به گزارش خبرآنلاین از خراسان رضوی : مسکن و اشتغال امروز یکی از معضلات کشور محسوب می‌شود ، رسانه‌ها و مسئولین در روز بارها به آن می‌پردازند ولی در شهرجنوبی استان خراسان رضوی این موضوع در حال تبدیل شدن به یک موضوع حاد می‌باشد.

امروز جوانان گنابادی برای تامین مسکن از این مشاور املاک به آن مشاور املاک در رفت وآمد هستند و اگر بخواهند خودشان ساختمانی را احداث کنند هزینه‌های سرسام آور این اجازه را به آنها نمی‌دهد.

بررسی‌های میدانی در گناباد نشان از رشد ۱۰۰ درصدی اجاره در برخی مناطق دارد و بیش از ۹۰ درصد مستاجران نیز شاهد افزایش قیمت و مجبور به جابه جایی هستند.

از سویی خود املاک نیز این موضوع را قبول دارند که قیمت زمین و مسکن در گناباد نسبت به مرکز استان یعنی مشهد نیز افزایش زیادی داشته است که در گزارش‌هایی به آن پرداخته‌ایم.

خیابان شهید شوریده گناباد که تمرکز مشاورین املاک در آن زیاد است شب‌ها شاهد ترافیک جمعیتی است و مردم را مشاهده می‌کنید که از این بنگاه  به آن بنگاه در امید پیدا کردن مسکنی با اجاره مناسب هستند.

یکی از مستاجران گنابادی در گناباد اظهار داشت: صاحب خانه من اجاره را به یکباره دو برابر کرده است و وقتی هم دلیل را سئوال می‌کنیم بیان می‌کنند قیمت همین است.

وی ادامه داد: یک کارگر که حداقل قانون کار را دریافت میکند، امروز در حدود ۶۰ درصد حقوق خود را برای اجاره مسکن باید پرداخت کند که این موضوع شرایط را برای زندگی سخت می‌کند.

خانمی که در یکی از بنگاه‌های املاک گناباد حضور دارد با چشمانی اشک بار بیان می‌کند: حدود دو هفته است که با بچه کوچک از ساعت ۷ تا پاسی از شب به دنبال خانه هستم ولی قیمت‌ها بسیار سرسام آور است.

وی ادامه می دهد: مسئولین چه زمانی می‌خواهند به داد ما برسند؟ کسی نمی‌خواهد فکری برای قشر کارگر بردارد؟

رضایی صاحب یکی از املاکی که قرار است به اجاره داده شود به خبرنگار تسنیم در گناباد می‌گوید: اجاره‌ها نسبت به تورم بالا رفته و زیاد نشده است.

وی ادامه می‌دهد: وقتی صاحب خانه ملکی را به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه درگیر دارد باید اجاره‌ای در حدود ۱.۵ میلیون تومان را درخواست کند.

حامد قربانی فرماندار گناباد نیز در این رابطه در گناباد گفت: یکی از مشکلات مسکن در گناباد انجام نشدن ساخت و سازهای جدید است و بخش خصوصی در حوزه ساخت و ساز سرمایه گذاری نکرده است.

وی ادامه داد: طرح اقدام ملی مسکن خواهد توانست در شهرهایی مانند گناباد گره مسکن را باز کند و ما در طرح اقدام ملی مسکن ۵۳۶ واحد مجوز داریم و در طرح باز آفرینی شهری ۷۶ واحد که ساخت آن ها کمی از مشکلات را کاهش می‌دهد.

فرماندار گناباد خاطرنشان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن در مرحله اول ۲۴۰ نفر و در مرحله دوم ۴۸ نفر در گناباد ثبت نام کرده‌اند که ۱۴۰ نفر واجد شرایط بوده‌اند و در همین راستا در شهر بیدخت۲۰ واحد مجوز داشته‌ایم که در مرحله اول ۲۲ نفر مرحله دوم ۷ نفر که ۲۲ نفر واجد شرایط بوده‌اند و در شهرکاخک نیز ۲۰ واحد مجوز داشته‌ایم که در مرحله اول ۱۰۰ نفر و در مرحله دوم ۵۰ نفر که ۱۰۰ نفر واجد شرایط بوده‌اند.

قربانی افزود: ۵۶۵ واحد مسکن مهر بدون متاقضی داریم و یک انبوه ساز نیز۳۵۴ واحد را در دست ساخت دارد که این ها قیمت‌ها را در بازار کاهش خواهد داد.

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته ۱۷۵۰ مورد ازدواج داشته‌ایم که تعدادی از این ها مسکن دارند و مابقی نیز با اجرای طرح اقدام ملی مسکن و مسکن مهر برای آنها تامین مسکن صورت خواهد گرفت.

فرماندار گناباد اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که دنبال می‌کنیم اختصاص زمین‌های دولتی بلااستفاده برای مسکن جوانان است که این موضوع را به جد درحال پیگیری هستیم.

قربانی عنوان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که برای بحث مسکن دنبال می‌کنیم بازآفرینی شهری است که با پیگیری‌های صورت گرفته ۸ محله به عنوان محلات مستعد بازآفرینی شهر تعیین شده است.

۴۸

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 11



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها