ارتودنسی علمی است که به بررسی ، اصلاح و درمان انواع ناهنجاری‌های فکی و نامرتبی‌های دندانی می‌پردازد. ارتودنسی روش‌ها و دستگاه‌های متفاوتی دارد که به وسیله آن‌ها می‌توان انواع بی‌نظمی‌های دندانی را مرتب کرد.  به دندانپزشکی که تمرکز و فعالیت خود را بر اصلاح انواع ناهنجاری‌های فکی و نامنظمی‌های دندانی گذاشته است، متخصص ارتودنسی می‌گوییم . یک دندانپزشک متخصص ارتودنسی پس از فارغ‌التحصیل شدن از دوره دندانپزشکی عمومی ادامه تحصیلات خود را در رشته تخصصی ارتودنسی ادامه داده است.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

یکی از روش‌های ارتودنسی دندان، هزینه ارتودنسی یک فاکتور و معیار مهم در انتخاب طرح درمان و روند ارتودنسی بیمار است. از آنجاییکه درمان ارتودنسی تقریبا یک درمان پرهزینه و زمانبر است بهتر است نسبت به هزینه‌های ارتودنسی که برای اصلاح نامرتبی‌های دندانی خود باید بپردازید، آگاه شوید.

عوامل مهمی در تعیین میزان نهایی هزینه ارتودنسی شما موثر است. از درمانگری که انتخاب می‌کنید تا روش ارتودنسی که درمانگر برای اصلاح نامرتبی‌های دندانی شما انتخاب می‌کند، همه و همه از عوامل مهم و تاثیرگذار در هزینه ارتودنسی شما است.  به طور کلی برای ارتودنسی می‌توان بازه هزینه‌ای 10 تا 20  میلیون به ازای هرفک را تعریف کرد که با توجه به پیچیدگی‌‌های درمان می‌تواند کمی متغیر باشد.

برای اطلاع از آخرین هزینه‌های درمان دندانپزشکی می‌تواندید عبارت  تعرفه دندانپزشکی  را در گوگل سرچ کرده و روی لینک هزینه‌های دندانپزشکی سایت سیمادنت کلیک کنید.

طول درمان ارتودنسی نامرئی؟

مدت زمان دستیابی به یک لبخند زیبا و سلامت با ارتودنسی به عوامل و فاکتورهای مختلفی از جمله شدت و نوع ناهجاری فکی و نامرتبی‌های دندانی، سن بیمار، جنسیت بیمار و… بستگی دارد که به توضیح این عوامل در ادامه پرداخته خواهد شد.

  • نوع و شدت ناهنجاری‌ : یکی از مهمترین عوامل و فاکتورهای دستیابی به نتایج انتهایی درمان ارتودنسی نوع و شدت ناهنجاری است که سبب نامرتبی دندانی و یا ناهنجاری فکی شده است. هرچه شدت این ناهنجاری و نامرتبی دندانی بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری برای دستیابی به نتایج درمان مورد نیاز است.
  • سن بیمار: هرچه سن بیمار بیشتر باشد و بیمار مدت زمان بیشتر از زندگی خود را با این هنجاری گذرانده باشد، درمان ناهنجاری سختتر خواهد بود. به طور کلی بهترین سن شروع درمان‌های ارتودنسی در دوران کودکی و اوایل نوجوانی است.
  • توانایی و دانش متخصص : یکی درگیر از عوامل مهم در دستیابی به نتایج درمان ارتودنسی، توانایی و تجربه متخصص ارتودنسی در درمان ناهنجاری است. هرچه متخصص ارتودنسی که شما برای درمان ناهنجاری‌های خود انتخاب می‌کنید با تجربه‌تر و شناخته شده‌تر باشد، دستیابی شما به نتایج درمان سریعتر خواهد بود.
  • همکاری بیمار با دندانپزشک : ارتودنسی یک درمان طولانی و زمانبر است و نیازمند همکاری‌های لازم از بیمار با درمانگر خود است. در طول درمان ارتودنسی لازم است برای بررسی نتایج درمان در فواصل زمانی کوتاه به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید. هرچه همکاری و نظم مراجعات خود را رعایت کنید نتایج بهترین خواهید گرفت. همچنین در بحث بهداشت ارتودنسی لازم است که همکاری‌های لازم را با درمانگری خود داشته باشید بتا بهترین نتایج درمان برای شما به ارمغان بیاید.

ارتودنسی نامرئی و الاینرهای شفاف:

در سیستم ارتودنسی نامرئی همانطور که ذکر شد از پلاک های ارتودنسی ساخته شده از پلاستیک های شفاف استفاده می‌شود. این الاینرهای به عنوانیک الاینر متحرک شناخته می‌شوند که می‌تواند آن‌ها را  از  روی سطح دندان‌ها جدا کرد. در نظر داشته باشید که تنها برای زمان غذا خوردن و یا مسواک زدن می‌توان این پلاک‌ها را از روی سطح دندان‌ها برداشت و در طول روز باید این الاینرها به مدت طولانی 22 ساعت روی دندان‌ها قرار بگیرند.

اگر تمام مواردی که گفته شد توسط بیمار ارتودنسی رعایت شود و درمانگر نیز توانایی انجام صحیح و دقیق درمان‌های ارتودنسی را داشته باشد، می‌توان انتظار داشت که نتایج درمان برای ناهنجاری‌های خفیف در مدت زمان حدودا یک سال دیده شود.

امتیاز به مطلب post

drsalamatسلامت2 سال پیش • dahio.com • 4

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها