به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان به نقل از کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان حمیدرضا قلمکاری اظهار داشت: باید به ابر چالش‌های محیط زیستی استان توجه ویژه کرد، چرا به فرونشست زمین و غول فرو خفته تالاب گاوخونی نمی‌پردازیم؟، اگر این تالاب سر بلند کند می‌تواند تمامی ایران را به واسطه هجوم ریزگردها و فلزات سنگین در برگیرد و چالش زیست محیطی بزرگی ایجاد کند.

 وی افزود: باید در پارلمان بخش خصوصی ریلی مبتنی بر دانش، تخصص و بررسی اولویت‌ها و ضرورت‌ها ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون‌ کشاورزی، آب و محیط زیست اصفهان‌ با اشاره به اینکه بهره‌وری مساوی است با کارآیی به علاوه اثر بخشی، پیرامون فعالیت های اتاق بازرگانی اصفهان در سال گذشته ابراز داشت: در اتاق بازرگانی اصفهان در دور هشتم فعالیت‌های فراوانی صورت گرفت، در رنکینگ ها نیز خوب ظاهر شدیم پس کمیت کار بسیار عالی بود، اما آیا در اثر بخشی نیز موفق بوده‌ایم؟، اگر اثر بخش عمل کرده ایم چرا تاثیر آن در اقتصاد شاخص نیست؟.

وی در ادامه افزود: ما اساسا به دنبال شاخص‌ها هستیم، روی سخن من با همه فعالین این حوزه‌ است، چه ما در این حوزه بمانیم چه نمانیم باید در پارلمان بخش خصوصی ریل‌گذاری کنیم تا هر شخص دیگری نیز در آینده آمد روی همین‌ریل حرکت کند، ریلی که مبتنی بر دانش، تخصص و بررسی اولویت‌ها و ضرورت‌هاست.

چرا در رنکینگ شاخص های سرمایه های اجتماعی، ما جزو سه استان آخر هستیم

قلمکاری با طرح این پرسش که چه اتفاقی رخ داده که این اندازه شاخص های اجتماعی ما ضعیف است، گفت: چرا در رنکینگ شاخص های سرمایه های اجتماعی، ما جزو سه استان آخر هستیم، اگر ادعا می‌کنیم خوب عمل کرده‌ایم پس چرا شرایط اقتصادیمان به این شکل است، برای حل این مشکل باید با تک تک فعالین اقتصادی گفتگو کرد تا راهکاری اساسی پیدا شود.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان، افزود: در حوزه کشاورزی استان که نگاه می‌کنیم این سوال به وجود می‌آید که چرا شادمانی استان اصفهان در رنکینگ رتبه آخر را دارد؟ اگر همه چیز خوب است این رتبه چیست؟ این یعنی شرایط ما به واقع خوب نیست.

وی با اشاره به ابر چالش‌های زیست محیطی استان، ادامه داد: چرا به فرونشست زمین و غول فرو خفته تالاب گاوخونی نمی‌پردازیم؟ اگر این تالاب سر بلند کند می‌تواند تمامی ایران را به واسطه هجوم ریزگردها و فلزات سنگین در بربگیرد و چالش زیست محیطی بزرگی ایجاد کند.

بارگذاری اضافه ظلمی بزرگ بر پیکره زاینده رود است

قلمکاری، در ادامه اظهار داشت: در شرایط کنونی توسعه پایدار به نوعی کلید نجات است پس باید مورد توجه قرارگیرد، به همین دلیل است که معتقدیم هرگونه بارگذاری اضافه در حال حاضر ظلم بزرگی بر پیکره اصفهان است.

رییس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی استان اصفهان ادامه داد: ستاد احیای زاینده رود از سراب تا پایاب را تشکیل دادیم و فعالیت‌های نجات دریاچه ارومیه را سرلوحه کار قرار داده تا نجات زاینده رود را به عنوان مطالبه عمومی مطرح کنیم.

وی ادامه داد: هرچند در ابتدا بسیاری معتقد بودند که الگو قرار دادن ستاد احیای دریاچه ارومیه کار مناسبی نیست،اما ما آهسته آهسته میان مدیران و تصمیم‌گیران استان و  نماینده ولی فقیه در استان اصفهان همسویی استراتژیک ایجاد کردیم و از ارتباط با استاندار وقت و ارتباط خوب با خانه کشاورز بهره بردیم تا این جریان به یک‌مطالبه عمومی بدل شود چرا که مصوبات شورای عالی آب و مصوبات ۹ ماده‌ای، هیچ کدام نتوانستند جلوی بارگذاری غیر مجاز بر زاینده رود را بگیرند.

وی با ابراز خرسندی ادامه داد: پس از پیگیری های فراوان‌این‌ ستاد، موفق شدیم موافقت معاون اول رییس جمهور را کسب کرده و وی نیز به سه وزیر مربوطه دستور داد و مصوبات مربوطه صادر شد.

46

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 64



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها