راهکارهایی برای اینکه همیشه کلیه هایتان سالم بمانند

اگر زیاد به کلیه‌های خود و مسائل مربوط به آن فکر نمی کنید، به این معنی است که آن ها از وضعیت خوبی برخوردار هستند و به خوبی برای شما کار می کنند. اما، فراموش نکنید که بیماری های مربوط به کلیه به سلامتی سایر ارگان های بدن نیز آسیب وارد می کند و حتی ممکن است خطر مرگ در پی داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ، نقش کلیه در بدن، حذف مواد زائد از خون است و می توانید تصور کنید که اگر کلیه ها دچار مشکل شوند، ممکن است چه عواقبی در انتظار بدن باشد. با این ده توصیه می توانید به بهترین شکل از کلیه های خود مراقبت کنید و سلامتی آن ها را تضمین کنید.

به اندازه کافی آب بنوشید. آب برای بدن، مایعی است حیاتی و اگر تعادل آن در بدن بهم ریزد، بدن را دچار مشکل می کند. بنابراین، ایده خوبی است اگر عادت کنید همیشه یک لیوان آب به همراه داشته باشید. با این حال، جالب است بدانید هیچ مطالعه ای تا کنون هیدراتاسیون بیش از اندازه را برای عملکرد بهتر کلیه، به اثبات نرسانده است، اما همه مطالعه ها توصیه به نوشیدن آب کافی کرده اند.

رژیم غذایی شما باید دوست کلیه ها باشد. به طور کلی،‌ برای مراقبت از بدن باید مراقب تغذیه خود باشید. اما به طور خاص، برای مراقبت بیشتر از کلیه ها، یک رژیم غذایی حاوی سدیم کم، میوه فراوان، سبزیجات و غذاهای حاوی امگا ۳، مانند ماهی توصیه می شود. همچنین،‌ سعی کنید از مصرف غذاهای فراوری شده تا حد امکان پرهیز کنید و از مصرف مواد غذایی دارای چربی های اشباع شده، مانند سرخ کردنی ها خودداری کنید و در عوض، تا می توانید آنتی اکسیدان مصرف کنید.

ورزش کنید. کلیه های شما، زمانی که ورزش می کنید بهتر کار می کنند. می توانید سلامت و عملکرد کلیه های خود را با انجام تمرینات یوگا، بهبود بخشید. همچنین، مجبور نیستید اگر به مشکل کلیه دچار هستید، ورزش را کنار بگذارید، در واقع مطالعات زیادی نشان داده اند که ورزش، باعث بهبود مشکلات کلیه می شود.

فشار خود را تنظیم نگاه دارید. فشار خون، به طور مستقیم با سلامت کلیه ها در ارتباط است. مصرف بیش از اندازه نمک و سدیم در رژیم غذایی، می تواند باعث افزایش فشار خون و اختلال در عملکرد کلیه ها شود.

کلیه ها را با فلب خود آشتی دهید. یک موسسه دیابت و بیماری های کلیوی و گوارشی، در مطالعه ای نشان داده است که بیماری قلب،‌می تواند به مشکلات کلیه دامن بزند و برعکس. این ارتباط دو جانبه، به دلیل دو عامل مهم دیابت و فشار خون بالاست که قلب و کلیه بر عملکرد یکدیگر اثر می گذارند. در واقع، بیماری های قلبی شایع ترین علت مرگ در میان افرادی است که به بیماری های کلیه دچار هستند.

مراقب مکمل های دارویی باشید. مکمل های حاوی ویتامین و همچنین عصاره گیاهان دارویی، گرچه برای بدن مفید هستند، اما مصرف بیش از حدشان می تواند تاثیر منفی بر عملکرد کلیه داشته باشد. بنابراین، پیش از مصرف مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید و در صورت نیاز، از آن ها استفاده کنید.

سیگار نکشید. الکل مصرف نکنید.  سیگار نه تنها به شدت برای سلامت ریه و قلب شما مضر است، بلکه برای کلیه ها هم دردسر ساز می شود. سیگار با تخریب و آسیب رساندن به رگ های خونی، مقدار خونی را که باید برای تصفیه وارد کلیه شود، را کاهش می دهد. همچنین، سیگار کشیدن می تواند خطر بیماری های کلیوی را در بیماران دیابتی افزایش دهد و عملکرد داروهای فشار خون را مختل کند. الکل هم چون باعث افزایش فشار خون می شود، برای عملکرد کلیه مضر است.

وزن خود را متناسب نگاه دارید. بسیاری از مشکلاتی که سلامتی افراد را تهدید می کند، حاصل اضافه وزن است. در واقع اضافه وزن با فشار به ارگان های داخلی بدن، مثل قلب و کلیه، آن ها را دچار مشکل می کند. بنابراین اگر اضافه وزن دارید، با ورزش و یک رژیم غذایی سالم، وزن خود را کاهش دهید.

 

منتشر شده در activebeat دسامبر ۲۰۱۸

ترجمه از گلنوش محب علی

hotnewsسلامت5 سال پیش • dahio.com • 143



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها