جدیدا تصاویر زیادی در فضای مجازی دست به دست میشود که سلبریتی ها و حتی مردم عادی غلتک کوچکی را که سر آن از سنگ یشم است به صورت و گردن خود میشکند و ادعا میکنند که این سنگ خاصیت ضد پیری دارد یا میتواد پف صورت را از بین ببرد.

به گزارش ، در این مقاله از بررسی میکنیم که سم زدایی پوست با سنگ یشم چه حد حقیقت دارد؟ جید رولینگ چیست و چگونه کار میکند؟

ماساژ صورت با جید رولینگ یا غلتکی سنگ یشم
جید رولر یا غلتک سنگ یشم نوعی درمان سنتی است که خانم های قدیمی به ویژه د رکشور های خاور دور از آن برای خونرسانی و جوانسازی پوستشان استفاده میکردند. امروزه این روش با این ادعا که باعث لاغری صورت و برجسته کردن خط فک و چانه میشود مجددا بازار خوبی پیدا کرده است.

هر نوع ماساژ صورتی ار جمله ماساژ با دست با تحریک غدد لنفاوی و عضلات صورت موجب کشش و استرس عضلای شده و احساس آرامش و ریلکس شدن و بهبود شرایط پوستی را به شما میدهد.سنگ جید هم میتواند حس ماساژ مشابهی به شما بدهد و با از بین بردن گرفتگی و عضلات صورت احساس راحتی و سرزندگی به پوست شما میدهد. این وسیله ی کوچک میتواند ابزار مناسبی برای ماساژ صورت باشد.

آیا جید رولر پف صورت را از بین میبرد؟
صورت پف دار مثل زمانیکه تازه از خواب بیدار شده اید ظاهر زیبایی ندارد و بسیاری از افراد بر این باورند که جید رولر میتواند از شدت پف صورت بکاهد و همچنین صورت را بعد از یک روزطولانی کاری سرزنده و پرطراوت کند. این حرف تا حدودی درست است با حرکت درست این غلتک کوچک بر سطح پوست خونرسانی افزایش یافته و میتواند از پف و خمودگی صورت بکاهد. اگر چه هرنوع ماساژ صورتی همین اثر را دارد . این نکته ویژه ای برای جید رولر نیست.

سنگ سرد یشم اثرات موقتی دیگری نیز دارد مثلا میتواند التهاب پوست را کاهش دهد.جید رولر باعث میشود که مواد مراقبتی پوست، به عمق پوست نفوذ کنند.این حرف توسط متخصصان پوست رد شده است و حقیقت ندارد. جید رولر را مثل یک چاقوی کره خوری در نظر بگیرید. شما میتوانید با چاقوی کره خوری کره و پنیر را بهتر در سطح نان پخش کنید اما نمیتوانید کره را به عمق نان برسانید.

برخی ادعا میکنندکه خاصیت خنک کنندگی سنگ یشم رگ های پوستی را درلحظه منقبض میکند و باعث میشود که موادی یا کرم هایی که به پوست مالیده اید بهتر به پوست جذب شود. شاید این حرف تا حدی درست باشد اما جید رولر از یک سنگ ساخته شده است. حتی اگر آن را در فریزر بگذارید بعد از برخورد با پوست شما فورا سرمایش را از دست میدهد و پوست صورت را به مرور گرم میکند.

 اگر میخواهید تک سنگ یشم بخرید یا از آن به عنوانی یکی از خدمات پوستی در کلینیک استفاده کنید این نکته را مد نظر داشته باشید که هیچگاه غلتک را به سمت پایین نکشید. همیشه غلتک را روی پوستتان به سمت بالا بغلتانید.هیچگاه جید رولر را روی پوست خشک نکشید به پوستتان لوسین، سرم یا روغن اضافه کنیدو بعد از جید رولر استفاده کنید.

جید رولر مناسب همه انواع پوست نیست. اگر پوست جوشداری دارید از یا از بیماریهای پوستی مثل اگزما و رزاسه رنج میبرید به هیچ وجه نباید پوستتان را با جید رولر تحریک کنید. هنوز تحققیات زیادی در رابطه با فواید یا ضرر و زیان های جید رولر انجام نگرفته است اما متخصصان پوست عقیده دارند که جید رولر آسیب خاصی به پوست نمیرساند و انجام آن بدون خطر است.

زندگی آنلاین

hotnewsسلامت5 سال پیش • dahio.com • 111



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها