به گزارش ایرنا، پس از نشست روز سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد که با اصرار آمریکا درباره ونزوئلا تشکیل شد، این کشور امروز پنج شنبه قطعنامه ای را با عنوان لزوم ارسال کمک های انسان دوستانه به ونزوئلا ارائه داد.

در رای گیری انجام شده، روسیه، چین و آفریقای جنوبی رای منفی؛ 9 عضو این شورا هم رای مثبت و 3 عضو دیگر رای ممتنع دادند.
به این ترتیب با توجه به مخالفت حداقل یک عضو دائم شورای امنیت، این قطعنامه به تصویب نرسید.
واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل متحد پیش از رای گیری درباره این قطعنامه اظهار کرد: قطعنامه ارائه شده آمریکا ترکیبی از استانداردهای دوگانه است.
وی با بیان اینکه در نشست روز سه شنبه شورای امنیت مشخص شد که احزاب در اکثر کشورهای نیم کره غربی محترم هستند، افزود: آنها می توانند از طریق گفت وگوی ملی مشکلات درونی خود را حل کنند.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد ادامه داد: متاسفانه دولت واشنگتن در تلاش است تا تنش ها را تشدید کند و سناریویی برای تغییر رژیم بر خلاف قانون اساسی انجام دهد. به همین دلیل با قطعنامه پیشنهادی آمریکا مخالفت خواهم کرد.

نبنزیا با تاکید بر اینکه بحث بر سر مادورو یا گوایدو نیست، اضافه کرد: آمریکا نمی تواند بر خلاف قوانین بین الملل قطعنامه ای را به تصویب برساند. این یک تبلیغات شرم آوراست که می گویند ما با ارسال کمک های انسان دوستانه مخالفیم، اگر می خواهید کمک ارسال کنید، تحریم ها را بردارید یا از طریق سازمان های بین المللی و با هماهنگی دولت اقدام کنید.
وی با تاکید بر اینکه روشن است که آمریکا به دنبال تغییر رژیم در ونزوئلا است، اظهار کرد: به همین دلیل ما یک قطعنامه جایگزین ارائه دادیم که در آن از نقش سازمان های بین المللی در حمایت از مردم ونزوئلا پشتیانی می کند.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: قطعنامه پیشنهادی آمریکا مشکلی را حل نمی کند. آمریکا به جای دیپلماسی، قطعنامه ارائه می دهد. چرا آنها از طریق آژانس های شناخته شده بین المللی اقدام نمی کنند، پس دیپلماسی کجاست؟
نبنزیا با تاکید بر اینکه عدم مداخله در امور داخلی کشورها ابتدایی ترین مفاهیم شناخته شده است، تاکید کرد: ما جلسه امروز را گامی برای مداخله و بهانه ای برای استفاده از عوامل خارجی با سوء استفاده از ظرفیت های شورای امنیت می دانیم.
 

49311

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 95

برچسب‌ها

, ,



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها