یک نویسنده، کارگردان و بازیگر طنز با بیان اینکه نویسندگی سخت‌ترین بخش یک پروژه هنری است، گفت: هر نوع آفرینش ادبی بدون برخورداری از جهان بینی قابل تصور و موفق نخواهد بود.

به گزارش سینماسینما، سروش صحت شامگاه یکشنبه در چهلمین نشست ادبی چای و داستان مدرسه اسلامی هنر که با استقبال طلاب، دانشجویان و اهالی هنر همراه بود، گفت: هر شخص علاقه‌مند به هنر و ادبیات می‌تواند در ابتدای راه خود از الگوهای هنری تقلید کند.

وی با تأکید بر اینکه دست یابی به سلیقه و سبک زندگی هنری امری اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد: لازم است هر فردی که وارد وادی هنر می‌شود بعد از مدتی به یک نقطه نظر شخصی و تکامل برسد.

نویسندگی یعنی هنر دراماتیک کردن زندگی عادی

این طنز پرداز سینما و تلویزیون افزود: در عالم هنر نباید تحت تأثیر اسامی و شهرت‌های هنری ماند و باید به یک سلیقه شخصی دست یافت.

وی با بیان اینکه باید هر نویسنده به خواندن و زیاد خواندن و نوشتن و زیاد نوشتن عادت کند، گفت: در اصول هنری باید جهان بینی خود را بسازیم.

صحت با طرح این مطلب که هر انسانی جهانی شنیدنی دارد، گفت: هر آدمی داستان شنیدنی خود را دارد و باید نویسندگان در این داستان‌های پیرامونی کنکاش کنند.

کارگردان مجموعه طنز تلویزیونی کشور با بیان اینکه کنش و واکنش و حرکات هر فردی جهان او را تا حدودی توصیف می‌کند، گفت: هنر یک نویسنده دراماتیک کردن واکنش‌های روزمره هر شخص است و تنها با این روش می‌توان هنر را جذاب و دیدنی کرد.

صحت با بیان اینکه دراماتیک کردن یعنی ایجاد نوعی دروغ پردازی در کنش و واکنش‌های افراد، گفت: به این دروغ نباید بار معنایی منفی داد و در واقع اضافه کردن جنبه زیبایی و کاستن حشو و زشتی‌های زندگی‌های عادی است.

وی با تأکید بر اینکه باید یک نویسنده به صورت محترمانه به زندگی‌های مردم سرک بکشد و نگاه دقیق داشته باشد، گفت: لحظه دراماتیک را کنش و واکنش‌های حساس افراد می‌سازد و تنها با حرافی و ادعا کردن کار دراماتیک شکل نمی‌گیرد.

کلیشه نشانه اعتبار هنر خوب است

کارگردان فیلم تلویزیونی «شمعدونی» با تأکید بر اینکه باید بررسی و توجه به سلایق مختلف را از نظر دور نداشت، افزود: یک هنرمند باید یک فیلم یا داستانی که مورد علاقه و سلیقه‌اش نیست را بررسی کند تا بتواند نقاط ضعف و ناتوانی کار را بسنجد و به کیفیت کار خود اضافه کند.

صحت با تأکید بر اینکه باید دنبال سناریویی باشیم که به آن علاقه و دغدغه داریم باشیم، گفت: از کلیشه شدن و تکراری شدن موضوعات نترسید چرا که تنها عناصری کلیشه می‌شوند که بارها ساخته شده و دیده شده‌اند و هنوز هم محل توجه و تولید هستند.

وی با بیان اینکه موضوعاتی مانند عشق و نفرت چون برای مردم مهم هستند کلیشه شده‌اند، گفت: لازم است صحنه‌های درام را هنرمندانه کشف و پنهان کنیم.

نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی لیسانسه‌ها با بیان اینکه دوست داشته که یک رمان نویس شود، گفت: اگر رفع دغدغه‌های مالی نبود شاید به سمت فیلمنامه نویسی و سینما نمی‌رفتم.

صحت با تأکید بر اینکه نویسندگی کار بسیار حساس و سختی است، گفت: در میان تجارب کارگردانی و بازیگری و نویسندگی، سختی کار نوشتن را کاملاً حس کرده است.

منبع: مهر

hotnewsفرهنگ و هنر5 سال پیش • dahio.com • 56



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها