سعید محمودی ازناوه داور پنجمین جشنواره عکس «نورنگار» در مورد اخذ ورودیه برای حضور در این جشنواره و لزوم توجه عکاسان به نقاط مثبت طبیعت و ثبت آنها سخن گفت.

 

به گزارش مجله نوریاتو، سعید محمودی ازناوه، عکاس پیشکسوت و داور پنجمین جشنواره عکس «نورنگار» درباره این جشنواره گفت: پنجمین جشنواره عکس «نورنگار» با موضوع «محیط زیست و طبیعت ایران» برگزار می‌شود. محیط زیست شاخه‌های وسیعی برای عکاسی را در بر می گیرد و کشور ما هم تنوع زیستی بسیار زیادی دارد و این موضوع امتیازی برای عکاسان به حساب می‌آید.

 

وی تاکید کرد: شاید محیط زیست ایران، دچار فقر و آسیب باشد اما عکاسان باید به دنبال نقاط مثبت باشند و سعی کنند با تکیه بر آنها فرهنگ مناسب و مثبتی را ترویج کنند.

 

محمودی ازناوه با اشاره به لزوم نگارش استیتمنت برای مجموعه عکس‌های ارسالی توسط عکاسان، توضیح داد: استیتمنت‌نویسی برای مجموعه‌های عکس، کمک می‌کند در مواقعی، موضوعی که در قالب یک عکس یا مجموعه عکس بسیار ساده به آن نگاه شده، به شکل مناسبی به مخاطب ارایه شود. البته باور عمومی بر این است که خود عکس مبین نگاه عکاس و مطلبی است که قصد نمایش آن را دارد، اما در دنیای ژورنالیسم و ارایه مجموعه عکس، در بسیاری موارد یک عکس به تنهایی نمی‌تواند داستان را روایت کند و استیتمنت‌نویسی کمک می‌کند محتوای مجموعه عکس به شکلی بهتر بیان شود. این امر روال معمول و معقولی در دنیای امروز است.

 

وی بیان کرد: به‌عنوان داور جشنواره عکس معتقدم استیمنت‌نویسی به شکل حرفه‌ای امری صحیح است، اما گاهی یک تک عکس خوب می‌تواند بدون زیرنویس هم روایت تصویری مناسب خود را داشته باشد.

 

داور پنجمین جشنواره عکس «نورنگار» با اشاره به پرداخت ورودیه برای شرکت در این جشنواره، گفت: اخذ ورودیه از شرکت‌کنندگان در اکثر مسابقات عکاسی جهان روندی معمول است، به ویژه از زمانی که عکاسی دیجیتال و عکاسی با موبایل شروع شده، چون تعداد افرادی که عکس می‌گیرند و می‌توانند در مسابقات و جشنواره‌ها شرکت کنند، بیشتر شده است. بالارفتن میزان شرکت‌کننده‌ها و آثار امری مثبت است، اما از طرف دیگر داوری آثار را با سختی همراه می‌کند، چون تعداد عکس‌های غیرحرفه‌ای نیز به همین میزان بیشتر می شود. از این رو جشنواره عکس «نورنگار» مبلغی را برای ورودیه در نظر گرفته تا افرادی که علاقمند به رقابت صحیح هستند، شرکت کنند.

 

وی افزود: وجه دریافتی از شرکت‌کننده‌ها، تنها بخشی از هزینه‌های جشنواره مثل چاپ کتاب را پوشش می‌دهد. لازم به ذکر است افرادی که زودتر در جشنواره شرکت می‌کنند ورودیه کمتری پرداخت می‌کنند و این انگیزه‌ای برای حضور به هنگام عکاسان می‌شود.

 

سعید محمودی ازناوه در پایان ابراز امیدواری کرد که شورای سیاستگذاری دائمی جشنواره «نورنگار» تشکیل شود تا بازخوردهای هر دوره جشنواره برای آینده، پیش روی شرکت‌کننده‌ها قرار گیرد.

 

آیین اهدای جوایز و گشایش نمایشگاه آثار پنجمین جشنواره عکس «نورنگار» دی ماه ۹۷ برگزار می شود. افشین شاهرودی، مسعود زنده روح کرمانی، نادر داودی، صادق میری و سعید محمودی ازناوه آثار رسیده به پنجمین جشنواره عکس «نورنگار» را داوری می کنند. علاقمندان برای شرکت در این جشنواره تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۰ آذر ماه فرصت ثبت نام در سایت جشنواره را دارند.

 

نوشته در دنیای ژورنالیسم، یک عکس به تنهایی نمی‌تواند داستان را روایت کند

hotnewsعکس5 سال پیش • dahio.com • 85

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها