علت ایجاد تیرگی کشاله ران چیست؟

علت رایج تیرگی کشاله ران عبارتند از:

  • استفاده از مواد شیمیایی خشن بر روی ران
  • قرار گرفتن ران ها در برابر اشعه ماوراء بنفش
  • اصلاح مکرر
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • یا عدم تعادل هورمونی.

با تیرگی کشاله ران و واژن چه کنیم؟

در اینجا برخی از راهنمایی ها در هنگام برخورد با تیرگی کشاله ران (چگونه واژن را سفید کنیم ) ذکر شده است؛

  •  از اصلاح مکرر ران های خود اجتناب کنید زیرا این عمل می تواند باعث تیرگی کشاله ران شود.
  •  اطمینان حاصل کنید که اغلب ران خود را مرطوب نگه می دارید.
  • اسکراب معمولی و لایه بردار استفاده کنید تا گرد و خاک و سلول های مرده پوست حذف شود.
  • سعی کنید وزن خود را از دست بدهید زیرا چاقی باعث چسبیدن رانها به یکدیگر و تیرگی آن ها می شود.
  •  با نوشیدن آب به مقدار زیاد در روز از کم آبی بدن جلوگیری کنید.
  • از پوشیدن شلوارهای بسیار تنگ که می تواند ران را خراشیده و تیره کند اجتناب کنید.
  •  اگر می خواهید ران خود را در معرض دید قرار دهید، از کرم های ضد آفتاب استفاده می کنید تا از اشعه های مضر خورشید محافظت کنید.
  •  مقدار زیادی میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهید. این مواد پوست شما را از داخل تغذیه می کنند.

رفع تیرگی کشاله ران با راههای طبیعی

در زیر داروهای خانگی و درمان های طبیعی برای روشن کردن ران های تیره ذکر شده است.

۱٫ لیمو

لیمو و تیرگی کشاله ران

لیمو به دلیل طبیعت اسیدی خود به عنوان سفید کننده طبیعی عمل می کند. علاوه بر این، مقدار بالای ویتامین C لیمو به رشد سلول های جدید کمک می کند و پوست را به صورت طبیعی بهبود می بخشد. عصاره آب لیمو تازه را با استفاده از پنبه بر روی ران های تیره خود اعمال کنید. بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند سپس شستشو دهید. این ماده را حداقل سه بار در هفته استفاده کنید. اگر پوستی حساس دارید، می توانید آب لیمو را با مقداری آب رقیق کنید.

۲٫ آلوئه ورا

آلوئه ورا به طور گسترده ای در محصولات مراقبت از پوست به کار می رود زیرا بسیار مغذی است و به بهبود رنگ و بافت پوست کمک می کند. آلوئه ورا هیدراته، مرطوب کننده و کاهش دهنده هیپرپیگمانتاسیون است. برای بهترین نتایج، ژل را از برگ آلوئه ورا بگیرید و آن را روی ران داخلی خود بمالید. پس از ۲۰ دقیقه، آن را با آب گرم شستشو دهید. ۱-۲ بار در روز از این ماده استفاده کنید. همچنین می توانید روغن بادام را با آلوئه ورا مخلوط کنید و آن را به آرامی روی پوست تیره خود ماساژ دهید تا روشن شود. بگذارید برای ۱۲-۱۵ دقیقه بماند و بعد با آب بشویید (۱۲ نکته مهم در اپیلاسیون واژن).

۳٫ ماست

ماست یکی دیگر از عوامل سفید کننده طبیعی است که به خوبی در روشن کردن ران تیره موثر است. ماست حاوی اسید لاکتیک است که خواص روشن کننده پوست دارد. علاوه بر این، ماست حاوی روی است که در برخورد با آفتاب سوختگی کمک می کند. ماست ساده را روی ران داخلی خود بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس با آب آشامیدنی بشویید.

۴٫ خیار

ماست و خیار تیرگی کشاله ران

خیار نه تنها پوست تحریک شده را آرام می کند، بلکه آن را نیز ترمیم می کند. بنابراین، این عنصر بسیار عالی برای کاهش آسیب پوست است. خیار سلول های پوست مرده را به روش ساده و طبیعی حذف می کند. بهترین چیز در مورد خیارها این است که مناسب هر گونه نوع پوست است. خیار را به قطعات کوچک تقسیم کنید و بر روی منطقه آسیب دیده ۱۰ دقیقه بگذارید بماند. همچنین می توانید آب تازه خیار را بر روی ران های داخلی خود اعمال کنید. حدود ۵ دقیقه بماند، سپس با آب بشوید. این کار را دو بار در روز برای نتایج موثرتر انجام دهید.

۵٫ جو دوسر

بلغور جو دوسر پوست را لایه برداری می کند و به روشن شدن پوست کمک میکند. این ماده باعث می شود پوست نرم و انعطاف پذیر شود. حدود ۲ قاشق غذاخوری از بلغور جو دوسر را با آب گوجه فرنگی یا آب لیمو مخلوط کنید تا خمیری غلیظ تهیه شود. سپس آن را در سراسر منطقه آسیب دیده پخش کنید و اجازه دهید تا ۲۰ دقیقه باقی بماند. سپس آن را با کمک آب پاک کنید. این کار به طور موثر در برداشتن سلول های مرده پوست موثر است و باعث ایجاد پوست جدید می شود. منطقه را به طور کامل با آب شستشو دهید و این درمان را ۲-۳ بار در هفته تکرار کنید.

۶٫ زردچوبه

زردچوبه یک ویژگی منحصر به فرد از مهار تولید ملانین دارد. بنابراین، می تواند تغییر رنگ پوست را کاهش دهد و پوست شما را روشن تر کند. ۲ قاشق چای خوری پودر زردچوبه را بردارید و آن را با آب پرتقال مخلوط کنید تا خمیری غلیظ تهیه شود. سپس، این خمیر را روی قسمت های تیره ران خود قرار دهید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و با آب گرم شستشو دهید. این کار را هر روز انجام دهید تا پوست شما روشن شود.

۷٫ روغن نارگیل

هیچ چیزی برای پوست جوان کننده تر از روغن نارگیل نیست. روغن نارگیل خشکی و تکه های تیره پوست را حذف می کند. علاوه بر این، سطح بالای آنتی اکسیدان های موجود در روغن نارگیل به حفظ پوست سالم کمک می کند. ۳ قسمت روغن نارگیل را در یک قسمت آب لیمو مخلوط کنید و روی مناطق آسیب دیده اعمال کنید. سپس، به آرامی منطقه  را برای ۱۰-۱۵ دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید چند دقیقه بماند، سپس، با آب گرم بشویید. این کار را هر روز برای نتایج قابل مشاهده انجام دهید.

۸٫ جوش شیرین

پوست تیره ران های داخلی را به صورت منظم لایه برداری کنید تا سلول های مرده به طور مداوم حذف شوند. جوش شیرین در از بین بردن سلول های مرده پوست به شیوه ای ملایم و موثر کمک می کند. جوش شیرین همچنین باعث کاهش آسیب ناشی از تابش خورشید می شود. برای تهیه این دارو، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقادیر مساوی آب مخلوط کنید. همچنین می توانید از شیر به جای آب استفاده کنید. سپس عسل را اضافه کنید و تمام مواد تشکیل دهنده را مخلوط کنید. آن را به طور مساوی در ناحیه آسیب دیده گسترش دهید و با حرکت دایره ای ملایم برای چند دقیقه ماساژ دهید. منطقه را به طور کامل با آب گرم بشویید. هر روز این درمان را تکرار کنید تا پوست بهتر شود.

۹٫ پوسته پرتقال

پرتقال نه تنها بعنوان یک عامل سفید کننده قوی عمل می کند، بلکه دارای ویتامین C نیز می باشد. پرتقال یک درمان عالی برای روشن شدن پوست است. یک فنجان پوست پرتقال را خشک کنید. پس از خشک شدن کامل، آنها را پودر کنید. ۱-۲ قاشق چای خوری از این پودر را در یک کاسه بریزید و آن را با گلاب و عسل مخلوط کنید. سپس، این خمیر را به طور مساوی بر روی پوست تیره ران داخلی اعمال کنید و ۲۰ دقیقه بعد شستشو دهید. برای نتایج موثر ۲-۳ بار در هفته این کار را انجام دهید.

۱۰٫ بادام

مقدار ویتامین E زیاد در بادام، برای بهبود تن پوست مفید است. محتوای بالای ویتامین E باعث جلوگیری از آسیب به پوست می شود و پوست را سالم نگه می دارد. ۱-۲ قاشق غذاخوری پودر بادام و یک قاشق غذا خوری پودر شیر و عسل را مخلوط کنید. سپس، این مخلوط را روی منطقه آسیب دیده اعمال کنید. صبر کنید تا کاملا خشک شود، سپس پوست خود را با آب سرد بشویید. این کار ۲-۳ بار در هفته تکرار کنید.

۱۱٫ روغن آفتابگردان یا روغن دانه کنجد

کنجد و تیرگی کشاله ران

ران درونی خود را با روغن آفتابگردان ماساژ دهید تا تیرگی به روش طبیعی کاهش یابد. روغن دانه کنجد نیز در پاک کردن مناطق تاریک بر روی پوست مفید است. به سادگی چند قطره از هر یک از این روغن ها را کف دست بریزید و به آرامی در منطقه آسیب دیده برای چند دقیقه ماساژ دهید. مجددا این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

۱۲٫ کرم شیر و زردچوبه

کرم شیر می تواند در روشن کردن پوست شما به روش طبیعی و موثر کمک کند. اسید لاکتیک موجود در کرم شیر، تیرگی پوست را برطرف می کند. طبیعت آنتی اکسیدانی غنی زردچوبه برای مواجهه با رانهای تیره موثرتر می باشد. یک قاشق چای خوری شیر بریزید و آن را با زردچوبه مخلوط کنید. خمیر را روی منطقه آسیب دیده اعمال کنید و به آرامی به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید چند دقیقه بماند سپس شستشو دهید. یک بار در روز برای چند هفته این روش را انجام دهید تا به طور طبیعی رنگ تیره برطرف شود.

۱۳٫ آب گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی و تیرگی کشاله ران

آب گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است که دارای اثر سفید کنندگی پوست است. بنابراین، می تواند به مناطق تیره پوست در ران داخلی کمک کند. آب گوجه فرنگی را با ماست مخلوط کنید. این خمیر را روی ران داخلی خود اعمال کنید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. آن را با آب بشویید و هر روز این کار را انجام دهید.

۱۴٫ عسل

عسل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند و پوست را از خشک شدن و تیره شدن محافظت می کند. علاوه بر این، عسل یکی از بهترین راه ها برای کاهش تغییر رنگ پوست است. می توانید عسل خام را مستقیما به منطقه اعمال کنید یا آن را با مواد دیگر مانند زردچوبه ترکیب کنید تا از مزایای بیشتری برخوردار شوید.

اجازه دهید عسل بر روی پوست شما ۱۰ دقیقه باقی بماند و سپس با آب بشوید. این کار را به طور منظم برای خلاص شدن از ران های تیره انجام دهید.

۱۵٫ پاپایای سبز

یک تکه تازه پاپایا سبز بردارید و آن با حرکت دایره ای بر روی ران داخلی خود بمالید. سپس آن را با آب گرم شستشو داده و یک لوسیون مرطوب کننده اعمال کنید. پاپایا سبز دارای خاصیت سفید کنندگی پوست است.

۱۶٫ سرکه سیب

سرکه سیب در برخورد با تیرگی های پوست مفید است. سرکه سیب را با پنبه بر روی ران داخلی بگذارید. اجازه دهید به طور کامل خشک شود سپس با آب بشویید. این درمان را به طور منظم استفاده کنید.

۱۷٫ لیمو، گلاب و گلیسیرین

مقدار مساوی لیمو و گلیسیرین را در یک کاسه بریزید و به خوبی مخلوط کنید. سپس، کمی گلاب به آن اضافه کنید و مخلوط را بر روی پوست تیره ران داخلی خود بمالید. اجازه دهید یک شب روی پوست بماند. سپس صبح روز بعد پوست را شستشو دهید. این درمان را هر روز برای چند هفته تکرار کنید. فراموش نکنید که پس از تمیز کردن، از مرطوب کننده استفاده کنید، زیرا لیمو باعث خشکی پوست می شود.

 www.tinyqualityhomes.org

drsalamat • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 197



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها