علیرضا زاکانی بعداز ظهر امروز در مجمع عالی بسیج استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و گرامیداشت 40 سالگی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم همه ما در مسیر امام (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ثابت قدم بمانیم.

وی با تاکید براینکه کشور در شرایطی قرار دارد که نیازمند یک تحول فراگیر است و نمی توان با شرایط فعلی این مسیر را ادامه داد، افزود: ما در سال 57 پرونده استبداد را بستیم و در سال 58 نیز لانه جاسوسی را فتح کردیم اما امروز گویا نیاز به یک انقلاب داریم.

اهم سخنان زاکانی به شرح زیر است:

*انقلاب ما یک انقلاب پویا، پرتوان و اساسی است اما پیکره جامعه را بیماری فرا گرفته است و نیاز به بیماری زدایی دارد تا امر مهم جامعه سازی اسلامی محقق شود.

 *اگر انقلاب سوم در جامعه ایجاد نشود عملا اهداف انقلاب اسلامی نیز محقق نمی‌شود اهدافی مانند استقلال، آزادی، عدالت، پیشرفت معنوی و مادی، ظلم ستیزی در جهان و کمک به مستضعفان عالم که انقلاب اسلامی به عنوان آرمان‌های اصلی خود در عالم اعلام کرده است.

*با انقلاب سال 57 ما به استقلال سیاسی دست یافتیم اما هنوز استقلال فرهنگی و اقتصادی نداریم  چرا که امروز ما به دلیل وابستگی های خود در این عرصه ها تحت فشار قرار گرفته‌ایم.

*گر اقتصاد ما امروز ضربه پذیر است برای این است که مقاومتی نیست، این اقتصاد به فرموده رهبر انقلاب باید مردمی باشد تا آسیب نبیند.

*مردم علاوه بر حق مالکیت بر اموال مشروع، حق نظارت دارند یعنی باید فضای کشور شیشه‌ای شود تا مردم بتوانند بر کارها نظارت کنند.

*طبق اصل 8 قانون اساسی مردم دارای حق بازخواست هستند  و برای اینکه از حق خود برخوردار شوند باید این حق تبدیل به قدرت شود.

*امام (ره) فرمودند به من بگویید خادم مردم، رهبری نیز همین فرمایشات را دارند، با این اوصاف دیگر جایی برای آقایی مسئولان نمی ماند.

*اگر در جامعه اسلامی مسئولیت جنبه الهی نداشته باشد آن مسئول بدبخت تربن فرد جامعه است، وقتی فردی مسئول می شود باید از همه چیز خود بگذرد و در برابر همه کارها پاسخگو باشد.

*بزرگترین آفت جامعه ما سه ضلعی پرستش قدرت، ثروت نامشروع و بیگانه است، مافیایی که 40سال است کشور با آن مشکل دارد.

* چند وقتی است برخی افراد از وجود یک دولت پنهان دم می زنند و می‌گویند که این دولت نمی‌گذارد ما کار انجام دهیم در حالیکه ساختار پنهان پرستش قدرت، ثروت نامشروع و دشمن است که نمی‌گذارد کارها در کشور پیش رود.

* همانگونه که مسئولان در برابر مردم وظیفه دارند مردم نیز به فرموده حضرت امیر در برابر حکومت اسلامی مسئول هستند.

* در برابر مکتب امام (ره) مخالفان دین اسلام و رقبای این مکتب که مکتب امام را قبول دارند اما به آن پایبند نیستند، قرار دارد.

*عدم پایبندی به مکتب امام، نگاه حداقلی به دین، عدم توجه به ولایت مطلقه فقیه، عدم توجه به مردم سالاری دینی و نگاه از بالا به مردم در برخی مسئولان دیده می شود،  از ابتدای انقلاب تا کنون هرگاه ما مطابق امر الهی پیش رفتیم موفق بودیم.

*عزتمندی ایران و مردم در گرو عمل به اسلام است، انقلاب اسلامی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که در هیچ جای دنیا پیدا نمی‌شود.

* ما در جنگ با مزیت‌های انحصاری خود جنگیدیم و به پیروزی  رسیدم وگرنه از نظر نظامی امکاناتی نداشتیم که بخواهیم با آنها در برابر دشمنان بایستیم.

*دشمنان مکتب امام سعی می‌کنند خدمات ملموس نظام را کم جلوه دهند و نیازهای کاذب مردم را بزرگ کنند تا اینگونه بین نظام و مردم شکاف ایجاد شود.

* تفکر غربی، خواب آلودگی و سطحی شدن انقلابیون، عدم رشد مناسب بصیرت در جامعه، دنیا طلبی و مقام پرستی گریبان کشور را گرفته است و سبب کاهش خدمت رسانی به  مردم در مسئولان شده است.

* باید ماتریس انحطاط در کشور شکسته شود و ادامه نیابد  که برای تحقق این موضوع مهم نیز لازم است انقلابیون از خواب آلودگی و سطحی شدن خارج شوند و برای انجام کارها کمر همت ببندند.

2929

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 85



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها