از خبرگزاری فلسطینی «شهاب» نداف ارگمن روز شنبه افزود: ما نگران هستیم که اعتراض به سیاست های نتانیاهو به یک موج بزرگ از استعفاها در دستگاه های نظامی و امنیتی و به دنبال آن فروپاشی نهادهای داخلی منجر شود.

وی اضافه کرد: این یک سناریوی وحشتناک و ترسناک است ولی ممکن است ما به این مرحله برسیم زیرا برای فروپاشی نهادها از داخل نیاز به حوادث بزرگی نداریم.

ارگمن گفت: آنچه اکنون در اسرائیل جریان دارد، یک کودتا است و کسانی که تلاش می کنند از اهمیت این موضوع بکاهند، فقط می خواهند ما را آرام کنند.

وی بیان کرد: برخی از اعضای کابینه نتانیاهو می گویند “نترسید و به ما اعتماد کنید” و من وقتی این سخن را می شنوم، می دانم که ما در یک تنگنا و چالش بزرگ قرار داریم.

رئیس پیشین شاباک افزود: باید به چه کسانی اعتماد کنیم؟ به سمحا روتمان تندرو؟ یا بن گویر بی منطق؟ یا سموتریچ؟ یا نتایناهو که همه قوانین را زیر پا گذاشته است و ما را به سوی پرتگاه نابودی می برد؟ به چه کسی اعتماد کنیم؟

ائتلاف حاکم راست افراطی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» از زمان روی کار آمدن، یکسری اقدامات و تصمیماتی را اتخاذ کرده که از نظر جناح اپوزیسیون و اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی باعث خواهد شد که این رژیم به سمت تشدید بحران و حتی جنگ داخلی حرکت کند.

تصمیم کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی رژیم صهیونیستی و نیز جنجال درباره اعطای اختیارات امنیتی به «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی و رهبر افراطی حزب «صهیونیسم مذهبی»، هم اکنون به محور تنش‌های سیاسی و اختلاف نظرها بین ائتلاف حاکم و جناح اپوزیسیون منجر شده است.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو بوده است.

شنبه و دوشنبه شب هفته گذشته نیز هزاران نفر برای هفتمین هفته در تل آویو و سایر شهرهای فلسطین اشغالی علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات کردند.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هدف کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی را تضعیف آن و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند.

310310

hotnewsخبر1 سال پیش • dahio.com • 0

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها