حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های نماز جمعه این هفته ملایر ماه رمضان را ماه تمرین مبارزه با نفس و رزمایش بندگی دانست و اظهار کرد: در این ماه که خواب انسان عبادت و نفس او تسبیح است، خداوند دست بندگانش را گرفته و پای شیطان را می بندد.

وی با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه، خواستار پیگیری بازسازی قبور ائمه بقیع توسط وزارت امور خارجه طی پنجمین دور مذاکرات با عربستان شد و خاطرنشان کرد: بازسازی قبور ائمه باید اولویت اصلی ما باشد و نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

امام جمعه ملایر اضافه کرد: امروز کشور ایران صاحب قدرت و ملت است و می‌طلبد عربستان را وادار به بازسازی قبور کرده یا راه را برای بازسازی توسط شیعیان و با هزینه‌های مردمی مهیا کند.

وی مذاکره ولیعهد عربستان با ایران را از سر ضعف و اضطرار دانست و گفت: اینکه آن ها وارد مذاکره شدند به این معنا نیست که از گذشته خود دست برداشتند.

 خطیب جمعه ملایر : سعودی ها از سر ضعف با ایران مذاکره می کنند / وزارت خارجه آنان را وادار به پذیرش این شرط کند

بیشنر بخوانید :

حجت الاسلام برقراری در بخش دیگری گرانی کالاها را دلیلی برای تخریب دولت دانست و بیان کرد: دولت باید در اسرع وقت ورود کرده و برای جلوگیری از گرانی‌های افسارگسیخته فکر اساسی کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید دولت را در این جراحی بزرگ اقتصادی تنها بگذاریم، تصریح کرد: رئیس کل بانک مرکزی رسما اعتراف کرد که ارز ۴۲۰۰ تومانی، فساد زا است.

امام جمعه ملایر یادآور شد: ما باید برنامه دولت را بدانیم و بر اساس آن قضاوت کنیم بطور مثال سهمیه بندی بنزین از تحریم آن جلوگیری کرد پس گاهی اوقات ما به جراحی اقتصادی نیاز داریم.

برقراری جنگ اوکراین و روسیه را یکی از دلایل کاهش تولید و افزایش قیمت غلات دانست و مطرح کرد: اعتراض برخی افراد معترض، صادقانه نیست چرا که دولت در بسیاری از حوزه ها، عملکرد خوبی داشته است.

وی واکسیناسیون عمومی، پرداخت حقوق کارکنان دولت و مهار تورم، افزایش صادرات به ویژه نفت و فعال بودن دیپلماسی منطقه‌ای را از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم تاکنون برشمرد و گفت: دولت حل مشکلات کشور را به پیروزی در مذاکرات گره نزده است.

برقراری ادامه داد: توانمندی نظام ومردم سبب شده با وجود همه تحریم های اقتصادی، کشور زمین گیر نشود و به سلامت از پیچ تحریم ها عبور کند.

hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 14

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها