به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به همراه جمعی از معاونین آن ستاد، از اقدامات راهبردی و عملیاتی سازمان پدافند غیرعامل کشور و دستاوردهای آن بازدید کرد.

وی در این بازدید با اشاره به اینکه سازمان پدافند غیرعامل کشور با طرح ریزی و برنامه ریزی مناسب در مقابله با تهدیدها در عرصه های مختلف با همکاری دولت محترم، وزارتخانه ها، ارگان ها و سازمان های لشکری و کشوری آمادگی های مناسبی را ایجاد کرده است، گفت: این سازمان در حوزه بازدارندگی و دفاع غیرنظامی موفق عمل کرده و همکاری های بیشتر مسئولان می تواند اقتدار دفاعی را افزایش دهد.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به سطحی از اقتدار رسیده که دشمن را به یأس و ناامیدی کشانده است، خاطرنشان کرد: این سطح از توانمندی و آمادگی مقدمه ای خواهد بود تا در گام دوم انقلاب اسلامی کشور ایران به عنوان یک قدرت شکست ناپذیر در سطح بین المللی بروز و ظهور داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان پدافند غیرعامل کشور به عقلانیت سطح بالای نرم‌افزاری رسیده و قادر است تدابیر و سیاست‌های دفاعی را با ادبیات علمی و تخصصی به دستگاه‌های اجرائی و سایر بخش‌ها منتقل کند، یادآور شد: اعتماد به جوانان متخصص و مومن در حوزه‌های علمی پدافند غیرعامل در این سازمان سبب ایجاد یک باور علمی و عملی و تبلور ایده «ما می‌توانیم» شده است.

در ادامه این بازدید همچنین سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز گزارشی از فعالیت‌های تخصصی سازمان در حوزه های دفاع غیرعامل به ویژه مقابله با تهدیدات نوظهور ارائه کرد.

وی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل کشور راهبردهای عملیاتی و دفاعی کشور را در قالب نظام  عملیاتی پدافند غیرعامل در بخش‌های حساسی و کلیدی پیگیری می‌کند، این نظام عملیاتی را دارای ۷ محور قابل توجه عملیات صیانت و حفاظت از مردم در برابر تهدیدات، عملیات حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی، عملیات دفاع غیرنظامی کشور، عملیات پدافند سایبری-فیزیکی، عملیات پدافند ترکیبی و هیبریدی، عملیات پدافند نوین و عملیات پدافند سایبری- مردم‌محور مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی برشمرد.

سردار جلالی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان سازمان پدافند غیرعامل کشور در سال گذشته، گفت:‌ معظم له تاکید داشتند « در مقابل شیوه‌های پیچیده‌ی تهاجم دشمنان، پدافند غیرعامل نیز باید کاملاً هوشیار و جدی باشد و به‌صورت علمی، دقیق، به‌روز و همه‌جانبه، عمل و با هرگونه نفوذ مقابله کند.»

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه امروزه تهدیدات ماهیت علمی و فناورانه دارند و همین مساله این ضرورت را ایجاد می‌کند تا پدافند غیرعامل در لبه مرزهای علم و فناوری حرکت کند، گفت: امروزه فناوری‌ها ماهیت دوگانه فرصت-تهدید دارند و تمام تلاش ما این است که مردم و دستگاه‌های خدمات‌محور بتوانند بدون هیچ مشکلی از فرصت‌های فناوری بهره‌مند شوند و این مهم با رعایت الزامات پدافند غیرعامل کاملا دردسترس است.

بیانیه ارتش به‌مناسبت روز صنعت دفاعی

 به گزارش خبرآنلاین به نقل از ارتش، ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌مناسبت ۳۱ مرداد ماه روز صنعت دفاعی بیانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه بدین شرح است:

۳۱ مرداد ماه روز صنعت دفاعی نماد خودباوری کشوری است که امروز با اتکا به جوانان متعهد و متخصص به نقطه‌ای از توانمندی رسیده‌ که اغلب نیازهای تجهیزاتی نظامی و دفاعی خود را در داخل تولید و بومی سازی کرده و تدبیر راه‌گشای معمار کبیر انقلاب امام راحل عزیز و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) مبنی بر «ما می‌توانیم» را محقق کرده است.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که همواره در تحریم‌های ظالمانه و مستمر دشمنان نظام قرار داشته اند با استعانت از خداوند متعال و با اتکا به سرمایه انسانی و توانمندی‌های خود، در طول این ۴۰ سال، توانسته‌اند با طراحی و ساخت  تجهیزات نظامی نه تنها بازدارندگی لازم را در مقابل تهدیدات ایجاد کنند، بلکه به نقطه‌ای مطلوب و اثرگذار در معادلات نظامی و سیاسی در منطقه برسند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز توانسته است در طول بیش از چهار دهه با ایجاد تغییرات اساسی و تحولات لازم در طراحی و تولیدات نیازهای دفاعی متناسب با شرایط تهدید، با کمک دانشمندان جوان خود و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشور عزیزمان، نیازهای خود در زمین هوا و دریا را تامین کرده و تحیّر بیگانگان را برانگیزد و نقطه اتکا و قوت مردم و دست بلند نظام در مقابل زورگویی‌های دشمنان باشد.

امروز ارتش انقلابی جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب نیز با اتکا بر همت والا و توانمندی بی نظیر جوانان برومند این مرز و بوم در حوزه صنایع دفاعی، با سرمایه ‌گذاری و اعتماد بر جوانان و دانشمندان خود از هر سد و مانعی در رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی، همچون ۸ سال جنگ تحمیلی، عبور خواهد کرد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک روز صنعت دفاعی به غیور مردان وزارت دفاع و آحاد تلاشگران عرصه صنایع دفاعی کشور و مراکز علمی، دانشگاهی و صنعتی  و گرامی داشت مقام شامخ شهیدان همیشه زنده این حوزه، تاکید می کند مسیر روشن خودباوری و خوداتکایی را با بهره مندی از قابلیت‌ها و توانمندی‌های نیروهای مسلح و همراهی و همدلی جهادگران عرصه صنعت دفاعی کشور، تحت منویات و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری  و فرماندهی معزز کل قوا، امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) با سرعت بیشتری خواهد پیمود، ان‌شاالله.

۲۱۷۲۱۵

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 96



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها