وبسایت تابناک باتو: در چند ماه اخیر و از سال ۲۰۱۸ میلادی، زمین‌های کشاورزی و مزارع شهر «کیسارازو» ژاپن به محلی برای گرگ‌های رباتیک ترسناک تبدیل شده است؛ اما جای نگرانی نیست، این گرگ‌ها با وجود ظاهر ترسناکشان برای بومیان این منطقه خطری ندارند.

اسم این ربات «گرگ ابر هیولا» (Super Monster Wolf) است و مهندسان برای جلوگیری از خورده شدن محصولات کشاورزان توسط جانوران گیاه خوار وحشی، آن را طراحی کرده اند.

روش جالب ژاپنی‌ها برای محافظت از زمین‌های کشاورزی

در واقع، پدیدآوردن این گرگ ترسناک در ورای خود داستان غم انگیزی دارد. گرگ‌های محلی ژاپن در اوایل قرن نوزدهم منقرض شدند، دلیل چنین امری، موج شکار و نسل کشی گرگ‌ها بود که با حمایت دولت انجام می‌شد.

امروزه بسیاری از مناطق ژاپن به خاستگاه تعداد چشمگیری از آهو، گوزن و گراز وحشی تبدیل شده است. گراز‌ها به خوردن محصولات زراعی کشاورزان علاقه زیادی دارند و باعث تخریب زمین‌های برنج و محصولات دیگر می‌شوند. پُر واضح است که کشاورزان از این موضوع ناراحت باشند. بعد از گذشت دویست سال، برای حل این مشکل گرگ مصنوعی ساخته اند تا جبران گرگ‌هایی باشد که موجب انقراضش شده اند.

روش جالب ژاپنی‌ها برای محافظت از زمین‌های کشاورزی

این گرگ‌های مصنوعی عامل مؤثری برای برقراری توازن محیطی در منطقه به شمار می‌روند. گرگ رباتیک در مرحله آزمون و خطاست و تاکنون موفقیت‌های زیادی از آن حاصل شده است. آنقدر موفق بوده که بنا به گزارش شبکه تلویزیونی (آساهی) قرار است تعداد زیادی از آن تولید شود.

«شیهیکو اومیزاوا»، یکی از مسئولین تعاونی کشاورزی ژاپن، در گفتگو با شبکه خبری شیبا نیبو گفت تجارب نشان داده که محدوده کارآمدی این گرگ مصنوعی، حدود یک کیلومتر و از حصار الکتریکی اثربخش‌تر است و اگر کشاورزان می‌خواهند چهارچوب اثربخشی گرگ‌های مصنوعی را بیشتر کنند، باید بر تعداد گرگ‌های مصنوعی مزرعه هایشان بیفزایند.

روش جالب ژاپنی‌ها برای محافظت از زمین‌های کشاورزی

نمونه فعلی این گرگ‌ها ثابت و غیرقابل حرکت است و ۴۸۴۰ دلار قیمت دارد و از آنجا که قیمت گرگ‌ها بالاست، شرکت آن‌ها را با قیمت کم نیز اجاره می‌دهد. ارتفاع این حیوان وحشی رباتیک ۶۵ سانتیمتر است و نصف گرگ واقعی است. دندان‌های تیز، بزرگ و سفید و مو‌های بلند از جمله ویژگی گرگ‌های مصنوعی است.

گرگ رباتیک از پنل‌های خورشیدی برای شارژ باتری خود استفاده می‌کند و می‌تواند نفوذگران را با حسگر مادون قرمز نظارت کند.

روش جالب ژاپنی‌ها برای محافظت از زمین‌های کشاورزی

بنا به گزارش بی بی سی، زمانی که گرگ احساس کند، جسم متحرک در آن گوشه و کنار وجود دارد، از طیف گسترده‌ای از صدا‌های بلند از جمله صدای گلوله، زوزه کشیدن و صدا‌های انسانی برای ترساندن و راندن موجود مورد نظر استفاده می‌کند.

البته گرگ روباتیک با این صدا‌ها از جمله صدای شلیک گلوله همه‌ی مزاحمان از بشر تا حیوانات را از مزارع ژاپنی‌ها دور نگه می‌دارد.

hotnewsسرگرمی5 سال پیش • dahio.com • 121



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها