به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی خبرگزاری پلیس:  سردار “عباسعلی محمدیان”  گفت : در پی دریافت یک فقره پرونده ازشعبه ۲۲بازپرسی دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم خاص کرج، تحت عنوان تصرف عدوانی ملک مسکونی – تجاری در منطقه حصارک کرج توسط ۲ نفر ازاراذل و اوباش سابقه دار، دستگیری آنها در دستور کار پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

وی افزود: متهمان در یک عملیات پلیسی منسجم و هماهنگ دستگیر و در بازجویی ها اعتراف کردند ملک را از ۲ نفر از آشنایان خود در قبال تحویل مقادیری اشیاءآنتیک و قیمتی خریداری کرده اند .

این مقام ارشد انتظامی گفت: در ادامه پرونده متهمان برای رسیدگی تخصصی و احراز صحت موضوع و نیز با توجه به این که احتمال زمین خواری و ارتکاب جرایم دیگری ازطرف متهمان متصور بود به اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ارسال شد که بلافاصله به دلیل اهمیت موضوع و اولویت مبارزه با جرایم اقتصادی، بررسی وضعیت مالکیت ملک و شناسایی هویت آخرین متصرفان یا مالکان ملک انجام که مشخص شد ملک متعلق به فردی است که در سال ۸۵ فوت کرده وفرزندان مالک نیز در خارج از کشور سکونت دارند.

فرمانده انتظامی استان البرز بیان کرد : پس از بررسی پرونده و استعلام های صورت گرفته با توجه به این که متهمان دستگیر شده مدعی بودند ملک را در قبال تحویل وسایل و لوازم یدکی خودرو و اشیاء آنتیک و قیمتی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال و قرار پرداخت ۳۰ میلیارد ریال وجه درزمان انتقال سند خریداری کرده اند، از آن جایی که کارشناسان مسکن، ارزش ملک را بالغ بر۵۰۰ میلیارد ریال  برآورد کرده اند، ظن ماموران به صوری بودن معامله به یقین تبدیل شد .

سردار محمدیان اظهار کرد : متهمان در ابتدا قصد معرفی فروشنده و یا فروشندگان جعلی را نداشتند که پس از احراز صوری بودن معامله ناگزیر به برملاکردن هویت متهمان اصلی شدند که در بررسی سوابق آن ها مشخص شد، هر ۲ آنها از متهمان سابقه دار و دارای چندین سال محکومیت زندان هستند که در حال حاضر نیز آدرس مشخصی از آن ها وجود ندارد و در قرار های خود با همدستان و خریداران بسیار حساب شده و با برنامه ریزی عمل می کنند به نحوی که ردی از خود به جا نگذاشته اند .

وی افزود: با توجه به شرایط موجود، کارآگاهان با اقدامات پلیسی گسترده و بررسی جوانب کار یکی از متهمان را در منطقه ۴۵ متری گلشهر در حال بازدید از یک باب ملک مسکونی شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و از متهمان تعداد زیادی مدارک جعلی، کپی اسناد و مدارک مربوط به ملک فوق به همراه یک سری مدارک مربوط به املاک ارزشی بلاصاحب که طی چند مرحله خرید وفروش بین اعضاءباند وبستگان، اقدام به تهیه سند مالکیت برای آنها شده بود، دستگیر شد .

سردار محمدیان گفت: متهم دستگیر شده در ابتدا منکر اتهامات خود و خرید و فروش صوری ملک و جعل امضاء شد اما با توجه به کشف اسناد ومدارک و نیز اعترافات همدستانش، به جعل امضاء و مدارک و تنظیم مبایعه نامه صوری به نام یکی از اقوامش که مردی مسن و در بستر بیماری است اقرارکرد وگفت که پس از جمع آوری کپی اسناد و مدارک و نمونه امضاء مالک اصلی ملک، مبایعه نامه اولیه را به نام فامیلش ثبت کرده و سپس با مشارکت همدستش که از زندانیان فراری و دارای سابقه جعل و کلاهبرداری بود و ۲ نفر اراذل و اوباش دستگیر شده که ادعای مشارکت در ملک را داشتند ، اقدام به سند سازی زمین مورد نظر که از مدت ها پیش آن را شناسایی کرده بودند برای اعضای باند کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت : با اقدامات پلیسی گسترده، متهم ردیف چهارم نیز دستگیر و با توجه به اهمیت موضوع واحتمال این که متهمان با سند سازی و تهیه اسناد جعلی اقدام به تصرف املاک بلاصاحب دیگر کرده اند تحقیقات تکمیلی از تمامی اعضای باند انجام و محرز شد متهمان با همین شیوه وشگرد قصد تصرف وتملک چند ملک با ارزش مالی زیاد را درکرج، شهرهای استان تهران و تهران بزرگ راداشته اند؛ همچنین در منطقه گلشهر کرج با تصرف ۵ قطعه زمین به مساحت ۲۲ هزارو ۷۰۰ متر مربع و استقرار نگهبان ودیوار کشی اقدام به تهیه اسناد جعلی برای آن ها کرده اند.

وی تصریح کرد : در این رابطه ۲ نفر دیگر از متهمان که از جاعلان حرفه ای که تحت تعقیب اداره مبارزه با جعل وکلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز نیز بودند طی یک عملیات مشترک و ضربتی دستگیر و در استعلام های صورت گرفته مشخص شد دارای ۲۱فقره پرونده در شعبات مختلف دادگاه ودادسراهای استان البرز به اتهام جعل و کلاهبرداری هستند .

به گفته سردار محمدیان، با دستگیری اعضای این باند که در مجموع ۶ نفر بودند بالغ بر ۲۰۰۰ متر مربع زمین و ۶ باب مغازه به ارزش تقریبی ۲۰۰۰ میلیارد ریال رفع تصرف شد و متهمان تحویل مراجع قضائی شدند

46

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 57



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها