در اولین روز از سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به جمهوری آذربایجان که به دعوت رسمی وزیر دفاع جمهوری آذربایجان صورت گرفته است، پس از برگزاری مراسم استقبال رسمی، نشست هیات‌های عالی‌رتبه نظامی کشورمان و هیات آذری با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری و سپهبد ذاکر حسن‌اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان برگزار و پس از تبادل نظر درخصوص توسعه روابط، بین دو کشور تفاهم‌نامه همکاری‌های نظامی و دفاعی امضا شد.

سردار باقری پس از امضای این تفاهم‌نامه گفت: پس از دیدار با رئیس‌جمهور آذربایجان، ملاقات گرم و صمیمی با وزیر دفاع این کشور داشتیم که درآن راهکارهای توسعه همکاری‌های آینده دو کشور بررسی شد.

وی افزود: در این دیدار با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی کشور جمهوری آذربایجان بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در ابعاد مختلف لجستیکی، آموزشی و انتقال تجارب عملیاتی تاکید و توافقات بسیار ارزشمندی صورت گرفت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت توافقات صورت گرفته اظهار امیدواری کرد که این سفر گام بلندی برای توسعه روابط دفاعی و نظامی بین دو کشور برادر باشد و ما افق‌های بسیار روشنی برای آینده روابط دفاعی و امنیتی دو کشور خواهیم دید.

سپهبد ذاکر حسن‌اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان هم ضمن ابراز قدردانی از سفر سردار باقری به جمهوری آذربایجان اظهار داشت: در این دیدار مسائل بسیار مهمی بررسی شد و ما امیدهای زیادی به این سفر داریم.

وی با اشاره به توسعه همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در همه حوزه‌ها تصریح کرد: اطمینان دارم پس از این سفر همکاری‌های نظامی دو کشور به بالاترین سطح می‌رسد.

وزیر دفاع آذربایجان همچنین از مواضع ایران در رابطه با حمایت از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان قدردانی و خاطرنشان کرد: امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.

حسن‌اف ادامه داد: این دیدار فرصتی برای بررسی فعالیت کمیسیون مشترک نظامی ایران و آذربایجان بود و ما سفارش‌های لازم برای تقویت این کمیسیون را هم ارائه دادیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان امروز در اولین روز از سفر دو روزه خود به جمهوری آذربایجان با رئیس‌جمهور و رئیس مجلس ملی این کشور هم دیدار و گفت‌وگو کرد و فردا هم با نخست‌وزیر و دیگر مقامات این کشور دیدار خواهد کرد.

۲۹۲۹

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 52



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها