اگر از آن دسته افرادی هستید که روش های جوانسازی زیادی برای پوست امتحان کرده باشید می توانید به روش استفاده از اسکراب شکر امتیاز بدهید. اگر به طور منظم و درست استفاده کنید پوست را لایه برداری کرده و سلول های مرده پوست را از بین می برید. در نتیجه پوستی لطیف و جوان خواهید داشت. در ادامه با روش های استفاده از اسکراب شکر آشنا شوید.

پوست را مرطوب کنید. آب گرم پوست را نرم و آماده لایه برداری می کند. پس به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه قبل از لایه برداری داخل وان حمام یا زیر دوش آب بایستید.

اگر آب زیاد گرم باشد پوست خشک می شود. دمای مناسب آب ۱۰۵ درجه فارنهایت است. اگر پوست قرمز شد بدانید که دمای آب خیلی بالاست.

اگر تصمیم دارید پاها را شیو کنید این کار را قبل از استفاده از اسکراب انجام دهید زیرا ممکن است پوست پا ملتهب و قرمز شود.

قبل از استفاده از اسکراب پوست را تمیز بشوئید و عرق و آرایش را کاملا از بین ببرید در غیر اینصورت اسکراب آن ها را جذب پوست می کند.

روش های استفاده از اسکراب شکر

با اسکراب پوست را ماساژ دهید. اسکراب را به آرامی و با حرکات دایره ای روی پوست بمالید. این کار نه تنها سلول های مرده را از بین می برد بلکه گردش خون و تولید کلاژن پوست را تحریک می کند. کلاژن با چین و چروک ها مبارزه می کند و پوست را جوان نگه می دارد.

از قسمت های بالای بدن شروع کنید و تا پایین پیش بروید.

پوست را با فشار زیاد ماساژ ندهید زیرا به پوست آسیب می رسد.

روش های استفاده از اسکراب شکر

با آب گرم بشوئید. برای شستن بدن نیاز نیست از صابون یا شامپوی بدن استفاده کنید. برای آبرسانی بیشتر و لطیف تر شدن پوست اجازه دهید اسکراب چند دقیقه روی پوست بماند.

روش های استفاده از اسکراب شکر

پوست را خشک کنید. با استفاده از یک حوله نرم و لطیف پوست را به آرامی خشک کنید.

روش های استفاده از اسکراب شکر

در نهایت به پوست لوسیون یا روغن بدن بزنید. بعد از این که پوست را خشک کردید به پوست لوسیون یا روغن بدن بزنید. این کار را بلافاصله بعد از خشک کردن پوست انجام دهید زیرا منافذ پوست باز هستند و مرطوب کننده را به راحتی جذب می کنند.

همیشه روغن نارگیل در خانه داشته باشید زیرا روغن نارگیل یک مرطوب کننده بسیار قوی است اما اگر پوست تان جوش می زند از آن استفاده نکنید.

همیشه بعد از لایه برداری کرم ضد آفتاب استفاده کنید زیرا پوست حساس می شود.

روش های استفاده از اسکراب شکر

یک یا دو بار در هفته این کار را تکرار کنید. روزانه نباید اسکراب استفاده کنید زیرا مصرف پیش از حد اسکراب پوست را ملتهب می کند. حداکثر می توانید ۳ بار در هفته اسکراب استفاده کنید.

برای پوست آفتاب سوخته و یا پوست حساس اسکراب استفاده نکنید. حتی بعد از هر نوع جراحی پلاستیک و یا جراحی های دیگر نیز نباید اسکراب استفاده کنید زیرا مانع از ترمیم پوست می شود.

بدونیم

hotnewsسلامت5 سال پیش • dahio.com • 222



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها