سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک برنامه تلویزیونی درخصوص دستاوردهای دفاعی کشور در 40 سال عمر انقلاب اسلامی، سخن گفت.

مهمترین بخش سخنان سردار سلامی به شرح زیر است:

-ما کشوری مستقل و بزرگ و دارای دشمنانی هستیم که در مقیاس جهانی دارای قدرت هستند و راهبردهای جدی برای کاهش و تضعیف قدرت ما دارند و به دنبال این هستند که با فشار روانی، سیاسی و اقتصادی ملت ایران را از قدرت های اصیل خود خلع سلاح کنند.

-ما دارای یک راهبرد دفاعی کاملا مستقل هستیم و قلب آن ایجاد بازدارندگی در برابر دشمنان بزرگی است که مدام ما را تهدید می کنند. تجربیات گران بهایی را از کاربرد قدرت موشکی در سالهای پایانی دفاع مقدس در اختیار داریم و تجربیات ارزنده ای را از نبردهای مسلمانان فلسطینی و لبنانی علیه رژیم صهیونیستی داریم.

-هدف اساسی راهبردی دفاعی ما ایجاد مدام قدرت بازدارنده است که هر روز با پیشرفت فناوری نوسازی و بازسازی می شود.

-توسعه توانمندی موشکی برای کشور ما بعنوان یک نیروی محوری بازدارنده و دفاعی یک راهبرد توقف ناپذیر و مهارناپذیر است و این قدرت فقط تابع اراده ملت بزرگ ایران و تابع سیاست های اساسی است که توسط رهبری معظم انقلاب تبیین می شود.

-امروز خوشبختانه در توسعه قدرت موشکی با هیچ مانع فناورانه ای مواجه نیستیم و در دقت افزایی موشک ها و رساندن دقت آنها به صد، در موضوع سوخت و پیشرفت، سر جنگی و قدرت تخریب و رادارگریزی هیچگونه مانع فناورانه ای نداریم و کاملا در همه جنبه های فناوری موشکی به یک استعداد خود اتکا رسیده ایم و هر روز قابلیت فنی و کیفیت آنها بیشتر می شود.

-این قابلیت های تاکتیکی را بر اساس ملاحظات استراتژیک توسعه می دهیم. اگر برد موشک هایمان را بر یک عدد خاصی محدود میکنیم به دلیل راهبردهای ما است.

-این راهبرد ثابت نیست و کسانی که امروز صحبت های ما را می شنوند به این واقعیت برسند که برای افزایش برد و دقت موشک ها در بردهای بلند و قدرت تخریب و نیروی پیشران قوی هیچگونه محدودیت فنی نداریم.

-راهبرد دفاعی ما می تواند به اقتضای شرایط و بر اساس تغییر رفتار بازیگران، تغییر کند.

-امروز اگر اروپایی ها یا دیگران بخواهند بر اساس یک توطئه، خلع سلاح موشکی جمهوری اسلامی ایران را دنبال کنند،‌ مجبور می شویم به یک جهش استراتژیک روی آوریم.

-می توانیم همه فاکتورها و عواملی که این قدرت را در جغرافیا و فضای فناوری توسعه می دهد، تغییر دهیم.

-به همه توصیه می کنیم در موضوع قدرت موشکی دفاعی جمهوری اسلامی ایران، هیچکس با ما مذاکره ای، توصیه ای و درخواستی نداشته باشند و اجازه دهند با طبیعت سیاست دفاعی خود این قدرت را گسترش دهیم و ما را وادار به تغییر در معادلات بازدارندگی نکنند.

-باید دقت کرد در شرایطی که هیچ تغییری در راهبرد دشمنان ما ایجاد نشده است و راهبردهای خصومت آمیز از تحریم اقتصادی، عملیات روانی و فشار برای قدرت منطقه ای همچنان پابرجا است، راهبرد ما ثابت می ماند.

-وقتی دشمنان به توسعه موشک های خود ادامه می دهند و صدها میلیارد دلار برای افزایش قدرت نظامی خود هزینه می کنند و در عین حال ما را تهدید می کنند، کدام عقل این اجازه را می دهد که یک ملت یا یک کشور همانند ایران فکر کند که توسعه توان دفاعی و موشکی دیگر کافی است؟

-قدرت بازدارنده مدام نیاز به توسعه و پیشرفت دارد و خوشبختانه امروز با نوآوری هایی در توسعه این بعد از قدرت در کشور مواجه هستیم و این قدرت کما و کیفا در حال توسعه است.

-توان موشکی ما در یک ظرف ثابت قرار ندارد؛ قدرت موشکی ما در ساختار و سازماندهی و گسترش و کمیت و کیفیت کاملا فضایی باز و لایتناهی دارد و هیچ حدی برای توسعه آن قائل نداریم.

-تهدیدات ما مرز ندارند و پیچیدگی های خاص خود را دارند و ما باید قادر باشیم از ارزش ها، استقلال، تمامیت ارضی و پیشرفت و شکوه ملت دفاع کنیم. این دفاع فقط با قدرت موشکی ایجاد نمی شود، بلکه توان موشکی یکی از ارکان قدرت بازدارندگی است.

-باید کشورهایی که علیه ما دارای سیاست های تخاصمی و سلطه طلبانه هستند از واکنش های متقابل ما نگران باشند. تا زمانی که ما قوی هستیم آنها امکان سیطره پیدا نخواهند کرد.

-یکی از تجربیات بزرگ در طول ۴۰ سال گذشته این است که استقلال و اقتدار و پیشرفت بدون قدرت ممکن نیست چراکه در جهان امروز منطق قدرت بین کشورها حاکم است.

-دشمنان بزرگ ما فقط زبان قدرت را می فهمند و اگر نتوانیم با زبان قدرت با آنها سخت بگوییم، آنها با زبان قدرت سخن خواهند گفت. اگر توان موشکی نداشته باشیم آنها تمام خواسته های سلطه طلبانه خود را بر ما تحمیل خواهند کرد.

-هدف ما از توسعه توان موشکی، جلوگیری از جنگ است. اگر بر اساس خطا در محاسبات دشمن او دچار خطا شود، قادر هستیم در اولین لحظه ها ذهن او را دقیق کنیم و با واکنش های اساسی در حین عمل او را متوجه خطای خود کنیم. وقتی این قدرت ایجاد شود، دارای اقتدار سیاسی هستیم. امروز دیپلماسی و سیاست بدون داشتن قدرت معنایی ندارد.

-ما استقلال توام با اقتدار را انتخاب کرده ایم و فقط به قدرت فکر نمی‌کنیم،‌ بلکه اراده استفاده از قدرت را هم داریم و دقیقا ادبیات سیاسی ما سرشار از پشتوانه قدرت نهفته در درون جامعه است که هر زمان دیپلماسی اقتضا کند، این قدرت عرض اندام خواهد کرد.

-وقتی آمریکایی ها نتوانستند بین اهداف اساسی خود در منطقه و ابزار نظامی‌شان ارتباط برقرار کنند و قدرت نظامی مستقیم آمریکا نتوانست اهداف سیاسی آنها را در منطقه پشتیبانی کند، آمدند این خلاء در ابزار را با توسعه تروریسم تکفیری جبران کنند.

-برای مهار قدرت دفاعی و منطقه ای جمهوری اسلامی ایران آتش توسعه تروریسم تکفیری را در سرزمین های عراق، سوریه و در امتداد آن لبنان برافروختند تا بی ثباتی را در منطقه برای شکستن زنجیره های مقاومت افزایش دهند.

-انتهای برداری که حرکت سیاسی آمریکا را توصیف می کرد، امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران مورد هدف بود و ما باید کاری انجام می دادیم که این راهبرد آمریکا با شکست مواجه شود. آمریکایی ها با این حرکت زمینه های نفوذ و درخشش سیاسی نظام در منطقه را فراهم کردند.

-خاکریزهای جبهه مقاومت مفهوم فیزیکی ندارد، بلکه برخاسته از هویت معنوی نظام بود و موجب قدرتهای مکمل در مناطق درگیر بود. ما مجبور بودیم این خطر را در مناطق دور دست برطرف کنیم چراکه در غیر این صورت خطر به درون مرزهای ما منتقل می شد.

-جبهه شکل گرفته موجب شد که آمریکایی با شکست مواجه شود و بازی ما با دشمنانمان بازی با حاصل صفر است. ما دو راه داشتیم؛ یا در مرزهای جغرافیایی خود بمانیم که به معنای تحقق اهداف آمریکایی ها بود و یا اینکه باید حرکت می‌کردیم.

-همیشه رویای تحقق تسلط بر کشورما دستورکار سیاسی و امنیتی آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و متحدین منطقه ای آنها است. حرکت ما بیشتر روحی و معنوی به معنای طراحی یک راهبرد برای به شکست کشاندن دشمنان بود.

-امروز در لبنان، سوریه، فلسطین و عراق با قدرت هایی مواجهیم که کاملا بومی هستند. با این حرکت دشمن مجبور شد ۷ هزار میلیارد دلار هزینه کند، اما هیچ دستاوردی نداشته باشد.

64231

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 61



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها