آنها با مراجعه به آثار و متون ثبت شده در تاریخ متفقا نه ، بلکه اکثرا میگویند ایران زمین و ایرانیان منشا تمدن بشری هستند. آنها از منشور کوروش شاهنشاه آن روز امپراطوری و سرزمین پهناور ایران صحبت میکنند . آنها از نابودی پایه های ظلم بختنصر حاکم بابل بر یهود صحبت میکنند که توسط کوروش سرنگون شد. آنها از قدرت و دمکراسی کوروش برای نجات و رهایی قوم یهود از بند اسارت بابلیان و دادن آزادی و استقلال به یهودیان برای زندگی و انجام امور دین و آئین الهی صحبت میکنند .

آنها از آزاد منشی در خلق و خوی و فرهنگ ایرانیان از هنر و ادبیات فاخر از دیوان حافظ و شاهنامه فردوسی و بوستان و گلستان سعدی و مثنوی معنوی و دیوان شمس و رباعیات خیام و اشعار بابا طاهر و ….که با دین و آئین اسلام عجین گردیده با افتخار یاد میکنند . در سخنانشان صحبت از علم ابوعلی سینا و کتاب قانون و زکریای رازی و ابوریحان بیرونی و محمد خوارزمی و …. صدها دانشمندان بزرگ ایران در جهان اسلام میشود .

آنها از مفاخر سیاست و درایت و مدیریت در اسلام و از خواجه نظام الملک و سایر وزیران با درایت در دربارهای خلافا و پادشاهانی میکنند که ایران با زور شمشیر تسخیر و تسلیم کردند و نگهداشتند اما به مرور زمان آنها در تسخیر و مسخر و تسلیم علم و درایت این دانشمندان و سیاستمداران و مدیران قرار گرفتند . وقتی صحبت از ایران میکنند خیلی حرف ها برای یک تاریخ بیش 3000 سال قدمت که مزین به تسلیم به وحدانیت و عبودیت خداوند و خدمت به بشریت است برای گفتن وجود دارد .

اما اینها در ادامه صحبت هایشان به ایران اسلامی انقلابی گریز میزنند و اشاره میکنند که آن گذشته فاخر را انقلاب اسلامی تحت الشعاع خودش قرار داده و با رفتار و گفتار در عصر جدید گذشته تاریخی اش را خراب کرده و از نظر آن ها ایران انقلابی همه جا و همه قواعد نظم جهانی را برهم زده و به قول معروف همه جا را شخم زده است .

آنها سالهاست که مکرر میگویند ، ایران سرکش یکی از رئوس  شرارت در جهان است و باید شدیدا کنترل شود ؟

آنها برای مردمشان میگویند که ایران امروز با ایرانی که در تاریخ درمورد آن میخواندند از زمین تا آسمان فرق کرده و خیلی متفاوت شده است و ایران امروز به مثل اسب سرکشی شده که باید او را مهار و آرام کرد و الا دنیا را به هم میزند؟

با این مقدمه چینی ها میخواهم به اصل موضوع یادداشت امروز برسم .

اول اینکه ، این اسب سرکش 40 سال است که فهمیده از او بیخودی بار کشیدند و دیگر این چنین اتفاقی نخواهد افتاد .

دوم اینکه ، اگر قرار است از گذشته پر افتخار ایرانیان سخن بگویند کار خوبی میکنند . اما چرا اینقدر کم سخن میگویند؟

ما حرف های زیادی برای گفتن داریم .

اما نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه ویژه شود سخن از حقایقی است که مربوط به یکصد سال قبل تا امروز است .

هیچ وقت ندیدم و نشنیدم از رهبران و اندیشمندان و صاحبنظران غربی و حتی شرقی کسی حتی چند نفر سخنی در مورد وقایع و تاریخ یکصد سال گذشته ایران بر زبان آورده باشد؟

اگر هم بصورت اتفاقی از زبانشان چیزی در رفت فوری آنرا تغییر میدهند و به قول معروف میپیچانند ؟

برای مثال: اینها از خدمات و بهره مندی از امکانات ایران و مردم ایران در جنگ جهانی اول صحبت نمیکنند .

اینها نمیگویند در جنگ اول جهانی از مواد غذایی و آذوقه ایرانیان برای خدمت به جنگ و پیروزی بر آلمان ها استفاده کردند .

اینها هیچ وقت نگفتند که با این کارشان باعث و بانی کشته شدن حدود 8 میلیون ایرانی بیگناه از فرط گرسنگی و بیماری بودند .

آنها میگویند فاتحان جنگ جهانی اول بودند اما به قیمت کشتن حداقل 35 درصد جمعیت ایران ؟ 

اگر ایرانیان این کار را کرده بودند ، حتی 3000 سال قبل هم اگر این اتفاق افتاده بود ، قطعا ما جنایتکار جنگی بودیم .

اما آنها این جنایت و بلا را 100 سال قبل بر سر ملت ایران تحمیل کردند و امروز هم بی تفاوت از کنار ظلمشان میگذرند .

حتما در مورد هولوکاست و جنایات رژیم هیتلری بر یهودیان مطالب را شنیده اید .

رهبران و اندیشمندان غرب همیشه از ظلم در اردوگاه آشویتس در لهستان گفتند و برای نشان دادن این ظلم ، فیلم ها ساختند و کتاب ها نوشتند و تورهای عبرت برای مردم میگذارند .

آنها به همه میگویند آلمان نازی که ممکن است حداکثر چند صد هزار یهودی را در آنجا کشته ، جنایتکار جنگی است. 

اما از این جنایت بشری که خودشان بر عله ملت ایران انجام داده چیزی نگفتند و نمیگویند چون اگر بگویند باید خسارتش را هم بپردازند .

نگاهی به 70 سال قبل

در جنگ جهانی دوم یکی از عوامل اصلی پیروزی دنیای غرب بر آلمان نازی استفاده از خدمات و بهره مندی از امکانات و زیرساخت های ایران بود که ایران را پل پیروزی نامیدند . 

غربی ها هیچ وقت از دریافت خدمات و امکانات و یا تحمیل زیان های سنگین به ملت بزرگ ایران که در این جنگ بی طرف بود صحبت نکرده اند  ؟

چون اگر صحبت کنند و حقایق را بگویند آنوقت باید بخاطر استفاده از امکانات و زیر ساخت های ایران ، هزینه های بازسازی تمام آنها را بپردازند و در ادامه آن هم باید ایران را در پیروزی بر آلمان سهیم و شریک کنند ؟ که به صرف صلاح این ها نیست .

نگاه عمیق تری بر حدود 40 سال قبل میگذاریم که از همه اینها مهمتر است :

نظام و ساختار اجتماعی و اقتصادی سوسیالیستی و کمونیستی که توسط شوروی ها در جهان در شرف ترویج بود یک دشمن اصلی به نام نظام سرمایه داری داشت و بالعکس .

یعنی از حدود 100 سال قبل و پیدایش نظام و حکومت سوسیالیست کمونیست ، جهان رفته رفته به سمت و سوی دو قطبی حرکت کرد و در سال های بعد از جنگ دوم جهانی یعنی حدود 70 سال قبل جهان رسما در دو قطب شرق و غرب  و در جنگ سرد قرار گرفت .

در دهه 1960 تا 1980 مردم کشورها به دلیل شرایط و شکاف های اقتصادی به سمت و سوی تفکرات و اقتصاد های سوسیالیستی گرایش پیدا کردند . غربی ها هم در شرایط جنگ سرد زیر فشار نفوذ کمونیست ها بر علیه نظام های سرمایه داری تقریبا با سیلی زدن و سرخ نگاه داشتن صورت های خود به بدبختی و دریوزگی رسیده بودند . چیزی نمانده بود اقتصادهای غرب زیر فشار نابرابری ها و ضعف هایی که سیستم سرمایه داری غربی در مقابل اقتصاد سوسیالیست قرار گرفته بود و رفته رفته در حال متلاشی شدن بودند. اینها هیچ وقت از این صحبت نمیکنند که دنیای غرب درگیر و در مواجه با بحران های اجتماعی در شرف شکل گیری بود . اما معجزه ای به نام انقلاب اسلامی ایران شد و نگذاشت غرب سقوط کند؟ میپرسید چطور؟

انقلاب اسلامی کجا و این همه تغییر ها چطور؟
رهبران و متفکران غرب خوب میدانند و هیچ وقت هم نگفتند و نخواهند هم گفت که تمام تلاش اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی یا همان حزب کمونیست شوروی در فکر دسترسی به آبهای گرم و بخصوص تسلط بر منابع نفتی منطقه خلیج فارس بود . زمانی که انقلاب شد و به دلیل ماهیت آزادی ها و بهتر بگوییم هرج و مرج های بعد از انقلاب ، بازار دفاع از تفکرات و سلطه نظامات اقتصادی شرقی ها و بخصوص سوسیالیست های مسلمان یا مجاهدین خلق و حزب توده و چریک ها و …… در کشور بسیار داغ و جذاب بود . اگر حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی ایران و ساختار باورهای ملت بزرگ ایران کمی در مقابل اینها نرمی نشان میداد و امتیازهایی هم میگرفت و با سوسیالیست ها و کمونیست ها در مقابل آمریکا مثل کشورهای عراق و مصر و سوریه و یمن جنوبی و ….  که نظام های سوسیالیستی داشتند کنار می آمد و همراه میشد و ایران هم زیر سایه پرچم اردوگاه و یا بلوک شرق میرفت ، آنوقت شوروی کمونیستی که بدلیل فروپاشی اقتصاد در سال 1370 عمرش تمام شد ، در سال 1357 و یا 1359 با اتحاد با ایران قدرت مضاعف پیدا میکرد و هیچ وقت با این قدرت عمرش به پایان نمیرسید .

دنیا و بخصوص رهبران غرب خوب میداند ما میتوانستیم به شوروی کومنیستی کمک کنیم که در خیلیج فارس خانه بسازد و بماند و مطمئنا امروز آن شوروی ابر قدرتی بلا منازع در جهان میبود و آمریکا و اروپا و ژاپن و خیلی کشورهای دیگر برای تامین انرژی میباید با گدایی دست به دامن شوروی میشدند .

ما میتوانستیم بدون تحمل سختی ها کاری کنیم که ثروت و قدرت شوروی ها چندین برابر تصور آنها بشود و روسای کاخ سفید بدون اجازه کاخ کرملین آب هم نمیتوانستند بخورند .

اما ملت مسلمان ایران اسلامی و رهبران انقلاب و و بخصوص جوانان غیور در نیروهای مسلح با پذیرش سختی های فراوان و صرف هزینه ها و سرمایه های بسیار بسیار زیاد اجازه این اتفاق شوم را ندادند و بجای اتحاد با دشمنان غرب تمام ریشه های تفکرات کمونیستی الحادی را در کشور پاک کردند و نگذاشتند تا شوروی ها به قدرت مضاعف برسند که اگر قدرتمند تر میشدند بدتر آلمان نازی و هیتلر میبودند .

ما به شوروی کمک نکردیم و نتیجه اش همان شد که همه دیدند . امروز غرب در امنیت و آرامش از خلا این دشمن قدرتمند غره در این پیروزی است . پیروزی که عامل اصلی آن ایثار و فداکاری ملت بزرگ ایران و رهبران هستند . ایران و ایرانیان در صد سال گذشته با ایثار و فداکاری های خود خدمات بسیار ارزشمندی به جهانیان و بخصوص غربی ها ارائه کردند . اما در عوض این بی معرفت ها بجای تشکر و قدردانی با نامردی تمام دست ها و پا های ما را گاز گرفتند ؟

جنابان رهبران محترم اطراف اقیانوس اطلس! تاریخ شهادت میدهد ، شما و همه ملت محترم شما به ملت بزرگ ایران و جمهوری اسلامی ایران مدیون و بدهکار هستید . اگر بخواهیم بر روی این خدمات و امنیت و آرامشی که برای شما ایجاد کردیم قیمت بگذاریم ارزش آن هزاران میلیارد دلار است . اما این رسم زندگی و مردانگی نیست بجای شکر و سپاس دست ناجیان خود را گاز بگیرید . شما که به خدای پیامبران الهی حضرت عیسی و حضرت موسی سلام الله علیهما اعتقاد دارید آیا در دین و آئین شما و اصول اخلاق انسانی به شما توصیه شده که برای تشکر و سپاس از لطف انسان های و ایثار و منش انسانی ، آنها را مورد شماتت و ظلم و ستم قرار دهید .

جنابان رهبران محترم اطراف اقیانوس اطلس! هرکاری که بکنید تاریخ را نمیتوانید تحریف کنید . به گواه و شهادت تاریخ غرب به ما ایرانیان بدهکار است و باید قدرشناس باشید و این خدمات و ایثار ایرانیان را جبران کنید . قدرت و اتحاد شما از قدرت و اتحاد شوروی ها بیشتر نیست . پس تا دیر نشده قدرشناس باشید و جبران کنید .

مَنْ لَمْ یَشْکُرِ الْمُنْعِمَ مِنَ الْمَخْلُوقِینَ لَمْ یَشْکُرِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَل

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 75



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها