به گزارش خبرآنلاین از مازندران، حجت الاسلام صادق اکبری در نشست با اساتید حوزه و دانشگاه، نخبگان و حقوقدانان استان اظهار داشت: مردم ما ازا طلاعات حقوقی مناسبی برخوردار نیستند گاهی یک دعوی چندبار به اشکال مختلف مطرح می شود و به نتیجه هم نمی رسد و همین موضوع بار سنگینی به دستگاه قضایی اضافه می کند.
وی افزود: دستگاه قضایی مسئولیت بالا ‌و سنگینی در احقاق حق مردم دارد وماموریت های مهمی نیز بر عهده دارد اما برای اینکه این همه کار ، وظیفه، ماموریت و مسئولیت به درستی وبه بهترین وجه انجام شود نیازمند بودجه ‌و امکانات در خور ومناسب است در حالی که بودجه قوه قضائیه در قبال مسئولیت هایی که دارد بسیار ناچیز وناکافی است وبسیاری ازهمکاران مادرساختمان های فرسوده با امکانات کم وجهادگرانه درحال انجام وظایف هستند.
این مقام عالی قضایی مشکلات مالی را از عوامل تاثیرگزار در کیفیت انجام ماموریت ها دانست و خاطرنشان کرد: همکاران ما خالصانه در پی انجام امور و ماموریت ها هستند. ما به دنبال آمار گرایی نیستیم اما وقتی پرونده ها زیاد باشد خواه ناخواه فشار مضاعف درکیفیت رسیدگی ها اثرخواهد گذاشت امیدواریم با تعامل سازنده ای که بین سه قوا درزمان کنونی وجوددارد مشکلات مالی که عامل ومانع مهمی درانجام درست وبه موقع وظایف وماموریت هاست برطرف شود.
وی افزود: نوسانات اقتصادی، مسائل بانکی و حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی بخش زیادی از زمان و انرژی دستگاه قضایی را می گیرد. هرچقدر نوسانات اقتصادی و مشکلات مالی بیشتر باشد پرونده های بیشتری تشکیل و فشار مضاعفی به دستگاه قضایی وارد می شود.
اکبری، خواستار ارتقا کیفیت علم و تحصیل در دانشگاهها شد و گفت: در مجامع دانشگاهی افراد دارای مدارک بالا بسیارداریم اما مهم کیفیت اطلاعات است و متاسفانه می بینیم اطلاعات برخی دانش آموختگان حقوق متناسب با مدرک نیست با توجه به تاثیر اطلاعات درچگونگی طرح دعاوی درمحاکم امیدواریم با تعامل سازنده دستگاه قضایی وجامعه دانشگاهی این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
رئیس کل دادگستری استان حضور درجمع نخبگان، اساتید دانشگاه و حقوقدانان را بسیار با ارزش دانست و تصریح کرد: دستگاه قضایی در جهت پیشبرد اهداف تحولی خود به تنهایی نمی تواند به دستگاهی مورد قبول ورضایت مردم تبدیل شود دراجرای اهداف سند تحول وتعالی واحقاق حق مردم نیازمند کمک وکلا و هماهنگی وتعامل جامعه حقوقی با دستگاه قضایی هستیم.
عالی ترین مقام قضایی استان ضمن استقبال از نقدها و راهکارهای عالمانه اساتید و نخبگان تصریح کرد: در دستگاه قضایی استان نیازمند نظرات و راهکارهای اندیشمندان و صاحب نظران هستیم تا در جهت ارتقای عملکردی و خدمت رسانی در سریعترین زمان ممکن و در بستر خدمات الکترونیک موثر و نتیجه بخش بیش ازگذشته گام برداریم.
این مقام ارشد قضایی تاکید کرد:نخبگان می توانند راهکارهای کاهش ورودی پرونده به محاکم ،کاهش زمان دادرسی ، کاهش جمعیت کیفری ، افزایش صلح وسازش وتقویت بازدارندگی مجازات ها را اعلام کنند وما ازاین نظرات استقبال می کنیم.
hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 4

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها