در یزد؛ محمدصالح جوکار در نشست با هیئت مدیره نظام پرستاری استان یزد اظهار داشت: واقعیت امر این است که ما جایگاه پرستاری را در کشورمان به خوبی تبیین نکردیم و از ابتدا فرهنگ خوبی در این زمینه پایه گذاری نشده است.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی، رفع این مشکل را نیازمند گفتمان‌سازی و تبدیل آن به ادبیات عامه جامعه دانست و تصریح کرد: کسی که به صورت مستمر در کنار بیمار حضور دارد پرستار است و این جایگاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی تعارض منافع را یکی از دلایل عدم توجه به پرستاران دانست و گفت: تعارض منافع یکی از عوامل اصلی است که هم هزینه‌های کشور را افزایش می‌دهد و هم جلوی عدالت را می‌گیرد.
جوکار افزود: خیلی مواقع همین تعارض منافع سبب می‌شود که در مجلس و دولت قانون به صورت عادلانه اجرایی نشود و در کنار آن برخی انحصارهایی که در کشور ایجاد شده هم مزید برعلت شده و جلوی اجرای قانون را به درستی گرفته است.
وی بیان کرد: در حال حاضر هیچ قانونی نداریم که وزیر بهداشت و درمان، رئیس و مدیر بیمارستان پزشک باشدو می‌توان از شخصی که مدیریت لازم را داشته باشد اما پزشک یا پرستار نباشد در این حوزه استفاده کرد.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی طبیعی است که وقتی پزشک مسئولیت کار را برعهده بگیرد، بحث منافع پزشکان و احقاق حقوق آنها در اولویت قرار می‌گیرد.
جوکار خاطرنشان کرد: این که ما قانون تعرفه‌گذاری را در سال ۸۶ تصویب کردیم ولی تاکنون اجرایی نشده و مقام معظم رهبری شخصا به این موضوع ورود و بر اجرای آن تاکید دارند مشخص می‌کند که تعارض منافع جلوی اجرای آن را گرفته است. 
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: تعارض منافع صرفا در حوزه پزشکی و پرستاری نیست بلکه ما امروز در بخش‌های مختلف جامعه از جمله تخصیص ارز و مسائل مختلف دیگر مشاهده می‌کنیم که انحصار برای برخی ایجاد شده که جلوی  تحقق عدالت را می‌گیرد.
وی ادامه داد: آنچه که می دانیم این است که حق پرستار در ارتباط با کاری که انجام می‌دهد باید داده شود اما الان پرستار کار را انجام می‌دهد ولی حق و حقوقش را به صورت کامل دریافت نمی‌کند اما باید پاسخگویی در ارتباط با کارخود را به صورت کامل داشته باشد.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید آیین نامه‌ای در این حوزه داشته باشیم تا هر کسی وظیفه‌ای که دارد را به خوبی انجام دهد و حق و حقوق خود را هم متناسب با همین کاری که انجام می‌دهد دریافت کند.
جوکار ادامه داد: در بحث تبدیل وضعیت پرستاران، دولت مکلف است با توجه به ظرفیت و سهمیه‌ای که در این حوزه دارد اقدام کند و در صورتی که این موضوع انجام نشد، پرستاران از طرف نمایندگان پیگیری کنند تا با ابزارهای نظارتی مجلس این موضوع دنبال و اجرایی شود.
وی افزود:  امروز باید وضعیت پرستاران را به گونه‌ای سامان دهیم تا مشکلات تکراری که هر ساله و همیشه شاهد آن هستیم وجود نداشته باشد و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه، امروز دست نمایندگان برای فشار به دولت برای اجرای مطالبات به حق پرستاران بازتر است. 
در این نشست اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری استان یزد مسائل و مشکلاتی که پرستاران در استان یزد و کشور با آن مواجه هستند را مطرح کرده و خواستار پیگیری برای رفع آن شدند.

46

hotnewsخبر3 سال پیش • dahio.com • 4

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها