در روش استخراج ارز، کاربران با انجام تمامی امور مربوط به شبکه برای تأیید تراکنش‌ها، پاداش دریافت می‌کنند. در این مقاله قصد داریم در مورد این روش و چگونگی انجام آن اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم.

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

ماینینگ ارز دیجیتال در واقع چیزی شبیه به استخراج فلزات گران‌بها از معادن است. در این روش، مجموعه ای از فرایندهای پیچیده انجام می‌شود تا در شبکه، سکه‌ای جدید تولید شود. در استخراج فلزات نیز کارگران به‌سختی کار می‌کنند تا مقداری فلز به دست آورند. اولین ارز قابل‌استخراج در بازار، بیت‌کوین بود که افراد با ‌اشتراک‌گذاری سخت‌افزار خود به حل محاسبات پیچیده شبکه کمک می‌کردند و به این صورت بلاک‌های جدیدی به بلاک‌چین اضافه و در ازای آن پاداش دریافت می کردند.

به نقل از والکس استخراج ارز دیجیتال به تمام آن اموری گفته می‌شود که برای تأیید تراکنش در یک شبکه PoW انجام می‌شود. در این صورت کاربرانی که مشغول این عملیات هستند، مستحق دریافت پاداش از سوی شبکه خواهند شد. این پاداش از توکن‌های جدید آن شبکه اهدا می‌شود و فرایند استخراج ارز دیجیتال انجام می‌شود. در ادامه این مقاله توضیح می‌دهیم که ماینینگ در دنیای کریپتو چیست و چگونه انجام می‌شود و این فرایند را از جنبه های مختلف بررسی خواهیم کرد.

بررسی روش استخراج ارز دیجیتال

تمامی ارزهای دیجیتالی که از سازوکار PoW به‌عنوان الگوریتم اجماع استفاده می‌کنند، برای تأییدشدن تراکنش و حفظ امنیت و یکپارچگی شبکه به کاربران نیاز دارند. به افرادی که سخت‌افزارهای خود را در اختیار شبکه قرار داده تا تراکنش‌های انجام شده تایید شوند، ماینر گفته می‌شود. این افراد در ازای کاری که انجام می‌دهند، از شبکه پاداش دریافت می‌کنند.

پاداشی که شبکه به آن‌ها می‌دهد در واقع همان سکه‌هایی است که هنوز به چرخه معاملات وارد نشده‌اند. برای تولید سکه‌های جدید، نیاز به نرم‌افزار و سخت‌افزارهای بسیار پیشرفته است که توان محاسباتی بسیار بالایی داشته باشند. جالب است بدانید هرچه از عمر یک شبکه بیشتر می‌گذرد و تعداد سکه‌های استخراج شده افزایش پیدا می‌کند، سختی شبکه (استخراج) نیز بیشتر می‌شود.

روش استخراج رمزارزها چگونه است؟

الگوریتم اثبات کار و نقش آن در ماینینگ

استخراج ارز دیجیتال تنها در شبکه‌هایی امکان‌پذیر است که از الگوریتم اثبات کار (PoW) استفاده می‌کنند. تنها در این حالت است که کاربر می‌تواند برای تایید تراکنش‌ها، منابع سخت‌افزاری خود را در اختیار شبکه قرار دهد و به تولید ارز جدید کمک کند. هدف اصلی ایجاد ارزهای دیجیتال، انجام تبادلات غیرمتمرکز و تراکنش‌های همتا به همتا است. به‌طوری‌که شخص سومی در آن نقش نداشته باشد؛ بنابراین در چنین حالتی تمام امور شبکه باید توسط کاربران انجام شود. به افرادی که این وظیفه را در یک شبکه برعهده می‌گیرند نود گفته می‌شود.

برای یکپارچگی اطلاعات و یکسان بودن پایگاه‌ داده باید تمامی اطلاعات موجود شبیه به هم باشد تا اختلالی در عملکرد شبکه ایجاد نشود. به همین دلیل از الگوریتم‌های اجماع استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها PoW است. در این الگوریتم، اعضای شبکه با صرف انرژی بسیار زیاد، معادلات موجود را حل کرده و کاربرانی که قصد واردکردن اطلاعات غلط به شبکه را دارند، حذف می‌کنند.

در این حالت درآمد ماینرها بر اساس میزان موفقیت در حل معادلات ریاضی مشخص می‌شود. هر گره‌ای که مسائل بیشتری را حل کند، پاداش (کوین) بیشتری دریافت می‌کند. با انجام این فرایندها، فضایی امن در بلاک‌چین ایجاد می‌شود که احتمال تقلب و خطا را به حداقل می‌رساند.

امکانات سخت افزاری و نرم‌افزاری لازم برای استخراج ارز دیجیتال

ازآنجایی‌که برای تأیید تراکنش و تولید سکه جدید باید محاسبات پیچیده ریاضی انجام شود، نیاز به سخت‌افزارهای بسیاری قوی است که انرژی زیادی مصرف می‌کنند. تجهیزات موجود، تمام تراکنش‌های انجام شده از سوی کاربران را جمع‌آوری کرده و به تابع هش منتقل می‌کنند. سپس ماینرها با حل تابع، یک بلاک جدید به بلاک‌های موجود در شبکه اضافه می‌کنند. کلیه فرایندهای گفته شده توسط دستگاه‌هایی مثل GPU،CPU و … انجام می‌شود. البته به‌تازگی نسل جدیدی از کامپیوترهای محاسباتی که به کامپیوتر کوانتمی مشهور هستند تولید شده که می‌توانند با سرعت بسیار بالایی معادلات موجود در تابع هش را حل کنند.

توجه داشته باشید که تنها با وجود سخت‌افزار نمی‌توان معادلات شبکه را حل کرد. برای استخراج ارز دیجیتال به نرم‌افزارهایی نیاز دارید تا دستگاه‌های گفته شده را به شبکه بلاک‌چین متصل کنند. در حال حاضر برخی از دستگاه‌های موجود به‌صورت پیش‌فرض از نرم‌افزارهای خاصی استفاده می‌کنند؛ اما برای سایر دستگاه‌ها باید نرم‌افزار مناسب را شناسایی کرده و روی آن‌ها نصب کنید. برخی مواقع ممکن است کاربران، تمایلی به استفاده از نرم‌افزارهای پیش‌فرض نصب شده روی یک دستگاه نداشته باشند. از اصلی‌ترین دلایل عدم تمایل کاربر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاربر به‌عنوان یک ماینر مستقل فعالیت می‌کند. در نتیجه نیاز به استفاده از نرم افزار خاصی دارد
  • کاربر به شکل تخصصی در مزرعه خاصی مشغول به فعالیت است
  • استفاده از FPGA یا کارت گرافیک

روش استخراج رمزارزها چگونه است؟

بررسی انواع دستگاه‌ ماینر

دستگاه‌های مختلفی وجود دارد که کاربر می‌تواند با استفاده از آن ها عمل استخراج را انجام دهد. هرچه توان ماینرها بیشتر باشد، قدرت استخراج ارز دیجیتال نیز بیشتر است. ماینرها را می‌توان در 4 دسته کلی تقسیم‌بندی کرد:

  • دستگاه‌هایی که از پردازنده مرکزی (CPU) استفاده می‌کنند
  • دستگاه‌هایی که از کارت گرافیک (GPU) برای پردازش استفاده می‌کنند
  • مدار مجتمع با کاربرد خاص (ASIC)
  • مدار مجتمع دیجیتال برنامه‌پذیر (FPGA)

در ابتدای پیدایش بازار ارزهای دیجیتال (2009-2010) بسیاری از افراد با استفاده از CPU سیستم‌های خانگی اقدام به ماینینگ ارز دیجیتال می‌کردند؛ اما با افزایش تعداد علاقه‌مندان و سختی شبکه، دیگر استفاده از این روش منطقی نبود. به همین دلیل استفاده از کارت‌های گرافیک قوی رواج پیدا کرد. در حال حاضر عده‌ای همچنان از این روش استفاده می‌کنند؛ اما به دلیل بالارفتن هش ریت، انجام این کار به‌صرفه نیست.

در حال حاضر از دستگاه‌های جدید FPGA و ASIC استفاده می‌شود که قدرت بسیاری بیشتری دارند. ASICها برق بیشتری مصرف می‌کنند؛ اما در مدت‌زمان کمتری می‌توانند محاسبات پیچیده موجود در تابع هش را حل کنند. به همین دلیل در حال حاضر برای استخراج ارز دیجیتال بیشتر از این دستگاه‌ها استفاده می‌شود. برخی از مهم‌ترین شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های ماینینگ ارز دیجیتال عبارت است از:

  • Innosilicon
  • Canaan
  • MicroBT

جمع‌بندی

همان‌طور که گفتیم استخراج ارز دیجیتال در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین روش‌های کسب درآمد از بازار کریپتوکارنسی‌هاست که بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. به همین دلیل در این مقاله، نرم‌افزارها و انواع سخت‌افزارهای موجود برای انجام این کار را به شما معرفی کردیم. سپس توضیحاتی درباره روش انجام ماینینگ ارز دیجیتال ارائه دادیم تا اگر قصد استفاده از این روش را دارید اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید.

hotnewsخبر1 سال پیش • dahio.com • 2

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها