«علیرضا میریوسفی»، سخنگوی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گزارش‌های رسانه‌ای درباره احتمال دیدار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک را رد کرد. 

پیش از این خبرگزاری «کیودو» ژاپن به نقل از یک منبع آگاه در دولت آمریکا ادعا کرده بود واشنگتن پیشنهادی را برای دیدار میان روحانی و ترامپ در حاشیه نشست مذکور مطرح کرده است. 

علیرضا میریوسفی درباره گزارش «کیودو» گفت: «این خبر جعلی است. ما چنین درخواستی دریافت نکرده‌ایم و احتمالی برای دیدار میان دو رئیس‌جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل وجود ندارد.»

ترامپ در روزهای گذشته چندین بار گفته که قصد کاستن از تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

دولت آمریکا در روزهای گذشته چندین دور تحریم جدید علیه ایران وضع کرده است. خزانه‌داری آمریکا در یکی از این تحریم‌ها ۱۶ شرکت، ۱۰ فرد و ۱۱ نفت‌کش را به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه کرده است .

دولت ترامپ از یک سال پیش به صورت یکجانبه و علی‌رغم مخالفت‌های بین‌المللی و پایبندی کامل ایران به توافق هسته‌ای، از برجام خارج شد و به امید وادار کردن ایران به مذاکره مجدد درباره توافق موردپسند آمریکا، فشارها به تهران را از طریق وضع تحریم‌های اقتصادی، لغو معافیت‌های نفتی و درج نام سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی، افزایش داد.

مقامات ایران بارها در مناسبت‌های مختلف اعلام کرده‌اند که با آمریکا مذاکره نخواهند کرد. حسن روحانی هفتم آبان سال ۱۳۹۶ در سخنانی در مجلس شورای اسلامی درباره بدعهدی آمریکایی‌ها گفت، «امروز آمریکایی‌ها به بعضی از کشورهای شرق آسیا پیغام مذاکره می‌دهند که با ما مذاکره کن‌؛ مگر دیوانه شدند که با شما مذاکره کنند؛ شما مذاکره دیروز را علنی زیر پا می‌گذارید و به مذاکره امضا شده‌ای که به تأیید شورای امنیت سازمان ملل رسیده بی‌اعتنا هستید».

علی‌رغم ابراز تمایل آمریکا برای مذاکره با ایران، مقامات ایران بارها تأکید کرده‌اند تا زمانیکه واشنگتن سیاست‌های خود را در قبال ایران تغییر ندهد با این کشور وارد مذاکره نخواهند شد.

اواخر خرداد ماه امسال، «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن در سفر خود به ایران و در دیدار با مقام معظم رهبری گفته بود: «من قصد دارم پیام رئیس جمهور آمریکا را به جنابعالی برسانم». رهبر معظم انقلاب نیز در پاسخ به نخست‌وزیر ژاپن گفت: «ما در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما در خصوص آنچه از رئیس جمهور آمریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمیدانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد»..

اخیراً نیز «محمد کاظم سجاد پور» معاون وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» تأکید کرد که به آمریکا اعتماد نداریم و امکان گفت‌وگو با چنین کشوری وجود ندارد.

64231

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 53



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها