به گزارش خبرآنلاین از ساری ،مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، گفت: تکریم، تجلیل، تعظیم و قدردانی از شهدا، ایثارگران و خانواده های مکرم و معزز آنان وظیفه ای همگانی، اعتقادی و ذاتی است.

هدایت مظلومی در تشریح برنامه ها و اقدامات فوق العاده ۱۰۰ روزه بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این که بنیاد مازندران در امر ساماندهی گلزار های شهدا در کارگروه گلزارها (مشارکت دستگاهها )، تسریع در روند پروژه ساماندهی گلزار های شهدا را در سطح استان از اولویت های خود می داند.

وی با بیان این که در برنامه ۱۰۰ روزه، این بنیاد با انعقاد تفاهم نامه با بسیج سازندگی سپاه کربلا استان بعنوان مجری و پیمانکار طرح، کار ساماندهی ۱۵۰ گلزار تک مزاری را تا پایان سال جاری به اتمام می رساند.

مظلومی گفت: بروز رسانی اطلاعات کل گلزارهای استان،بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از ۱۵۰ گلزار در حال ساماندهی و نیمه تمام و پیگیری روند ساماندهی و میزان پیشرفت فیزیکی این گلزارها، بررسی وضعیت مالی گلزارهای در حال اجرا، تفکیک گلزارها و مزار شهدا، انعقاد تفاهم نامه مشترک بین بنیاد و بسیج سازندگی در خصوص طراحی گلزارهای دو و سه مزاری با هدف رضایت مندی و خشنودی خانواده های معزز شهدا ، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و معرفی شهدا به نسل های آینده در برنامه اقدامات ۱۰۰ روزه بنیاد می باشد.

وی با اشاره به این که از آنجایی که مسئله اشتغال فرزندان عزیز ایثارگر یکی از دغدغه های اصلی بنیاد بشمار می رود طبق ماده ۲۱ برنامه ششم توسعه ،جذب و استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر واجد شرائط از طریق شرکت در آزمون های استخدامی (( سهمیه ۵ و ۲۵ درصد)) که توسط جهاد دانشگاهی صورت می گیرد امکان پذیر است، عنوان کرد: نشست با مدیران دستگاهها،فرمانداران، شهرداران ،شرکتها …در خصوص جذب و تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاهها ،پرداخت تسهیلات وام های خود اشتغالی به ایثارگران واجد شرائط و دارای مجوز فنی حرفه ای ( پروانه کسب) جهت ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری فرزندان شاهد و ایثارگر از دیگر برنامه های ۱۰۰ روزه محسوب می گردد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، یادآور شد: در حوزه مسکن ایثارگران ،توزیع وام تبصره ای سال ۹۷جهت معرفی در صورت تحقق سهمیه اعلامی ازسوی ستاد مرکز و تائید بانک های عامل ۴۲۰۰ نفر، با شناسایی اولویت های اول تا سوم و سپس ورود به اولویت های بالاتر جهت معرفی ایثارگران به بانک های عامل ( ملی ، صادرات،ملت، سپه،رفاه کارگران ، مسکن و تجارت) برای دریافت وام مسکن و حل مشکل مسکن این عزیزان بر اساس توافق بعمل آمده با مرکز و نشست کارگروه استانی در استانداری ، در برنامه ۱۰۰ روزه محسوب می گردد.

مظلومی ادامه داد: در بحث درمان و ارتقای سطح سلامت ،بازتوانی و توانبخشی ایثارگران بویژه والدین عزیز شهدا،با افزایش تعداد ۹۰ پزشک پایش سلامت و ویزیت ۱۵۰۰ تن از این عزیزان درمنازل ، در برنامه۱۰۰ روزه بنیاد اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان این که با توجه به کهولت سن والدین معظم شهدا و ایثارگران صعب العلاج ، بنیاد مازندران در نظر دارد ۲ دوره متوالی کمیسیون حق پرستاری ماده ۲۲ و ۲۶ ، شرائط را برای ارائه خدمات برای ۱۰۰۰ نفر از ایثارگران در ۱۰۰ روزه فراهم نماید، افزود: در راستای ارائه خدمات فراگیر به ایثارگران بویژه والدین معزز شهدا و جانبازان نخاعی ،بنیاد مازندران جهت دسترسی بهتر جامعه هدف از امکانات درمانی، در برنامه صد روزه در پی افزایش مراکز طرف قرارداد با داروخانه ها، بیمارستان های دولتی و خصوصی، پزشکان متخصص و آزمایشگاه ها تا سقف ۸۰۰ مرکز است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، بیان داشت: جشن تولد شهدا در گلزار شهدا، طرح سپاس از ۱۲ بهمن تا ۲۲ اسفند به مناسبت روز بزرگداشت شهید، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدای دوران انقلاب و ششم بهمن آمل در برنامه اقدامات ۱۰۰ روزه بنیاد مازندران محسوب می گردد.

وی گفت: به منظور سرعت و دقت در پاسخگویی ، تسهیل در ارائه خدمات،تمرکز زدایی و برخورداری از خدمات در بازه زمانی کوتاه، برگزاری ۱۲ جلسه دیدار عمومی (( سه شنبه هر هفته )) مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با شرکت ۱۵۷۰ تن از والدین ، همسران و فرزندان معزز شهدا ،جانبازان و آزادگان بصورت ستادی و شهرستانی با هدف پیگیری و رسیدگی به مشکلات این عزیزان در محل میز خدمت ،در برنامه صد روزه بنیاد محقق خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، در پایان افزود: طرح سپاس (( تکریم و تجلیل از اسوه های صبر و استقامت بویژه والدین بزرگوار شهدا ، جانبازان و آزادگان)) مورد تاکید استاندار مبنی بر این که مدیران با هماهنگی بنیاد در یک روز از هفته از خانواده های عزیز شهدا و ایثارگران با هدف سپاسگزاری و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان دیدار بعمل آورند محقق گردیده و در برنامه ۱۰۰ روزه بنیاد ، شاهد رشد چشمگیر این دیدارها از جامعه ایثارگری استان خواهیم بود. 

۴۶

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 52



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها