به گزارش خبرآنلاین اصفهان، سردار محمدرضا میرحیدری در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه رشد جرایم جنایی از مواردی است که مورد غفلت واقع شده است و روند نگران کننده ای دارد، اظهار کرد: در بحث قتل ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۰ درصد افزایش وقوع قتل را داشتیم و کشف به وقوع جرم نیز ۳۱ درصد کاهش داشته است اما کشف قتل نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: تغییر در زندگی و آداب و رسوم مردم شاهد هستیم که یکی همین تیراندازی است، سلاح شکاری راحت خریداری می شود و در درگیری قتل رخ می دهد، این در شان اصفهان نیست.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در برخی محلات غیربومی اصفهان شاهد این مسئله به وفور هستیم، تاکید کرد: من ۱۵ سال اصفهان نبودم و وقتی به اصفهان برگشتم به واقع از این مسئله تعجب کردم که در اصفهان چه تغییری رخ داده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد قتلها بر اثر نزاع بوده است که توجه خانواده‌ها در ارتباط با عملکرد فرزندان، حمل سلاح سرد و گرم را می طلبد،افزود: ۲۰ درصد از این قتل‌ها اختلافات خانوادگی و هفت درصد مربوط به مسایل اخلاقی بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳.۷ درصد کاهش تجاوز به عنف را داریم، گفت: کشف به وقوع جرم نیز در این زمینه ۳۳ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پلیس فتا یک هزار و ۳۰۷ سایت مجرمانه در سطح استان رصد شدند، گفت: در زمینه سایتهای مجرمانه غیرقابل پیگیری، هفت درصد افزایش فعالیت را شاهد بودیم و ۶ طرح عملیاتی اجرا شد که ۷۷۶ سایت مجرمانه شناسایی و به مقامات قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: خرید و فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی حدود ۳۹۴ مورد بوده است که ۲۳۹ مورد محدودیت دسترسی شده است.

رصد ۲۳۰ آرایشگاه زنانه

میرحیدری گفت: در ارتباط با آرایشگاه های زنانه که رعایت ضوابط را نداشتند ۲۳۰ مورد رصد شده است، همچنین ۸۰ مورد صفحات مستهجن رصد و فیلتر شده است.

وی اضافه کرد: بازدیدهای نظارتی و آموزشی از ۸۱۱ واحد صنفی اینترنتی بوده است که نسبت یه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ابراز کرد: ما در طول یک سال گذشته، ۳۴ هزار تماس با سامانه فوریتی پلیس فتا ۰۹۶۳۸۰ داشتیم که این موارد بیشتر جنبه مشاوره تخصصی داشته است.

وی تاکید کرد: عمده ضرر و زیان مردم در ارتباط با فعالیت مجرمان در حوزه فضای مجازی به خطر کاستی دانش آنها در این حوزه است که با این سامانه می توانند مشاوره بگیرند و آسیب کمتری را شاهد باشیم.

میرحیدری گفت: در زمینه روند رسیدگی به پرونده های حوزه سایبری در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل ۲۹.۷ درصد افزایش و در بحث کشف ۴۴.۲ افزایش داشتیم و کشف به وقوع ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.

رشد ۸۰ درصدی برداشت غیرمجاز از حساب یارانه ای

وی ادامه دارد:‌در زمینه کلاهبرداری یارانه ای نسبت به سال قبل چهارصد کاهش وقوع را داریم، در بحث برداشت غیرمجاز از حساب یارانه ای ۸۰ درصد رشد داشتیم که مشکلی کشوری است.

46

hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 3

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها