معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تازگی دستورالعمل‌های «گام دوم مبارزه با کووید-۱۹» را بر روی سایت رسمی این وزارتخانه منتشر کرده است.

به گزارش سینماسینما، در بخش راهنمای مبارزه با ویروس کرونا در اماکن عمومی و مراکز جمعی، مواردی به‌عنوان «راهنمای فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در سینماها و سالن‌های تئاتر و نمایش» تدوین شده است.

بخشی از این راهنما دارای مواردی مختلف و در عین حال عجیب است که فارغ از میزان کارشناسی بودن طرح آن‌ها به منظور بازگشایی سالن‌های سینما و تئاتر، به‌نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از نظر امکان اجرایی شدن دچار ابهامات جدی است.

موارد مطرح شده در این راهنما برای راه‌اندازی سالن‌های سینما و تئاتر در زمان شیوع کرونا به شرح ذیل هستند:

۱- مسئولین نظارت بر سالن‌های نمایش موظفند در صورت مشاهده سرفه و عطسه، از تماشاچی درخواست نمایند که سالن انتظار/نمایش/ سینما را ترک نماید.

۲- ضروری است ظرفیت فروش بلیت، به نصف شرایط ظرفیت اسمی سالن کاهش یابد.

۳- ضروری است فروش بلیط به صورت الکترونیکی انجام شود.

۴- کاهش مواجهه چهره به چهره کارکنان و استفاده حداکثری از تلفن، شبکه‌های اجتماعی .

۵- ضروری است مواجهه چهره به چهره بازیگران تئاتر با یکدیگر بر روی صحنه ی نمایش، اتاق‌های گریم ، تعویض لباس و نظایر آن با حفظ رعایت حداقل فاصله یک متر انجام شود.

۶- درصورتی که مواجهه چهره به چهره ناگزیر باشد باید در حداقل زمان ممکن صورت پذیرفته و حداقل فاصله ی یک متر رعایت گردد.

۷- اجتناب از تماس کارکنان با یکدیگر از جمله دست دادن.

۸- اجتناب از تجمع کارکنان در اتاق‌های پشت صحنه ، آپارات، رختکن، آبدارخانه و هر جایی که کارکنان می‌توانند تجمع نمایند.

۹- در صورتی که از سرویس‌های ایاب و ذهاب مشترک از جمله اتوبوس و مینی بوس استفاده می‌شود ضروری است حفظ فاصله ۱ الی ۲ متر (حداقل یک متر) بین صندلی سرنشینان، رعایت گردد و اگر از خودروی سواری استفاده می‌شود با احتساب راننده تعداد سرنشین از سه نفر نباید بیشتر باشد (صندلی کنار راننده باید بدون سر نشین باشد.)

۱۰- ضروری است مسئولین/ متصدیان هماهنگی لازم برای رعایت حداقل فاصله یک متر بین تماشاچیان (هنگام تشکیل صف‌ها نظیر: فروش بلیت، ورود به سالن‌های نمایش و خرید مواد غذایی از بوفه، پله برقی) انجام دهند.

۱۱- استقرار و چیدمان مراجعین بر روی صندلی‌های سالن‌های انتظار / نمایش باید به گونه‌ای تنظیم گردد که حداقل فاصله یک متر بین آن‌ها رعایت شود.

به نظر می‌رسد تمامی موارد بالا بدون داشتن نگاه کارشناسانه و استفاده از نظرات متخصصان و کارشناسان حوزه تئاتر نگاشته شده‌اند.

اما با فراگیر شدن واکنش‌ها نسبت به آیین‌نامه منتشرشده در سایت وزارت بهداشت و طرح شایعه احتمال بازگشایی سینماها و تئاترها منطبق بر شرایط اعلامی فوق، سخنگوی وزارت در گفتگو با خبرگزاری مهر ضمن تکذیب این شایعه بر ادامه تعطیلی کلیه مراکز فرهنگی و هنری تأکید کرد.

منبع: مهر

hotnews • دسته‌بندی نشده • 4 سال پیش • dahio.com • 16



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها