به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ؛ دکتر مجید شیرانی افزود: اگر چه این روزها شدت بیماری زایی ویروس کمتر شده و تعداد بیماران بد حال مبتلا به بیماری کووید ۱۹ و بیماران بستری در مراکز درمانی کاهش یافته است اما، هیچ یک از این عوامل مبنی بر مهار بیماری نیست.
وی تصریح کرد: این شرایط می تواند تنها معرف تحت کنترل بودن بیماری باشد که این موضوع نیز به شدت وابسته به میزان همکاری و مشارکت مردم در رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی است.
وی گفت: در صورت تداوم شیب نزولی بیماری می توان امیدوار بود بیماری را به سمت پشت سر گذاشته و از این بحران گذر کنیم.
دکتر شیرانی، هرگونه عادی سازی شرایط، بی تفاوتی مردم و خستگی آنها از رعایت مسائل بهداشتی را موجب طولانی تر شدن پیک بیماری و حتی پیک مجدد بیماری دانست.
وی افزود: در حال حاضر پیک بیماری کووید ۱۹ را پشت سر گذاشته و وارد شیب نزولی شیوع آن شده ایم اما این شیب بسیار تدریجی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در هفتمین روز از اردیبهشت ماه ۹۹ در استان اظهار داشت: از زمان شیوع بیماری تا کنون ۱۰۷۴ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های استان مراجعه داشته اند.
وی، تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی را ۱۶۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد بهبود یافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۳۰۲ نفر بوده است.
دکتر شیرانی گفت: هم اکنون ۳۸ بیمار در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۱۳ بیمار مثبت قطعی مبتلا به کرونا و مابقی با علایم مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در انتظار تایید یا رد بیماری هستند .
به گفته وی، با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۳ بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته ، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۳۴۶ نفر می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری افزود: خوشبختانه طی ۲۴ساعت گذشته ، مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ ، گزارش نشده است و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در استان همان ۲۵ نفر می باشد.

46

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 13

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها