به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه هیأت دولت اصلاح قانون اساسی در اواخر عمر امام را یکی دیگر از مسائل مهم دانست و گفت: حضرت امام در اواخر عمر خود مواردی که باید در قانون اساسی اصلاح می‌شد را مشخص کردند و نتیجه اصلاح قانون اساسی باید به رأی مردم گذاشته شود. در سال پایانی عمر امام اقدامات بسیاری صورت گرفته، اگر این اقدامات نبود شاید با مشکلات فراوانی بعد از فوت ایشان روبرو می‌شدیم.

وی افزود: درگذشت امام بسیار برای مردم ایران تلخ و ناگوار بود اما وفاداری خود را به او با حضور باشکوه و کم نظیر در مراسم تشییع و خاکسپاری ایشان نشان دادند. اما در سخت‌ترین روزها برای ملت و کشور با توکل به خدا و اعتماد به نفس و همچنین تقویت اعتماد ملی پیش می‌رفتند.

روحانی همچنین با اشاره به در پیش بودن روز ۱۵ خرداد، گفت: ۱۵ خرداد روزی بود که مردم و ما کار ویژه ای از خود نشان دادند؛ یاد امام کبیر را گرامی می‌داریم و همچنین یاد می‌کنیم از تصمیم بزرگ مجلس خبرگان در ۱۴ خرداد که در سریع‌ترین زمان و با استفاده از اشارات و رمزهای امام توانستند تصمیم بگیرند و خلف صالح و جانشین به حق را برای امام تعیین کنند و در کمتر از ۲۴ ساعت رهبری انتخاب شد و همه خوابی که دشمنان برای دوران بعد از رحلت امام دیده بودند و فکر می‌کردند که ملت ما و مسئولین قادر نیستند رهبری را انتخاب کنند، اما با عنایت خداوند در همان ۱۴ خرداد رهبر انقلاب انتخاب شد. 

اهم صحبت‌های او به نقل از مهر، فارس، ایرنا و ایسنا از این قرار است: 

*{ با اشاره به بحث پایان جنگ و قطعنامه ۵۹۸ و دفاع همه جانانه ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس در سالهای پایانی عمر امام (ره) } مسایل مهم سیاست خارجی از این که راه حج دو مرتبه باید گشوده شود تا آن پیام معروف ایشان به گروباچوف مربوط به همین سال آخر زندگی امام (ره) بود. اما چند مساله مهم در ماه‌های پایانی زندگی امام بود که فوق العاده حایز اهمیت بود که مساله اول مساله مسیر رهبری در ماه‌های آینده و خوب بعد از حیات امام (ره) بود.

*آنچه در قانون اساسی ما قبلا بود شرط مرجعیت برای کسی که می خواهد رهبر نظام اسلامی و انقلاب اسلامی باشد بود و امام (ه) این مساله را حل کرد و با نامه صریحی که نوشت شرط مرجعیت را برداشت و مساله دیگری که بسیار در روزهای پایانی زندگی امام و ماههای آخر عمر ایشان مهم بود مساله اصلاح قانون اساسی بود.

*ایشان در اوایل سال ۱۳۶۸ که سال پایانی عمر امام بود مساله قانون اساسی و اصلاح و مواردی که باید اصلاح شود مشخص کردند. افرادی را که بنا بود این اصلاحات را انجام دهند معین کردند و این که اصلاح قانون اساسی باید به رای مردم گذاشته شود. بنابراین می‌بینیم در سال پایانی زندگی امام(ره) مسایل بسیار مهمی بدست ایشان حل شد که اگر این گونه اقدامات در ماه‌های پایانی عمر امام نبود شاید ما با مشکلاتی بعد از وفات امام مواجه می شدیم.

* اما در عین حال یکی از روزهای پرغم و اندوه برای ملت ما روز ۱۳ خرداد سال ۶۸ بود که در ساعت ۱۰.۲۰ دقیقه شب امام (ه) این جهان را وداع گفتند و روز ۱۴ خرداد وفات ایشان اعلام شد. وفاداری مردم به امام از آغاز تا پایان نشان داده شد که یکی از آن موارد وفاداری عزاداری مردم، آن تشییع جنازه کم نظیر تاریخی نسبت به امام و همچنان بعد از ۳۱ سال امروز هم می‌بینیم مردم عشق و علاقه به آن امام و پیروزی از راه ایشان را مدنظر خود قرار دادند. در سراسر زندگی امام در سخت ترین روزها برای ملت و کشور با توکل امام به خداوند و  اعتماد به نفس و تقویت اعتماد ملی و روحیه اعتماد ملی را در همه جا مشاهده می‌کنیم. از همان قبل و بعد از پیروزی انقلاب و با حوادث متنوع و مختلفی که ما با او مواجه بودیم.  

کارنامه دولت در مقابله با کرونا کارنامه خوبی بود

* ما در مقابله به کرونا از ۱۰۰ روز گذشتیم و پیشرفت‌های ما در این مدت با تمام کشورهای مختلف دنیا قابل مقایسه است و امروز پس از صد روز مقابله و ایستادگی در مقابل این ویروس خطرناک و کار بزرگی که کادر درمانی ما انجام داد و حضور ملت در صحنه و پشتیبانی آنها از کادر درمانی، الحمدالله امروز شرایط قابل قبولی را مشاهده می‌کنیم؛ حتی به نظر شرایط ما شکننده هم نیست.

* آمار مبتلایان و بهبود یافتگان نشان دهنده این است که کارنامه خوبی کادر درمانی و ملت ما در مقابله با کرونا داشتند. امیدواریم در هفته‌ها و ماه‌های آینده با کمک مردم بتوانیم از این شرایط عبور کنیم و هر روز به نقطه اطمینان بخش تری دست یابیم.

*{ با اشاره به میزان شیوع کرونا}: امروز الحمدلله نرخ بازتولید بیماری زیر یک است و به معنی یک نوع اطمینان بخشی در کشور است و امیدواریم این رقم و این روند تا اطمینان کامل مردم در برابر این بیماری ادامه پیدا کند.

* همه کشورها مسائل مختلف را در مقابله با کرونا داشتند و ما نیز با وجود همه مسائل در بخش اقتصاد تلاش گسترده‌ای را انجام دادیم و شرایط نسبتاً مناسبی را در پیش رو داریم. ذخایر کالاهای اساسی و تأمین ارز برای تهیه کالاهای اساسی، اطمینان‌بخش است و شرایط بهتری داریم

در حال تکمیل است …

27216

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 8

برچسب‌ها

, , ,



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها