آن هم خبرهایی که خروجی اش فقط ( تخصیص می یابد یا تخصیص یافت) است ولی در عمل حتی آثار سطحی سیلاب های فروردین، هنوز بر کوی و برزن این استان، خودنمایی می کند؟

در این شرایط فقط می توانم بگویم یا «من و ما» به انتظار معجزه نشسته ایم یا (صحنه ها به خوبی کارگردانی) می شود که نه تغییری رخ می دهد و اگر تغییری هم رخ بدهد آنچنان (نرم و هوشمندانه ) رخ می دهد که همه به حفظ وضع موجود یا دیکته شده (رضایت) داشته باشند.

دقیقا هم (مساله و هم مشکل) از اینجا آغاز می شود، نه جای پرسش برایمان باقی می ماند و بدتر از آن ( میل پرسشمان هم از بین می رود) …چون مدتهاست سوالات ما با پاسخ های تکراری، مقطعی و در یک کلام (محافظه کارانه) پاسخ داده می شود.

اما باید اول از خودمان بپرسیم ، آیا ثبات مدیریت های چندین و چندین ساله ، رها شدن ظرفیت ها و منابع از انسانی گرفته تا طبیعی ، گره گشای مسیر توسعه لرستان بوده یا عدم ثبات مدیریت ها و … لرستان را با این چالش (سیاست بازی) درگیر کرده است یا فقط رسانه سکوت کرده است؟

فضای مبهم و سوال برانگیز سیاسیت
آیا در فضای «تا حدودی مبهم و سوال برانگیز سیاست های اقتصادی_ سیاسی_ اجرایی و مدیریتی » باید فقط «کولبر خبری» باشیم یا سوال کلیشه ای بپرسیم که پاسخ تکراری بشنویم و در نتیجه ، فقط پرسش ها و پاسخ هایی که حتی خودمان را هم دلزده کرده است، گزارش کنیم؟

به نظر می رسد با سیل فروردین ماه ، آب از سر ما گذشت، ما که اقتصادمان معیشتی و شبانی بود، با این سیل، گله و رمه مان را هم آب برد و ما ماندیم و نی لبکی که دیگر میل مان نمی کشد با آن موسیقی تکراری«مدیریت های ناکارآمد_ عدم شفافیت رسانه ای از سوی مدیران ارشد _ سناریوی ساخت انواع رسانه سفارشی و …» را بنوازیم.

بله…من و همکارانم از سال ها عدم تغییر وضعیت اقتصادی استان، عدم تغییر سیاست ها و رویکردهای غلط سیاسی ، عدم رشد شاخص های فرهنگی و … خسته شده ایم و این روزها در ( سیلاب عدم پاسخگویی و تغییر وضعیت سیاسی و اقتصادی) غرق شده ایم و رمق نوشتن و پرسیدن نداریم.

اما باید اعتراف کنم اینجا همه پرسش ها به ببینید اکنون درهمه جا ،شرایط اینگونه است ، ختم می شود.

سبقت بازی های سیاسی از سیاست های رسانه ای
یا شاید بازی های سیاسی این بار از سیاست های رسانه ای سبقت گرفته و رسانه بی جواب و منفعل مانده است.

برای من- در همه جا (وضع همینگونه است) قانع کننده نیست، سال ها عکس و فیلم و خبر از فراز و فرود هواپیماها منتشر کردیم که طرح توسعه فرودگاه اجرایی شود ، طرح به جلو رفت و در نهایت ، اظهاراتی شد که به جای تکمیل طرح ،کل فرآیند زیر سوال رفت؟
راه آهن که بماند…با سرعت فوق العاده ای به پیش رفت اما آن هم مسکوت ماند.

کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و آبیاری و …هنور هم آمارشان با دهه پیش فرق چندانی نکرده است؟

راستی آیا یافتن پاسخ این پرسش ها ضروری و قابل پیگیری است یا رها کردن کسوت نمایندگی خانه ملت برای چند استخدام یا تبدیل وضعیت قرارداد یا دخالت در عموم منابع دستگاه ها جهت فضاسازی و مهره چینی ها در ادارات؟

در شرایطی که هیچکدام از تغییرات ،انتصابات، مهره چینی ها و … در مسیر بهبود وضع موجود و حتی بهتر از وضعیت گذشته نبوده اند، امروز و در چنین شرایط سخت و مهمی برای لرستان ، تنها دغدغه برخی افراد ، عزل و نصب ، مدیران سفارشی ، حرکت به عقب برای حفظ منافع و …است و رسانه تا چه حد در این زمینه می تواند افشاگری گند که متهم به وابستگی نشود؟

سکوت رسانه از سر اجبار
سبقت سیاسی بازی از سیاست های رسانه ای، درد امروز لرستان است_ سیاسیونی که اکنون در «دو دوتا چهارتای گزینش بهترین مجری ایده هایشان» سکوت کرده اند و پرسشی از دولت ندارند… دولتی که برای اولین بار در طول تاریخ انتخابات لرستان به او (آری) قاطع گفت…اما مردمش در همه شاخص ها ، فقط در میان همه شاخص ها ، در شاخص (فلاکت)،سبقت گرفته اند و رسانه ها در چنین شرایطی یا سکوت از سر اجبار- اختیار کرده اند یا خواسته و ناخواسته به کولبری خبری برخی افراد و دستگا ها پرداخته اند.

46

به هر روی این سیلاب نرم و آرام در ساختار اداری و سیستمی لرستان در حال نفوذ است و می طلبد علاوه بر رسانه ، سیاست ورزان و صاحبان اندیشه در وادی تنویر افکار عمومی ، فراتر از « تخصیص خواهد یافت و …شغل ایجاد می شود» عمل کنند.

* فعال رسانه ای

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 54



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها