به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، از آنجا که ورزشکاران ایرانی جزو سلبریتی‌های شبکه‌های اجتماعی هستند رفتار و پست‌های آنان لحظه به لحظه رصد می‌شود. اما انتشار پستی از فرهاد مجیدی، مربی استقلال که در حال مشاجره لفظی با مأمور نیروی انتظامی است حاشیه‌های زیادی را به وجود آورده است.

اگرچه شبکه اجتماعی هر فرد جزو حریم خصوصی وی محسوب می‌شود و میان زندگی کاری و حرفه‌ای با زندگی اجتماعی باید تفاوت و تمایز قائل شد اما از آنجاییکه فوتبالیست‌ها نیز جزئی از سلبریتی‌های جامعه محسوب می‌شوند رفتار و اعمال آنان حتی در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند مورد نقد قرار گیرد.

فرهاد مجیدی با انتشار پستی اینستاگرامی از مشاجره لفظی خود با مأمور نیروی انتظامی رونمایی کرد. استوری او به سرعت در کانال‌ها و وب‌سایت‌های مختلف بارگذاری شد و واکنش‌های بسیاری را از سوی او و نیروی انتظامی در پی داشت.

در این مطلب قصد نداریم به حریم خصوصی کسی وارد شویم اما به عنوان یک مخاطب فوتبالی مسائلی را به چشم دیده‌ایم که بی‌ارتباط با قضیه فرهاد مجیدی نیست. ویدئوی منتشر شده از سوی فرهاد مجیدی یک مأمور نیروی انتظامی را نشان می‌دهد که به گفته خود مجیدی از وی می‌خواهد که تست الکل بدهد و خودروی او را به دلیل سرعت زیاد متوقف می‌کند.

1

البته که لحن بلند و دستوری مأمورین نیروی انتظامی شهره خاص و عام است اما درخواست تست الکل از هر کدام از افراد جامعه چه پیرو و جوان و چه فقیر و متمول به هیچ عنوان عجیب و غیرقانونی نیست و ربطی به حضور یا عدم حضور در مهمانی ندارد!

2

در ادامه فرهاد مجیدی با انتشار عکسی از سردار رحیمی، رئیس پلیس تهران از مساعدت‌های وی تشکر می‌کند و می‌گوید راهور ویترین پلیس است. حال آنکه همانگونه که راهور ویترین پلیس است یک ورزشکار نیز ویترین جامعه است. برای اثبات این موضوع کافی است سری به نمونه‌های خارجی بزنیم.

وین رونی، اسطوره باشگاه منچستریونایتد که با گلزنی‌های خود قهرمانی‌های متعددی برای این تیم به ارمغان آورده در ورودی ورزشگاه اولدترافورد مورد تفتیش قرار می‌گیرد. او به وظیفه شهروندی خود آگاه است و هیچ انتقادی نسبت به این موضوع ندارد. شخصیت رونی بزرگ بود و حالا بزرگ‌تر و قابل احترام‌تر شده است.

3

جرارد پیکه به علت تخلف در رانندگی دستگیر شد و حتی به خاطر به خطر انداختن امنیت جاده احتمال زندانی شدن وی می‌رفت. مارکو رویس در سال ۲۰۱۴ به دلیل استفاده کردن  از گواهینامه تقلبی در دادگاه محکوم شد و مجبور به پرداخت ۵۴۰ هزار یورو جریمه شد.

مجیدی در ادامه رفتارهای احساسی خود را ادامه می‌دهد. انتشار یک استوری دیگر مبنی بر اینکه مأمور مورد نظر پرسپولیسی است! صرف نظر اینکه چگونه مأمور قبل از توقف خودرو تشخیص داده که خودرو متعلق به فرهاد مجیدی است، انتشار این پست از یک مربی فوتبال آن‌هم با تجربه چندین ساله منطقی به نظر نمی‌رسد.

4

در نهایت پلیس راهور تخلف وی را تأیید می‌کند: خودروی توقیف شده بر اساس سرعت‌سنج پلیس ۱۳۰ کیلومتر سرعت داشته درحالی که سرعت مجاز در بزرگراه مدرس ۸۰ کیلومتر است. افسر مربوطه از راننده خودرو درخواست مدارک خودرو را دارد که متاسفانه راننده مدارکی ارائه نمی کند.

البته که همواره عده‌ای از ما بهتران وجود دارند و همه در برابر قانون برابر نیستند و عده‌ای برابرترند اما اشاره ما در این مقاله به یک فرد مردمی است.  فرهاد مجیدی اکنون در کسوت مربیگری یکی از دو تیم مطرح پایتخت در ایران حاضر است و در کانون توجهات قرار دارد. بنابراین از وی انتظار می‌رود که رفتاری منطقی را از خود نشان بدهد. وی در پست‌های خود بدین نکته اشاره می‌کند که به خاطر مردم گرفتار در مشکلات اقتصادی این پست‌ها را منتشر کرده اما از پستی که وریا غفوری و علی کریمی در رابطه با وضعیت معیشت مردم منتشر کرده‌اند با پست فرهاد مجیدی تفاوت از زمین تا آسمان است چراکه خودشان در بطن قضیه و در مقابل قانون نبوده‌اند و سرداری هم نبوده که به وضعیت مردم رسیدگی کند و آن‌ها از او تشکر کنند! /طرفداری

mehdivarzeshiورزش5 سال پیش • dahio.com • 118



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها