندگان مجلس رهنمودهای مقام معظم رهبری برای انقلابی ماندن مجلس را جدی بگیرند. ساده زیستی، مردمی بودن، رعایت کردن اولویت‌ها از جمله مسائلی بود که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد و باید مورد توجه قرار گیرد. ایشان فرمودند مجلس باید از تصویب قوانینی که قابلیت اجرا ندارند، پرهیز کنند. بنده اطلاع دارم هنگامی که آیت الله صافی دبیر شورای نگهبان بود با برخی از نمایندگان صحبت می‌کردند و می‌گفتند که قوانینی را در مجلس تصویب نکنید که در شورای نگهبان رد شود.

وی با اشاره به اینکه حذف ارز ترجیحی قانونی بوده که باید دولت قبل اجرا می کرد و از اجرای آن سر باز زده است، تصریح کرد: حذف ارز ترجیحی یک امتحان الهی برای مردم، مسئولان، نمایندگان مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و برای همه مردمی است که چهل و سه سال قربانی دادند و هنوز هم قربانی می دهند و بوی شهادت هر روز در نقطه‌ای به مشام می‌رسد. دولت نمی‌خواهد قانون‌شکن باشد و به حکم قانون، ارز ترجیحی را حذف کرده است و توزیع عادلانه جز از این طریق شدنی نیست.

صدیقی با انتقاد از تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای غیرضروری تصریح کرد: در چند سال گذشته گاهی اوقات ارز ترجیحی تخصیصی برای واردات کالاهای غیرضروری، چون لوازم آرایشی و خوراک سگ استفاده می شد و هیچ تأثیری در زندگی مردم و سفره آنان داشت. ارز ترجیحی فقط پولدارها را پولدارتر کرد و طبقات ضعیف هم ضعیف‌تر شدند.

وی ادامه داد: امروز گرانی وجود دارد و گرانی به تعبیر امام جعفر صادق (ع) باعث آزرده شدن روح‌ها می‌شود. فردی که قدرت خرید کمی دارد و به مایحتاج زندگی دسترسی ندارد، افسردگی پیدا می‌کند و مشکلات اجتماعی و اخلاقی از این طریق به وجود می‌آید، اما گرانی امتحان است. نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود. اگر کسی راهی بلد است، ارائه کند، در غیر این صورت بنده با توجه به شناختی که از آیت الله رئیسی دارم، باید بگویم که او با همه وجود خود در خدمت مردم است.

وی افزود: از بین بردن شکاف طبقاتی و توزیع عادلانه یارانه‌ها جزو برنامه‌های دولت است. با وجود افزایش قیمت ها، مبالغی به حساب افراد واریز شده و حساب آن ها تقویت می شود. همچنین با این طرح در دلار صرفه‌جویی می‌شود.

خطیب جمعه تهران : این گرانی‌ها امتحان است؛ حذف ارز ترجیحی هم امتحان الهی است / نابرده رنج ، گنج میسر نمی‌شود

بیشتر بخوانید :

امام جمعه موقت تهران اظهارداشت: این گرانی در همه جای دنیا وجود دارد و معلول یکسری مسائل است. همه دولت‌ها امروز گرفتار هستند. از یک طرف مسئله جنگ در مرزهای اروپا وجود دارد و از طرف دیگر هند صادرات گندم را ممنوع کرد، چین مشغول خرید است و کشورهای دیگر هم درگیر چالش‌های غذایی هستند. امنیت غذایی و سامان دادن به امور، چنین طرحی را از سوی دولت می‌طلبید و دولت قدم بسیار مهمی را برداشت که تاکنون چنین گامی در طول انقلاب برداشته نشده و این شجاعت و جرأت بسیار مهم است. دولت‌های قبلی‌ می‌خواستند خوشنام بمانند و وجیه المله شوند، اما این کار باعث شد زیرساخت‌ها از بین برود، دولت سیزدهم جلو آمده است و باید برای رفع مشکلات چاره جویی کرد. مقام معظم رهبری برای شرایط طبقات ضعیف جامعه آزرده است و دولت هم با مردم است و گرفتارهای ملت را لمس می‌کند.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه تأمین معیشت و تسهیل زندگی مردم را از خداوند می‌خواهیم و به صورت مرتب به مسئولان توصیه می‌کنیم که در این راستا اقدام کنند، خاطر نشان کرد: استفاده از کارشناسان و تجربیات و توکل بر خداوند و توسل به ائمه اطهار ان شاءالله موجب می‌شود که ما از این پیچ خطرناک با سربلندی عبور کنیم. هیچکدام از پیروزی‌های ما بدون مشارکت ملت و پشتیبانی آنان و زیر پرچم ولایت عملی نبوده و از این به بعد هم مطمئناً این ملت در حمایت از دولت برای رفع مشکلات اقتصادی پای کار خواهند آمد. همان گونه که مردم تاکنون از جان و جوانان خود مایه گذاشتند، در این مرحله نیز ملت مقاوم ما با همان آهنگ از دولت حمایت خواهند کرد و به پیروزی خواهیم رسید.

2121

hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 10

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها