تدروس آدهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد روز یک‌شنبه بیش از ۱۳۶ هزار مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر جهان تایید شد که بیشترین شمار روزانه‌ایست که تاکنون به ثبت رسیده است.

وی افزود با گذشت بیش از شش ماه از وقوع همه‌گیری کرونا اکنون وضعیت شیوع شدت گرفته و زمان مناسبی برای توقف یا کاهش اقدامات مقابله‌ای با آن برای کشورها محسوب نمی‌شود.

مایک رایان، رئیس فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد: این عفونت در کشورهای آمریکای مرکزی از جمله گواتمالا هنوز در حال افزایش است و بیماری همه‌گیر به وضعیت “پیچیده‌ای” رسیده است.

وی با نگران کننده دانستن وضعیت این منطقه در حال حاضر، خواستار رهبری شدید دولت و پشتیبانی بین المللی از منطقه شد.

از سوی دیگر برزیل اکنون یکی از مراکز شیوع این بیماری همه‌گیر بوده و پس از ایالات متحده آمریکا بیشترین شمار مبتلایان به کووید-۱۹ را در جهان به خود اختصاص داده است. همچنین شمار قربانیان این بیماری در برزیل هفته گذشته از ایتالیا پیشی گرفت.

وزارت بهداشت برزیل پس از حذف آمار و ارقام جمع آوری شده برای مرگ و میر کروناویروس در این کشور از یک وب سایت ملی، سردرگمی و جنجال بیشتری را با انتشار دو مجموعه متناقض از ارقام برای آخرین موارد ابتلا و تلفات ایجاد کرد.

با این حال مایک رایان داده‌های برزیل را تاکنون کاملاً دقیق دانست اما تاکید کرد ارتباط پایدار و شفاف مقامات بهداشتی با مردم برزیل برای اطلاع‌رسانی در مورد وضعیت شیوع و خطرات آن اهمیت زیادی دارد.

ماریا ون کرخوف، همه‌گیرشناس و مدیر ارشد سازمان جهانی بهداشت نیز اظهار داشت که “رویکرد جامع” در آمریکای جنوبی ضروری است.

شمار مبتلایان کروناویروس جدید در سراسر جهان تاکنون بیش از هفت میلیون و ۲۲۲ هزار نفر و شمار قربانیان نیز بیش از ۴۰۹ هزار نفر اعلام شده است. ون کرخوف با اشاره به این آمار اعلام کرده هنوز تا پایان همه‌گیری کروناویروس راه زیادی باقی مانده است.

این در حالی است که مقامات بهداشتی سنگاپور به تازگی اعلام کرده‌اند بیش از نیمی از موارد کرونا در این کشور بدون علامت بوده‌اند و از این رو مقامات سنگاپوری رفع محدودیت‌های مقابله‌ای خود با کروناویروس را به تاخیر انداخته‌اند.

بنا بر گزارش رویترز، به رغم شمار زیادی از کشورهایی که ناقلان بدون علامت کرونا را کشف کرده‌اند، ون کرخوف این موارد را نادر دانسته‌ و اعلام کرده معلوم نیست این ناقلان منجر به شیوع بیشتر کرونا می‌شوند یا خیر؟

۲۳۵۲۳۷

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 6

برچسب‌ها

, ,



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها