موسی خلیل اللهی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، ارزش ریالی این میزان از اراضی رفع تصرف شده استان را ۱۲ هزار میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: دادستانی مرکز استان در این زمینه از سه سال قبل فعالیت‌های خود را توسعه داده و با حمایت‌های رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در جهت حفظ حقوق عامه، حراست و رفع تصرفات از اراضی ملی و دولتی را در دستور کار فعالیت‌های خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: بر همین اساس شورای حفاظت از بیت المال در دستگاه قضائی استان ایجاد شده است که اعضای آن به طور مرتب وضعیت اراضی ملی و دولتی و نیز آزادسازی مسیل های رودخانه‌های استان را با جدیت پیگیری می‌کند.

خلیل اللهی برگزاری تعداد ۱۲ جلسه اصلی و ۳۰ جلسه فرعی در دبیرخانه شورای حفاظت از بیت المال آذربایجان شرقی را از جمله فعالیت‌های این شورا بیان کرد.

وی با تاکید بر اینکه دادستانی مرکز آذربایجان شرقی با جدیت وارد موضوع مفاسد اقتصادی و اخلال در نظم اقتصادی کشور شده است، از تشکیل پرونده‌ای بزرگ به ارزش افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: این پرونده به استعداد ۱۰ نفر از متهمان در دادسرای استان تحت رسیدگی و بررسی است.

خلیل اللهی تشریح کرد: این افراد که فعال حوزه ارز و صرافی هستند با ارزهای ۴۲۰۰ تومانی وارد بازار شده از این مبالغ منافع شخصی کرده‌اند که با ادامه بررسی‌ها و تحقیقات احتمال اینکه مبلغ فوق افزایش یابد، وجود دارد.

وی اضافه کرد: برای افراد فوق قرار تأمین صادر شده و سوابق متهمان در سال‌های گذشته بررسی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی به لحاظ جرایم خشن وضعیت بسیار خوبی دارد، ۱۰ اتهام اول مجرمان این استان را به ترتیب توهین به اشخاص، ضرب و جرح عمدی، تهدید، ایراد صدمه بدنی غیرعمد (تصادفات رانندگی)، تخریب، سرقت تعزیری، کلاه برداری، خیانت در امانت و تصرف عدوانی اعلام کرد.

خلیل اللهی اظهار داشت: متأسفانه آذربایجان شرقی در زمینه توهین به اشخاص با ۳۷ هزار و ۴۶۷ فقره پرونده در رده اول این جرم در کشور قرار دارد.

وی زمینه و منشأ اصلی ۱۰ جرم اول استان را فرهنگی بیان کرد و همکاری و فعالیت‌های نهادهای مسئول و رسانه‌های گروهی برای فرهنگ سازی به منظور مقابله با این جرایم را خواستار شد.

خلیل اللهی با بیان اینکه از مجموع پرونده‌های ورودی به مجموعه قضائی آذربایجان شرقی ۵۲ درصد مربوط به جرایم یاد شده است، گفت: سه جرم اول استان نشان می‌دهد آستانه تحمل مردم منطقه بسیار پایین است که برای اصلاح آن باید تمام نهادها و رسانه‌ها وارد عرصه شوند.

۴۶

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 36



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها