به گزارش خبرآنلاین از ساری ،علی محمدشاعری، نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیریت عصر جدید بر اقدامات پیشگیرانه متمرکز است، افزود: اقدامات مقابله ای پرهزینه است و اگر ما هم در راستای مدیریت های نوین جهانی بر اقدامات پیشگیرانه متمرکز شویم، قطعا خسارت ناشی از سیل و زلزله و ..کمتر می شود.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ، گفت: با توجه به مشکلات و آسیب های موجود در کشور، اگر مسؤولان و دست اندرکاران خوب عمل کنند و حوزه های آسیب پذیری، مانند: کشاورزی، صنعت و مسکن را مقاوم سازی کنند، مسلما خسارت ها کمتر است 

وی بیان کرد: وقوع حوادثی مانند سیل پیامی برای مسؤولان اجرایی دارد تابا آماده سازی امکانات، طرح ها و اقدامات پیشگیرانه را اجرا کنیم.

شاعری با بیان اینکه آمریکا از همان ابتدای سال 97بدون هیچگونه بهانه ای به خاطر خاصیت استعماری از معاهده برجام خارج شد و قصدش منزوی کردن ایران و هوشمندانه کردن تحریم ها بود، گفت: آمریکا درصدد ایجاد نارضایتی در جامعه نظام اسلامی و فروپاشی بود و نمی دانست که ملت ایران علیرغم فشارها در برابر زیاده خواهی آمریکا ایستادگی می کند.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت جمهوری اسلامی هم علیرغم متعهدنبودن دولت آمریکا،به تعهدات باقی ماند، افزود: ملت هم جنگ روانی آمریکا ناشی از خروج آمریکا را مدیریت کرد و دولت و مجلس پشت رهبری ایستادند و تسلیم آمریکا نشدند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم نبود بلکه جنگ روانی ، سوء مدیریت بخش های مختلف دولت، ناکارآمدی بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت، ناهماهنگی بخش های مخلف که مسوولیت مدیریت بازار و اقتصاد داخلی را داشتند دست به دست هم داده و سبب تلاطم در بازار اقتصادی ما را فراهم کرند، گفت: همه این عوامل سبب افزایش بی رویه قیمت ارز، سکه، ارزاق و کالای اساسی مردم بود.

شاعری با بیان اینکه در سال گذشته حدود 14میلیارد دلار ارز یا قیمت 4200تومانی برای تامین کالای اساسی مردم اختصاص داده شد، افزود: اما وقتی کالاها وارد کشور شدند به خاطر عدم نظارت دولت با همان قیمت توزیع نشدند و با ارز نیمایی مبادله و در خرده فروشی ها توزیع شدند؛امسال هم همان عدد با همان قیمت مصوب و برای تامین کالای اساسی مردم مانند داروی انسانی، لوازم بهداشتی، خوراک دام،موادغذایی، لوازم درمانی و داروی دامی در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه اگر دولت با نظارت خوب در ارزهای اختصاص داده شده، با همان قیمت 4200تومان به دست مردم می رساندهم اکنون رضایت مردم بیشتر بود، گفت:اما بیشتر افراد دریافت کننده ارز 4200تومانی به تعهدات خود عمل نکردند

و در کنار آن سوء مدیریت دولت در بخش اقتصادی علت اصلی تلاطم در بازار بود که شاید تحریم آمریکا و استکبار را تکمیل کرد.

شاعری با بیان اینکه کشور در این شرایط نیازمند مدیران قوی اقتصادی بود، افزود:

مجلس با مشاهده ناکارآمدی در بدنه دولت، 4وزیر و رییس کل بانک مرکزی را تغییر داد که نگاه ما این بود که وزیر جهادکشاورزی هم تغییر کند اما نشد.

وی با تأکید بر انتخاب افراد کارآمد و دارای شرایط لازم برای دریافت یک مسؤولیت، گفت:مدیران ناکارآمد برای شرایط تحریم و بحران مناسب نیستند،اگر سوءمدیریت در بخش اقتصادی رفع شود ایستادگی دربرابر تحریم کارسختی نیست.

شاعری با اشاره به نام گذاری سال جاری با شعار«رونق تولید»، افزود: لازمه رسیدن به اهداف رونق تولیددر این است که تولید برای صادرات باشد و این امر در زمانی که کیفیت کالا بازارپسند باشد، به وجود می آید؛ در قدم بعدی باید واردات کالای مشابه تولید داخلی متوقف و کالای داخلی هم برندسازی شود.

وی با بیان اینکه حمایت های ملموس همراه با مشوق هایی در بخش صادرات باید در اختیار صادرکنندگان باشد، ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از تولیدات داخلی که می خواهیم عرضه شود قابل رقابت با تولید خارجی نیستند بنابراین بایدتسهیلات کم بهره با بازپرداخت طولانی در اختیار تولیدکنندگان و صادرکنندگان قرار گیرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه بخش بازرگانی دولت باید بیشتر برحمایت از تولیدداخل متمرکز شود نه واردات، افزود:با توجه به ظرفیت فراوان تولیدات داخلی، نیاز به حمایت دولت وجود دارد؛ به عنوان مثال در روغن کنجاله، سویا و ذرت که وابسته هستیم دولت می تواند بخشی از تولید گندم را کم و به دانه های روغنی یا تولید کلزا اختصاص دهد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ورود روغن های تراریخته به کشور سلامت مردم را به خطر می اندازد.

شاعری با اشاره به اینکه سیل مازندران هزار و 300میلیاردتومان خسارت وارد کرد که 550میلیارد در بخش کشاورزی، 870 میلیارد در بخش زیرساخت ها و مسکن و.. بود، اضافه کرد: امیدوارم هر چه سریع تر عملیات بازسازی مسکن و زیرساخت ها شروع شود، در این راستا لازم است که مصوبات دولت سریع تر ابلاغ شود.

وی مدیریت بحران در استان مازندران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: استاندار مازندران پای کار بود.

او اجرای موفقیت آمیز طرح تنفس جنگل ، جلوگیری از قطع درختان، دیواره سازی رودخانه ها و وجود سدهایی مانند شهید رجایی و آبگیری به موقع سد گله ورد را از دلایل کاهش خسارات سیل و تلفات جانی عنوان کرد.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر بیمه شدن منازل وصنوف، گفت: در سال گذشته بیمه محصولات کشاورزی هزار میلیارد تومان بود که امسال به 1500میلیاردتومان افزایش یافت؛با توجه به اینکه بیمه کشاورزی دولتی است، بهره وری و کارآمدی لازم را ندارد و خسارت ها را کم و دیر پرداخت می کند به همین دلیل مردم اعتقادی به آن ندارند.

این مقام مسئول  ادامه داد: سالانه حدود 10هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت زده می شود اما هزار میلیارد تومان پرداخت می شود.

شاعری با بیان اینکه رئیس جمهور هم برکارآمدی بیمه کشاورزی تأکید دارد و باید هر زودتر صندوق بیمه محصولات کشاورزی کارآمد شود، افزود:مجلس پیشنهاد داد تا صندوق بیمه محصولات کشاورزی دارای ردیف اعتبار مستقل با اعتبارکافی شود.

۴۶

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 110



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها