حجت الاسلام حسن روحانی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح رسمی راه آهن قزوین – رشت افزود: امروز روز بسیار مبارکی برای ملت بزرگ ایران ، مردم استان گیلان و همه همسایگان ماست که می توانند از این نعمت اتصال راه آهن، بهره مند شوند.
وی اظهار داشت: برایم باعت افتخار و خوشحالیست که این پروژه بسیار مهم، با پیچیدگی هایی که از لحاظ احداث پل و تونل ها داشته، توسط مهندسان ایرانی طراحی و اجرا شده و موجب خوشحالی است که این راه آهن می تواند ، خط آهن مهم و استراتژیک در منطقه باشد.
رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: این راه آهن با تفاهمنامه ای که امروز امضاء شده، از رشت به سمت آستارا ادامه می یابد و امیدوارم که در زمان کوتاهی شاهد اجرای این طرح بسیار مهم باشیم.
وی با اشاره به اهمیت خط ریلی قزوین – رشت گفت: این خط ریلی می تواند خلیج فارس و جنوب ایران را به شمال ایران، منطقه قفقاز و شرق روسیه و شمال اروپا متصل کند و در عین حال می تواند جنوب شمال و جنوب غرب برای ما محسوب شود چراکه توانمندی زیادی برای حمل و نقل خواهد بود.
رئیس جمهوری در ادامه سخنانش بیان داشت: در جلسه سه جانبه ای که با ولادیمیر پوتین و الهام علی اف رئیسان جمهوری روسیه و آذربایجان داشتیم؛ راجع به این راه آهن و باری که از این مسیر به روسیه منتقل شود، بحث شده است.
وی اظهار داشت: این راه آهن برای منطقه، اروپا ، کشورهای جنوبی ایران، کشورهایی که در شرق ایران قرار دارند و حتی کشورهایی از قاره آفریقا می توانند از این مسیر بارشان را منتقل کنند؛ موثر است و علاوه بر رشد اقتصادی ایران، گیلان و رهآورد محیط زیست و حمل و نقل آسان، مسیر رشت به تهران را حدود چهار ساعت طی می کند که برای گردشگران، مسافران و حمل و نقل بار بسیار اهمیت دارد.
رئیس جمهوری با قدردانی از همه کسانی که در احداث این خط ریلی نقش داشته اند، افزود: چهار هزار کیلومتر ریل را در آغاز پیروزی انقلاب به 12 هزار کیلومتر رسانده ایم که طی 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، سه برابر شده است.
حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید طی مدت پنج سال، 20 درصد راه آهن کشور افزایش یافت، اظهار داشت: طی دو سال اخیر چهار استان به راه آهن سراسری متصل شد و گیلان چهارمین استان است و سال آینده اتصال بستان آباد به تبریز در استان آذربایجان شرقی را خواهیم داشت.
رئیس جمهوری یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید را مسئله ریل در کشور عنوان و اضافه کرد: بنادر نیز نقش زیادی به ویژه برای حمل و نقل بار ایفا می کنند به طوری که قدرت بنادر ما به لحاظ جابجایی بار بیش از 10 برابر شده است.

17219

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 27



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها