به گزارش بخش بین المللی سایت ، انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا روز سه‌شنبه از ایالت‌های شرقی آمریکا آغاز شد. ایالت‌های کنتاکی و ایندیانا نخستین ایالت‌هایی بودند که صندوق رأی در آنها بازگشایی شد.

قرار است در این انتخابات سرنوشت همه ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنای ایالات متحده آمریکا مشخص شوند.

طبق تقریبا همه نظرسنجی‌های قبل از آغاز انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، دموکرات‌ها از فرصت مناسبی برای تسلط بر مجلس نمایندگان برخوردار هستند و شانس جمهوری‌خواهان برای حفظ اکثریت سنای این کشور بیشتر است.

حزب جمهوری‌خواه یا دموکرات برای کسب اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا باید حداقل ۲۱۸ کرسی از مجموع ۴۳۵ کرسی این مجلس را از آن خود کنند.

۱۰:۲۲- بعد از گذشت حدود سه ساعت، بالاخره نتیجه یکی دیگر از کرسی‌های انتخابات مجلس سنا مشخص شد و حالا فقط ۵ کرسی برای مشخص شدن نهایی باقی مانده است. تا این لحظه جمهوری‌خواهان ۵۲ کرسی و دموکرات‌ها ۴۳ کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی این مجلس را در اختیار دارند.

۱۰:۰۵- در حالی که نتیجه ۳۷ کرسی از انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا هنوز اعلام نشده، دموکرات‌ها تاکنون ۲۰۷ کرسی از مجموع ۴۳۵ کرسی این مجلس را از آن خود کردند و سهم جمهوری‌خواهان ۱۹۱ کرسی بوده است.

۰۹:۳۱- تازه‌ترین نتایج انتخابات مجلس نمایندگان حاکی است که دموکرات‌ها با کسب ۲۰۰ کرسی در برابر ۱۸۵ کرسی جمهوری‌خواهان، در این مجلس پیش هستند/ نتیجه ۵۰ کرسی هنوز اعلام نشده است.۰۹:۲۸- «کلیِن کانوی» مشاور دونالد ترامپ گفت که رئیس‌جمهور آمریکا شکست در انتخابات مجلس نمایندگان را پذیرفته البته این ناکامی به اندازه شکست رئیس‌جمهور اوباما در انتخابات میان دوره ای ۲۰۱۰ «مفتضحانه» نبوده است.

۰۹:۰۱- کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا با «میچ مک کانل»، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس سنا، «نانسی پلوسی» رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان و همچنین «پل رایان» رئیس این مجلس تماس گرفته است. به گفته کاخ سفید، ترامپ به کانل پیروزهای حزب جمهوری‌خواه را تبریک گفته است.

جزئیات جدید از فهرست تحریم های آمریکا علیه ایران
نتایج آرا
نتایج آرا
انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا
۰۸:۳۷- تا به این لحظه با توجه به نتایج انتخابات مجلس سنا، حزب جمهوری‌خواه توانسته با کسب ۵۲ کرسی از ۱۰۰ کرسی این مجلس پیروزی خود را مسجل کند/ سهم دموکرات‌ها ۴۲ کرسی بوده و نتایج ۶ کرسی این مجلس هنوز اعلام نشده است.
انتخابات سنای آمریکا تا ساعت ۹ صبح به وقت تهران

۰۸:۳۰- دفتر «نانسی پلوسی» رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا خبر داد که ترامپ با این عضو ارشد کنگره تماس تلفنی گرفته و به او پیروزی حزب دموکرات در مجلس نمایندگان را تبریک گفته است.

۰۸:۲۶- دموکرات‌ها از جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان پیش افتادند/ تا به این لحظه حزب دموکرات توانسته در ۱۶۷ کرسی به پیروزی برسد و سهم جمهوری‌‌خواهان ۱۶۴ کرسی بوده است.

۰۸:۲۰- رقابت شانه به شانه در مجلس نمایندگان ادامه دارد/ نتایج کنونی حاکی است که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان هر کدام توانسته‌اند ۱۶۰ کرسی را به دست آوردند/ هر حزبی که ۲۱۸ کرسی را کسب کند، حزب اکثریت این مجلس خواهد شد.

۰۸:۰۵- دموکرات‌ها توانسته‌اند فاصله خود را با جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان کم کنند و حالا نتایج حاکی است حزب دموکرات ۱۵۱ کرسی و جمهوری‌خواه ۱۵۴ کرسی را از آن خود کرده‌اند/ در مجلس سنا، حزب جمهوریخواه با ۵۱ کرسی در برابر ۴۲ کرسی حزب دموکرات پیشتاز است.

۰۷:۴۵- دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی کوتاه در توئیتر خود نتایج انتخابات میان دوره ای را «موفقیتی بزرگ» خواند و از «همه» تشکر کرد.

۰۷:۰۳- شمار اعضای جمهوری‌خواه مجلس سنا به ۵۰ نفر رسید و این حزب اکنون برای به دست آوردن کنترل این مجلس تنها به یک عضو دیگر نیاز دارد. یک نماینده دموکرات هم توانست رقیبش را شکست دهد تا کرسی‌های اعضای این حزب به ۳۹ برسد. ۱۱ کرسی دیگر باقی مانده‌اند که تکلیف آنها مشخص خواهد شد.

۰۶:۵۸- نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات در رقابت بر سر مجلس نمایندگان فاصله موجود در آمار قبلی را کماکان حفظ کردند. در حال حاضر ۱۲۲ نماینده جمهوری‌خواه و ۱۰۶ نمانده دموکرات مجوز ورود به مجلس نمایندگان را کسب کرده‌اند. دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان تا کنون ۱۲ نماینده مستقر جمهوری‌خواه را شکست داده‌اند.

۰۶:۴۳- دو عضو جمهوری‌خواه دیگر در مجلس سنا توانستند صندلی‌هایشان را حفظ کنند. به این ترتیب، از میان ۳۵ جایگاه سنا که بر سر آن رأی‌گیری انجام شده، نتیجه ۲۲ مورد مشخص شده و ۱۳ مورد دیگر بعد از شمارش آرا مشخص خواهند شد. این آمار، شمار نمایندگان جمهوری‌‌خواه در مجلس سنا را به ۴۹ و شمار دموکرات‌ها را به ۳۸ می‌رساند. تا این لحظه، در رقابت برای ورود به سنا، دو نماینده جمهوری‌خواه توانسته‌اند دموکرات‌های مستقر را از گردونه رقابت حذف کنند و وارد سنا شوند.

۰۶:۴۰-تا این لحظه سرنوشت ۲۰۰ عضو مجلس نمایندگان مشخص شده که سهم نمایندگان جمهوری‌خواه ۱۰۸ نماینده و نمایندگان دموکرات ۹۲ نماینده است. شمارش آرا برای تعیین تکلیف ۲۳۵ صندلی دیگر در جریان است.

۰۶:۳۳- یک نماینده جمهوری‌خواه دیگر در مجلس سنا توانست یک سناتور دموکرات مستقر را شکست دهد تا شمار نمایندگان جمهوری‌خواه در این مجلس تا این لحظه به ۴۷ جمهوری‌خواه و ۳۸ دموکرات برسد. شمارش آرا برای مشخص کردن سرنوشت ۱۵ کرسی دیگر ادامه دارد.

۰۶:۲۸- تازه‌ترین آمار به دست آمده از رقابت برای ورود به مجلس نمایندگان حاکی است دموکرات‌ها ۸۵ کرسی و جمهوری‌خواهان ۹۷ کرسی را در اختیار دارند. با این آمار نتیجه ۱۸۲ صندلی این مجلس مشخص شده و نتیجه ۲۵۳ صندلی دیگر مشخص خواهد شد.

۰۶:۱۷- آمار تازه‌ای از مجلس سنا اعلام شده و چهار نماینده دموکرات دیگر توانستند صندلی‌هایشان در این مجلس را حفظ کنند. با آمارهای جدید، مجلس سنا ۳۸ عضو دموکرات و ۴۶ عضو جمهوری‌خواه دارد و نتیجه ۱۶ کرسی دیگر بایستی مشخص شوند.

۰۶:۰۹- تا این لحظه ۸۲ کرسی مجلس نمایندگان در اختیار جمهوری‌خواهان و ۷۵ کرسی در اختیار دموکرات‌ها است.

۰۵:۵۵- در رقابت بر سر کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا تا این لحظه نتیجه ۱۳۵ کرسی مشخص شده. ۶۸ کرسی از آن جمهوری‌خواهان و ۶۷ کرسی از آن دموکرات‌ها است.

۰۵:۳۸- در رقابت بر سر ۳۵ کرسی مجلس سنا، تا این لحظه نتیجه ۱۵ کرسی مشخص شده. در ۱۱ کرسی دموکرات‌هایی که عضو سنا بوده‌اند توانسته‌اند جایگاه خودشان را حفظ کرده و در سمتشان ابقا شوند. در ۳ کرسی هم جمهوری‌خواهان جایگاهشان را حفظ کرده‌اند. در ایالت ایندیانا عضو دموکرات سنا نتوانست مجدداً انتخاب شود و نتیجه را به رقیب جمهوری‌خواه واگذار کرد. تا این لحظه، سنا مجموعاً ۴۶ جمهوری‌خواه و ۳۴ دموکرات دارد و رقابت بر سر ۲۰ کرسی دیگر ادامه دارد.

۰۵:۲۹- ۴۹ کرسی در مجلس نمایندگان به جمهوری‌خواهان و ۳۹ کرسی به دموکرات‌ها رسیده است. در مجلس سنا از میان ۳۵ کرسی که بر سر آنها رقابت وجود دارد، نتیجه ۹ کرسی مشخص شده؛ این مجلس تا این لحظه مجموعاً ۳۲ سناتور دموکرات و ۴۲ جمهوری‌خواه دارد و رقابت بر سر ۲۶ کرسی دیگر در جریان است.

۰۵:۱۸- رشیده طالب اولین نماینده زن مسلمان شد که برای عضویت در کنگره آمریکا انتخاب شد.

۰۴:۵۹- در رقابت بر سر کرسی مجلس نمایندگان، جمهوری‌خواه‌ها با ۳۳ در برابر ۲۸ نماینده بار دیگر پیشتاز شدند. در وضعیت سنا، تغییری نسبت به وضعیت قبل حاصل نشده است.

۰۴:۳۶- دموکرات‌ها تعداد کرسی‌های خود در مجلس نمایندگان را به ۲۷ کرسی افزایش دادند. شمار کرسی‌های جمهوری‌خواهان در این مجلس هم به ۲۵ نماینده رسید. در مجلس سنا، نتایج رقابت بر سر ۸ کرسی از میان ۳۵ کرسی معلوم شده و در حال حاضر، دموکرات‌ها مجموعا ۳۱ کرسی و جمهوری‌خواهان مجموعا ۴۲ کرسی در اختیار دارند.

۰۴:۲۲- کرسی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان به ۱۴ و کرسی دموکرات‌ها به ۱۰ مورد رسید.

۰۴:۰۶- آخرین نتایج حاکی است در رقابت برای کرسی‌های مجلس نمایندگان تا کنون ۱۰ نماینده جمهوری‌خواه و ۷ نماینده دموکرات به پیروزی رسیده‌اند.

۰۳:۵۷- با شمارش ۳۰ درصد آرا، در ایالت فلوریدا، دموکرات‌ها هم در مجلس سنا و هم در آرا فرماندار پیش هستند.۰۳:۴۷- نتایج نظرسنجی‌های شعب اخذ رأی نشان می‌دهد تا این لحظه ۶ نماینده جمهوری‌خواه و ۲ نماینده دموکرات توانسته‌اند در رقابت برای ورود به مجلس نمایندگان پیروز شوند.

۰۳:۴۱- شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشته در صورتی که نظرسنجی‌ها و پیش‌بینی‌ها صحت داشت باشند، دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان را به دست خواهند آورد و جمهوری‌خواهان اکثریت خود را در مجلس سنا حفظ خواهند کرد.

۰۳:۳۵- خبرگزاری «ان‌بی‌سی» بر اساس نظرسنجی‌های شعب اخذ رأی گزارش داده انتظار می‌رود «تیم کین»، نماینده دموکرات ایالت ویرجینیا و «برنی سندرز» نماینده مستقل (نزدیک به دموکرات‌ها) ایالت ورمونت بتوانند کرسی‌های خود در مجلس سنا را حفظ کنند.

۰۳:۲۰- گزارش‌ها حاکی است «هال راجرز»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی در مجلس نمایندگان توانسته با شکست رقیب«کنث استپ» جایگاهش را در این مجلس حفظ کند.

۰۲:۳۰- منابع خبری گزارش داده‌اند رأی‌گیری در اولین ایالت در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا به پایان رسید.

این خبر دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفتند اولین بار در پدیدار شد.

مشاهده لینک دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفتند

hotnewsجهان5 سال پیش • dahio.com • 134



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها