پوست شاداب، شفاف و جوان خواسته تمام افراد در هر سنی محسوب می‌‌شود. تمایل به زیباتر شدن جنسیت نمی‌شناسد و همه ما انسان‌ها به گونه‌ای در زندگی خود به دنبال شیوه‌های نوین و مؤثر رسیدن به آن هستیم. سال‌های سال است که درمان پوست با میکرونیدلینگ به عنوان یک شیوه درمانی جهت جوانسازی و کلاژن سازی پوست و به منظور ترمیم جای جوش و منافذ باز پوست به کار گرفته می‌شود. این روش با افزایش ضخامت پوست صورت شادابی، طراوت، درخشندگی و لطافت را در مدت طولانی‌تری برای پوست به همراه دارند.

شما تا به حال از این روش درمانی استفاده کرده‌اید؟ آیا می‌دانید در میکرونیدلینگ از چه موادی استفاده می‌شود؟ در این مطلب قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم پس با ما همراه باشید.

میکرونیدلینگ چیست و چگونه انجام می‌گیرد؟

درمان پوست با میکرونیدلینگ، یک روش درمان غیر تهاجمی است که از زمان‌های قدیم در بین مصریان رواج داشته است. آن‌ها پوست خود را با کمک سنگ‌های ریز و دانه‌دار به آرامی ماساژ می‌دادند و با این روش لایه‌های مرده پوست را از بین می‌بردند. در نتیجه این فرآیند، راه تنفس و خون رسانی به لایه‌های زیرین پوست فراهم می‌شد. میکرونیدلینگ امروزه به عنوان یک روش نوین و مؤثر درمانی برای آسیب‌های پوستی اعم از جای زخم و جوش، رفع چین و چروک و… به کار گرفته می‌شود.

این درمان با استفاده از دستگاهی قلمی شکل که دارای سوزن‌های بسیار ظریفی است انجام می‌گیرد و به کمک آن سوراخ‌های ریزی روی سطح پوست ایجاد می‌کنند. سوراخ‌های ایجاد شده فضایی برای وارد کردن دارو به لایه‌های زیرین پوست فراهم می‌نماید. نوع دارو و میزان دوز مصرفی آن بستگی به شرایط بیمار و نوع آسیب پوستی وی دارد و از سوی پزشک تعیین می‌گردد.

آیا می‌دانید بعد از ایجاد سوراخ از چه موادی در میکرونیدلینگ استفاده می‌شود؟ داروهای استفاده شده در این فرآیند که حاوی ویتامین C، پروتئین‌ها، آنزیم‌ها و هیالورونیک اسید هستند، وارد لایه‌های زیرین پوست می‌شوند و با تحریک سلول‌های این ناحیه سبب ترمیم و بازسازی پوست خواهند شد. داروهای مصرفی در کنار روش درمان پوست با میکرونیدلینگ دست به دست هم می‌دهند و روند تولید کلاژن را در پوست تسریع می‌بخشند.

کاربرد میکرونیدلینگ

اگر شما احساس می‌کنید پوست صورتتان شل شده و چین و چروک‌ها در حال پدیدار شدن هستند یا جای جوش‌های غرور جوانی هنوز روی پوستتان مشخص است به این قسمت از مقاله توجه کنید. همچنین اگر جای جراحی روی پوست صورت یا بدنتان دارید، پوستتان تغییر رنگ داده است، لک‌هایی روی آن ایجاد شده یا منافذ آن باز است این قسمت برای شما نیز مفید است. کاربردهای مهم و مفید درمان پوست با میکرونیدلینگ عبارتند از:

جوان سازی و کاهش چین و چروک و لک‌ های پوست

شناخته شده‌ترین کاربرد این روش درمانی جوان سازی پوست محسوب می‌شود. ضربه‌های آرام وارد شده به پوست و وارد شدن داروها و مواد مغذی، سبب تحریک ساخت کلاژن و الاستین در ناحیه تحت درمان می‌گردد. در نتیجه با کاهش چین و چروک‌ها پوست جوان‌تر و شاداب‌تر می‌شود. لک‌های ناشی از افزایش سن نیز در این روش جوان سازی به راحتی از بین می‌روند.

درمان جوش یا زخم و جای آن‌ ها

جوش‌های پوستی مشکلاتی هستند که همه ما را در طول زندگی با خود درگیر می‌کنند. جوش‌ها و همچنین زخم‌های ناشی از آسیب یا جراحی و جای آن‌ها با کمک این روش درمانی و وارد کردن روزنه‌های ریز روی پوست بهبود می‌یابند. بیماران طی 6 جلسه درمانی در طول 3 ماه تأثیرات شگفت انگیز این روش درمانی را مشاهده می‌نمایند.

درمان ریزش و تقویت مو

تعجب نکنید، اگر شما دچار ریزش مو یا کم پشتی مو شده‌اید این روش درمانی برای شما نیز مؤثر محسوب می‌شود. میکرونیدلینگ با ایجاد سوراخ‌های ریز روی پوست سر، فولیکول‌های مو را تحریک و بازسازی می‌کند. در واقع ضربه‌ای که سوزن‌ها در دستگاه میکرونیدلینگ به پوست سر وارد می‌آورند، عوامل رشد و تقویت موهای سر را تحریک می‌کنند. از طرفی این روش مقاومت ریشه و ضخامت موها را نیز به همراه دارد.

درمان ترک ‌ها روی پوست

ترک‌های پوستی در زنان باردار و اشخاص چاقی که به شدت لاغر شده‌اند، به وفور دیده می‌شود. این ترک‌ها به علت آسیب و پارگی لایه اپیدرم به وجود می‌آیند. این روش درمانی، ترک‌ها را درمان و جای آن‌ها را از بین می‌برند. این روش نیز 6 جلسه درمانی در طی حدود 6 ماه دارد و نتیجه درمان بعد از هر جلسه به خوبی مشخص می‌شود.

هزینه میکرونیدلینگ:

اگر شما کاندیدای مناسب روش درمان پوست با میکرونیدلینگ هستید، پزشک متخصص ابتدا شدت آسیب پوست شما را بررسی می‌کند، سپس باتوجه به نوع درمان، تعداد جلسات و هزینه کلی آن مشخص می‌شود. هزینه آزمایش‌های قبل از عمل، دستمزد پزشک و محل کلینیک نیز در هزینه تمام شده بی تأثیر نیستند؛ اما این روش درمانی به دلیل تأثیرات شگفت‌انگیزی که دارد و از همه مهم‌تر ماندگاری طولانی اثرات آن، ارزش هزینه کردن را دارد. زیبایی موهبتی است که همه به دنبال کسب آن هستیم. یک پوست زیبا، درخشان، لطیف، عاری از لک و جوش بدون آرایش هم زیبا و شادی‌بخش به شمار می‎آید.

کلام آخر

درمان پوست با میکرونیدلینگ روش پرطرفداری است که این روزها در همه جای جهان برای جوانسازی و بهبود آسیب‌های پوستی کاربرد دارد. ما در این مطلب به سؤال در میکرونیدلینگ از چه موادی استفاده می‌شود؟ پاسخ دادیم. این روش اثربخش 10 تا 20 دقیقه بیشتر زمان نمی‌برد و قرمزی و التهاب ناشی از آن بعد از 1 تا 2 روز کاملا از بین می‌رود.

میکرونیدلینگ یکی از خدماتی است که باید حتما پیش از انجام آن از کلینیک یا پزشک آن مطمئن باشید و بررسی نمایید. دکتر عاطفه پیشگاهی سال هاست که در زمینه زیبایی فعالیت می کند و برای انجام خدمات پوستی خود مانند فشیال تخصصی، تزریق بوتاکس صورت و … می توانید با شماره های ۰۲۱۲۲۶۵۰۲۳۰ – ۰۲۱۲۲۶۵۰۶۳۰ تماس گرفته و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت https://drpishgahi.com/ مراجعه نمایید.

امتیاز به مطلب post

drsalamatسلامت1 سال پیش • dahio.com • 0

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها