مایکل مور مستندساز شناخته شده آمریکایی در واکنش به اقدام تروریستی به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، درباره «جنگ‌افروزی» ترامپ به مردم آمریکا هشدار داد.

به گزارش سینماسینما به نقل از دیترویت نیوز، مایکل مور با انتشار یک پادکست و نوشتن توئیت اعلام کرد عمل ترامپ در شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به معنی شروع یک جنگ جدید در دهه جدید است.

مور اعتراض به عمل ترامپ را ابتدا با فیس بوک و توئیتر شروع کرد و با انتشار تصویر از شهید حاج قاسم سلیمانی که پنج شنبه شب به دستور مستقیم ترامپ ترور شد، از آمریکایی‌ها پرسید: «سلام هموطنان آمریکایی. این مرد را می‌شناسید؟ می‌دانستید دشمن شما بوده؟ چی؟ هرگز چیزی از او نشنیده بودید؟ اما تا پایان امروز شما چنان آموزش داده می‌شوید که دشمن او شوید. تا خوشحال هم بشوید که ترامپ او را ترور کرد.»

مور در ادامه نوشته است: «شما همان کاری را می‌کنید که به شما گفته می‌شود. بشین! بگیر! بپر! آماده‌باش تا برای خاکت بمیری و تعطیلات به خانه برگردی. آماده‌باش تا پسران و دخترانت را برای مردن به یک جنگ جدید بفرستی. آمریکایی‌ها نباید بی‌خیال باشند و بگویند نباید غفلت کرد. جنگ ثروتمندها را ثروتمندتر می‌کند. جنگ خوب است. جنگ یک حواس‌پرتی ضروری است. جنگ صلح است. ترامپ فرمانده ماست! دهه جدید مبارک. اما مدت زیادی طول نمی‌کشد.»

وی در پایان آورده است: «هیس… بخوابید… هیچ زدوبندی وجود ندارد… این یک تصمیم عالی بود… من فقط به مردی در خیابان پنجم تیراندازی کردم چون می‌توانستم… ببخشید، اما با توجه به این موقعیت بحرانی، باید انتخابات را به تعویق بیندازیم.»

مور همچنین در پادکستی دیگر گفته است: «ترامپ [سردار]سلیمانی را ترور کرد- عملی به سوی جنگ.»

این مستندساز آمریکایی گفته است این مطالب را نیمه شب ضبط کرده چون از شنیدن این خبر نمی‌توانسته بخوابد.

وی افزوده است: «می دانستیم این روز می‌رسد، نمی‌دانستیم؟ ترامپ از روز اولی که سر کار آمد گفت دنبال ایران است. او اول خودش را از برجام که اوباما به نتیجه رسانده بود خلاص کرد و این در حالی بود که همه بازرسان سازمان ملل گفتند ایران به مفاد برجام پایبند بوده و در حال ساختن بمب هسته‌ای نیست. ترامپ این توافق را به پایان رساند، زیرا اوباما آن را انجام داده بود. چون سیاست ترامپ از اول مخالفت با کارهای رییس جمهور قبلی بود.»

معذرت‌خواهی می‌کنیم!

مایکل مور همچنین در پست دیگری در اینستاگرام خود سعی کرد مقصودش را با اشاره به فیلم «کارگران مشغول کارند» از ساخته‌های مانی حقیقی به مخاطبانش منتقل کند و آن‌ها را به دیدن این فیلم تشویق کرد.

این فیلمساز نوشت: «ایرانی‌ها فیلم‌های عالی می‌سازند. آن‌ها اسکار می‌برند و در سراسر دنیا جایزه می‌گیرند. آن‌ها نیرویی برای بیان آزاد هستند».

او در ادامه به فیلم «کارگران مشغول کارند» اشاره کرد که گفت فیلمی عالی است که مخاطبان می‌توانند رایگان تماشا کنند. او توضیح داد که داستان فیلم درباره گروهی از ایرانی‌های طبقه متوسط است که در راه رفتن به اسکی در کوه‌های خارج از تهران هستند و به سنگی بزرگ برمی‌خورند که لبه‌ یک صخره قرار گرفته و منتظر است تا آن‌ها آن را به پایین پرت کنند.

این فیلمساز نوشت: «تمثیلی جالب درباره خلق کردن تغییرات سیاسی؟ یا فقط گروهی از مردانی که بیش از حد کله‌شق هستند که بخواهند اجازه بدهند یک سنگ بر آن‌ها پیروز بشود؟ زنان گروه که فقط فکر می‌کنند آن‌ها دیوانه هستند. بعضی مواقع تغییر زمانی رخ می‌دهد که دست از تلاش کردن سخت برمی‌دارید. فیلمی ساده و زیبا».

او گفت ایرانی‌ها عاشق هالیوود هستند و اضافه کرد: «هیچ یک از این اتفاق‌ها نباید بیفتد. دیوانگی است. معذرت‌خواهی می‌کنیم. فیلمبرداری کنید، به مردم شلیک نکنید. فیلم بسازید، نه جنگ!»

مایکل مور که مستندساز آمریکا است بیش از همه برای آثارش درباره جهانی‌سازی و کاپیتالیسم و نیز آزادی خرید و فروش اسلحه در آمریکا شناخته می‌شود. او از زمانی که ترامپ نامزدی خود را در انتخابات ۲۰۱۵ اعلام کرد منتقد صریح ترامپ بود اما پیش‌بینی کرده بود که وی پیروز خواهد شد.

منبع: مهر

hotnews • دسته‌بندی نشده • 4 سال پیش • dahio.com • 58



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها