ترجمه اختصاصی نوریاتو: مردان و زنان زیادی بوده‌اند که زندگی خودشان را برای ثبت ترس و وحشت و عکاسی جنگ ، به خطر انداخته‌اند. در این مقاله ۱۲ نفر از عکاس‌هایی که برخی از مهم‌ترین تصاویر تاریخ را ثبت کرده‌اند، معرفی می‌کنیم.

 

ادوارد استیچن

او که در سال ۱۸۷۹ در لوکزامبورگ به دنیا آمده بود و در ایالات متحده بزرگ شده بود، در سنین جوانی علاقه زیادی به هنر و عکاسی داشت. او یکی از مشهورترین عکاس‌های فشن شد و برای مجلاتی مانند وگ و ونیتی فِیر کار می‌کرد. استیچن در نقطه اوج حرفه خودش بود که همه چیز را کنار گذاشت و به فتوژورنالیسم روی آورد. او عکس‌های زیادی از جنگ جهانی اول گرفت. وقتی جنگ جهانی دوم شروع شد، او ۶۲ سال داشت و برای بار دیگر به مستندسازی جنگ پرداخت. بخش عمده کار او، در عملیات‌های دریایی آمریکا صورت می‌گرفت.

 

جنگ جهانی دوم

 هواپیمای گروه هوایی ۱۶ به ناو USS Lexington (CV-16) بر می‌گردد. عملیات گیلبرتز، نوامبر ۱۹۴۳

 

مطالعه بیشتر: مستند مسافر نیمه شب

 

چارلز کارلی

قبل از اینکه چارلز کارلی به عکاسی روی بیاورد، او در صنعت فیلم‌سازی مشغول بود. هنگامی که ادوارد استیچن از او خواست یکی از عکاس‌های رسمی نیروی دریایی باشد، کارلی یکی از معروف‌ترین و موفق‌ترین عکاس‌های تبلیغاتی آمریکا بود. وظیفه او در جنگ ‌جهانی دوم این بود که از ناو USS Yorktown و پرسنل آن عکاسی کند. او علاوه بر اینکه عکس‌های فوق‌العاده زیبایی در آسمان گرفت، از کارهای روزمره پرسنل نیز عکاسی می‌کرد.

 

عکاسی جنگ جهانی

دو فروند هواپیمای Curtiss SB2C-3 Helldiver مربوط به نیروی دریایی آمریکا، از اسکادران بمب‌افکن ۱۱ قبل از فرود روی USS Hornet. پس از حمله به کشتی‌های ژاپنی در دریای چین، حدود اواسط ژانویه ۱۹۴۵

 

مطالعه بیشتر: بارسلونا و جنگ‌های داخلی اسپانیا

 

وین میلر

وین میلر نیز یکی دیگر از اعضای گروه جنگ جهانی دوم استیچن بود. او متولد شیکاگو بود و بلافاصله پس از اتمام دبیرستان، به مدرسه هنر رفت؛ با این حال او به دلیل عدم علاقه، ترک تحصیل کرد و به نیروی دریایی پیوست. او به کشورهای مختلفی مانند فرانسه و فیلیپین سفر کرد و تصاویر فوق‌العاده‌ای از جنگ گرفت؛ او یکی از اولین افرادی بود که پس از نابودی ناشی از بمب اتم از هیروشیما عکاسی می‌کرد. در مدت حضور او در نیروی دریایی، او عکس‌های زیادی گرفت که یکی از معروف‌ترین آن‌ها، عکس یک خلبان زخمی است که از هواپیما بیرون کشیده می‌شود.

 

فتوژورنالیسم در جنگ

خدمه USS Saratoga، کنت براتون را پس از یک حمله به رابائول در ۵ نوامبر ۱۹۴۳ از هواپیما بیرون می‌کشند.

 

لی میلر

لی میلر که در سال ۱۹۰۷ در شهر نیویورک به دنیا آمده بود قبل از اینکه به پاریس منتقل شود و به صورت تخصصی در صنعت فشن فعالیت کند، به صورت حرفه‌ای در عرصه مدلینگ فعال بود. هنگامی که جنگ‌ جهانی دوم شروع شد، میلر در لندن زندگی می‌کرد و به فتوژورنالیسم علاقه‌مند شده بود که باعث شد عکاس جنگی مجله وگ شود. طی سال‌های جنگ، میلر از صحنه‌های نابودی خیلی غم‌انگیزی مثل نقاط تاریخی خراب‌شده، جنازه سربازها و صحنه‌های تلخ هولوکاست عکاسی کرد. او به خاطر عکس‌هایی که از زن‌ها حین جنگ می‌گرفت مانند زن‌های شاغل در نیروی هوایی یا پرسنل پزشکی معروف شد.

 

مطالعه بیشتر: محیط زیست در دنیای آبرنگ

 

رابرت کاپا

رابرت کاپا با اسم شناسنامه‌ای اندره ارنو فریدمن در سال ۱۹۱۳ و کشور مجارستان به دنیا آمد. او یک عکاس جنگ یهودی بود که به خاطر عکاسی از چند جنگ مختلف از جمله جنگ‌های داخلی اسپانیا و جنگ جهانی دوم شناخته می‌شود. طی جنگ جهانی دوم، کاپا از مکان‌های مختلفی مانند لندن، آفریقا، ایتالیا و یا نبرد نرماندی عکاسی کرده است. مطمئنا تصاویری که از نبرد نرماندی گرفته است، برخی از به یاد ماندنی‌ترین عکس‌های او هستند. او توانسته است در این نبرد، خشونت را با اعتماد به نفس مثال زدنی‌ای به تصویر بکشد. رابرت کاپا حین عکاسی از اولین جنگ هندوچین به خاطر رفتن روی مین کشته شد.

 

کارل مایدانز

کارل مایدانز به همراه همسرش شلی مایدانز برای مجله لایف کار می‌کردند و از زندگی، جنگ و هرچیز دیگری که درکنار جنگ اتفاق می‌افتاد عکاسی می‌کردند. برای عکاسی از جنگ او بیش از ۴۵ هزار مایل سفر کرد و لحظات تاثیرگذاری از جنگ را ثبت کرد که یکی از آن‌ها عواقب وحشت جمعی هنگام حمله هوایی ژاپن در چونگ‌کینگ چین است. مایدانز و همسرش در فیلیپین توسط نیروهای ژاپنی دستگیر شدند و قبل از اینکه در دسامبر ۱۹۴۳ آزاد شوند، تقریبا برای دو سال در اسارت ماندند. البته این موضوع باعث عقب‌نشینی مایدانز نشد و او دوباره برای عکاسی از جنگ پیش‌قدم شد.

 

عکاسی خبری

تلفات وحشت جمعی حین حمله هوایی ژاپن در چونگ‌کینگ در سال ۱۹۴۱

 

دیکی چپل

دیکی چپل با نام جورجت لوئیز میر در سال ۱۹۱۸ و شهر ویزکانسین به دنیا آمد. او یک ژورنالیست جنگ مشهور بود که همه چیز از جنگ جهانی دوم گرفته تا جنگ ویتنام را پوشش می‌داد. چپل خبرنگار جنگ نشنال جئوگرافیک بود و وظیفه پوشش تفنگ‌داران دریایی آمریکا در نبرد ایووجیما بر عهده او بود. چپل کسی نبود که از خودش ترس نشان دهد و هرکاری از دستش بر می‌آمد را برای ثبت جنگ انجام می‌داد. مانند کاپا، او نیز توسط یک تله انفجاری در ویتنام کشته شد. چپل اولین زن عکاس جنگ آمریکایی بود که حین عملیات کشته می‌شد.

 

مطالعه بیشتر: منطقه لاپ‌لند

 

جو روزنتال

با اینکه دوره کاری روزنتال حدود نیم قرن است مشهورترین کار او، برافراشتن پرچم در ایوو جیما می‌باشد. او که اصالتا یهودی روسی است در سال ۱۹۱۱ در واشنگتن به دنیا آمد هنگام رکود بزرگ و عزیمت به سان‌فرانسیسکو به عکاسی علاقه‌مند شد. او سعی کرد به عنوان عکاس نظامی به ارتش آمریکا ملحق شود که به خاطر ضریب بینایی پائین پذیرفته نشد. با این وجود او در اسوشیتدپرس استخدام شد و برای پوشش جنگ، به اقیانوس آرام فرستاده شد. روزنتال یکی از نمادین‌ترین عکس‌های جنگ را گرفت. این عکس در سال ۱۹۴۵ برنده جایزه پولیتزر شد و برای ساخت بنای یادبود یگان تفنگداران آمریکا در آرلینگتون از آن استفاده شد.

 

عکاسی جنگ

عکس روزنتال برای ساخت بنای یادبود یگان تفنگداران آمریکا مورد استفاده قرار گرفت.

 

مطالعه بیشتر: پناهنده هرمس؛ زندگی پناهجویان در یونان

 

تونی فریزل

تونی فریزل متولد نیویورک در سال ۱۹۰۷ به خاطر عکاسی فشن، پرتره‌هایی که از سلبریتی‌ها می‌گرفت و عکس‌های او از جنگ جوانی دوم شناخته می‌شد. قبل از جنگ، او برای مجله‌هایی مانند وگ و هارپر بازار کار می‌‎کرد و عکس‌های زیبایی از زن‌ها در فضاهای باز می‌گرفت. با این وجود پس از شروع جنگ، فریزل به صلیب سرخ آمریکا پیشنهاد کمک داد که توسط آن‌ها پذیرفته شد. سپس او برای کار به نیروی هوایی هشتاد ارتش و یگان ارتش زنان ملحق شد. عکس‌های او پرستارها، خلبان‌های جنگنده آفریقایی-آمریکایی و کودکان را برجسته‌تر از دیگران نشان می‌دهد.

 

عکاسی در جنگ

خلبان م. توماس

 

جرج استروک

جرج استروک به دلیل علاقه زیادی که به عکاسی داشت فتوژورنالیسم را در پیش گرفت و یک عکاس جنایی و ورزشی شد. در سال ۱۹۴۰ او برای مجله لایف شروع به کار کرد و درنهایت به او ماموریت داده شد که جنگ را پوشش دهد. ماموریت او در گینه نو بود و برای پوشش نابودی و تلفات جنگ، او چندین بار جان خودش را به خطر انداخت. اولین تصویر از سربازهای کشته شده آمریکایی که در یک مجله آمریکایی چاپ شد، توسط استروک در ساحل بونا گرفته شد.

 

دمیتری بالترمانتس

دمیتری باترمانتس یک فتوژورنالیست اهل شوروی بود که بخش اعظمی از محبوبیتش به خاطر عکس‌هایی بود که از نبرد استالینگراد و نبردهای ارتش سرخ در روسیه و اوکراین گرفته بود. عکس‌های او به خاطر اینکه درد و رنج ناشی از جنگ را نشان می‌دهد، با آثار عکاس‌هایی مانند رابرت کاپا مقایسه می‌شوند. با این‌حال عکس‌های او توسط دولت سانسور می‌شدند. تا قبل از دهه ۱۹۶۰ بهترین عکس‌های او از جمله مشهورترین عکس او با عنوان «در جستجوی عزیزان در کرچ» دیده نشده بودند. این عکس یک زن درمانده را نشان می‌دهد که با ناراحتی زیاد به جنازه‌های یخ زده نگاه می‌کند.

 

مطالعه بیشتر: مردان مقدس تقلبی

 

مارگارت بورک-وایت

مارگارت بورک-وایت اولین زن عکاس جنگی بود که طی جنگ‌ جهانی دوم اجازه ورود به مناطق جنگی را داشت. او هنگام حمله نیروهای آلمانی در مسکو بود و توانست نبرد آن‌ها را به تصویر بکشد. پس از این، او نیروی هوایی آمریکا را در شمال آفریقا دنبال کرد و با ارتش آمریکا به ایتالیا و آلمان رفت. جای تعجب نیست که او هم مانند دیگر عکاس‌های این لیست، مرتبا در خطر بود. برخی از عکس‌های به یاد ماندنی او، عکس‌هایی بود که از اسرا در کمپ‌های کار اجباری و جنازه‌های موجود در اتاق‌های گاز گرفته شده بود.

نوشته در قلب نبرد اولین بار در مجله نوریاتو | رسانه جامع هنرهای تجسمی پدیدار شد.

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 161



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها