در سال های اخیر، علاقه مندان به زیبایی بیشتر و بیشتر از روغن کرچک به عنوان یک درمان طبیعی برای رشد مو استفاده کرده اند. روغن کرچک یک درمان قدیمی در طب سنتی است. روغن کرچک پوست سر را مرطوب کرده، شوره سر را کاهش داده و موهای شما را صاف و براق می کند.

خواص روغن کرچک برای مو

روغن کرچک غنی از اسید ریسیولینولیک است (اسید چرب برای مبارزه با التهاب). هنگامی که روغن کرچک بر روی پوست سر اعمال می شود، به تقویت سلامت فولیکول های مو می پردازد و به نوبه خود، باعث افزایش رشد مو (و همچنین محافظت در برابر ریزش مو) می شود.

استفاده از روغن کرچک می تواند به طور چشمگیری باعث افزایش میزان رشد مو شود. برخی حتی ادعا می کنند استفاده ماهانه این روغن باعث افزایش پنج برابری رشد مو می شود. علی رغم این ادعاها، در حال حاضر هیچ شواهد علمی برای نشان دادن اینکه روغن کرچک می تواند رشد مو را افزایش دهد، وجود ندارد. علاوه بر این، کمبود تحقیقات در خصوص عوارض جانبی روغن کرچک وجود دارد. با این حال، برخی از تحقیقات قدیمی (شامل یک مطالعه منتشر شده در مجله Cosmetic Sciences در سال ۲۰۰۳) نشان می دهد که روغن کرچک باعث بهبود ظاهر موها با افزایش درخشش آن می شود.

چگونگی استفاده روغن کرچک برای مو

اگر علاقه مند به استفاده از روغن کرچک برای رشد مو هستید، فقط چند قطره روغن را روی پوست خود بمالید. همچنین می توانید چند قطره روغن کرچک را به قسمت وسط و انتهای مو خود بمالید و ماساژ دهید. این کار مو را در برابر شکستگی محافظت می کند و بافت مو را ارتقا می دهد.

گرچه زمان ایده آل برای ماندن روغن روی مو مشخص نیست اما اجازه بدهید روغن حدود دو ساعت روی موها بماند. برای جلوگیری از ریختن روغن روی لباس و مواد دیگر، سر خود را با کلاه رنگ بپوشانید. بسیاری از متخصصان مراقبت از مو، توصیه می کنند که روغن کرچک را بیش از یک بار در هفته استفاده نکنید. مصرف بیشتر می تواند باعث مات شدن موها شود.

از آنجا که روغن کرچک بسیار سنگین است و اغلب به سختی از موها پاک می شود، توصیه می شود آن را با روغن های گیاهی (مانند نارگیل یا ججوبه) رقیق کنید. ترکیب روغن ها همچنین می تواند باعث کاهش بوی روغن کرچک شود.

بهترین نوع روغن کرچک برای مو

خواص کرچک برای موی سر

توصیه می شود محصولات آلی و سرد روغن کرچک را مصرف کنید. گفته می شود روغن های فشرده سرد نسبت به روغن هایی که در دمای بالا فراوری می شود، با کیفیت تر و غنی تر از مواد مغذی هستند. هنگامی که صحبت از استفاده از روغن کرچک به عنوان یک درمان برای مو می شود، محبوب ترین نوع روغن کرچک سیاه جامائیکایی است. این روغن از لوبیای سیاه جامائیکا ساخته شده است و به ویژه برای کسانی که دارای موهای ضخیم، خشک و یا درشت هستند مفید است.

اثرات جانبی استفاده از روغن کرچک

بعضی از نگرانی ها وجود دارد که استفاده از روغن کرچک به عنوان درمان ریزش مو می تواند باعث حاد شدن تاثیرات شود – یک اختلال نادر که در آن مو به یک توده سنگین تبدیل می شود. از آنجا که شرایط غیر قابل برگشت است، تنها راه حل این است که موهای آسیب دیده را کوتاه کنیم. همچنین لازم به ذکر است که مصرف مقدار زیادی روغن کرچک می تواند بسیار مضر باشد و باعث عوارض جانبی زیر شود:

  • گرفتگی شکمی
  •  اسهال
  •  سرگیجه
  •  هذیان 
  • حالت تهوع
  •  ضعف تنفس و درد قفسه سینه
  •  بثورات پوستی
  •  تنگی گلو

هشدارها و نگرانی ها

از آنجا که روغن کرچک می تواند باعث ایجاد لکه شود بهتر است در حین استفاده از روغن کرچک از تی شرت های قدیمی استفاده کنید. روغن کرچک می تواند حوله را رنگ کند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که موهای شما قبل از خشک کردن با حوله به خوبی شسته شده است. به یاد داشته باشید که ممکن است نیاز باشد دو بار موهای خود را با شامپو شستشو دهید تا روغن کرچک کاملا پاک شود. اگر به فکر استفاده از روغن کرچک به عنوان یک راه حل برای ریزش مو هستید، به یاد داشته باشید که ریزش مو ممکن است نشانه ای از یک مشکل بهداشتی باشد. بنابراین، اگر در معرض ریزش موی ناخواسته هستید، در اسرع وقت با پزشک خود صحبت کنید.

 www.verywellhealth.com

hotnewsسلامت5 سال پیش • dahio.com • 90



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها