به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حسین دشتی در بازدید از مناطق محروم و حاشیه‌نشین اردبیل همکاری قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان با اشاره به اینکه ۳۴ درصد از خانوار تحت حمایت در مناطق محروم سکونت دارند، گفت: رسیدگی به مناطق محروم و حاشیه‌نشین از برنامه‌های مهم و اساسی کمیته امداد استان اردبیل است، بطوریکه ضرورت دارد برای رفع محرومیت از منطقه، خیران و نیکوکاران بیش از پیش در تحقق این امر کمک کنند.

دشتی با بیان اینکه مددجویان اردبیلی در مناطقی با ضریب محرومیت شش، هفت و هشت ساکن شده‌اند، افزود: به دلیل بالا بودن ضریب محرومیت، لازم است تمهیدات بیشتری برای رفع مشکلات مددجویان ساکن در مناطق محروم و حاشیه‌نشین به کار گرفته شود.

۳۴ درصد از مددجویان تحت حمایت در مناطق محروم و مرزی سکونت دارند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۳۴ درصد از مددجویان تحت حمایت در مناطق محروم و مرزی سکونت دارند که با ارئه خدمات مختلف درصدد رفع مشکلات اساسی آنها هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در پنج ماهه نخست سال‌جاری به خانوار تحت حمایت ساکن در مناطق محروم خدمات ارائه شده است، گفت: با تلاش‌هایی که به کار گرفته‌ایم، گستره رسیدگی به خانوار تحت حمایت در مناطق محروم را وسیع‌تر کرده‌ایم تا بدین‌طریق بخش مهمی از گرفتاری‌های آنها برطرف شود.

وی ادامه داد: خانواده‌های ساکن در مناطق محروم و مرزی در شرایط مساوی، ۲۰ درصد بیشتر از مناطق عادی و برخوردار خدمات دریافت می‌کنند.

دشتی با بیان اینکه تعمیر و بهسازی مسکن، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، فعالیت‌های فرهنگی، کمک به امر ازدواج و ارائه تسهیلات کارگشایی از جمله خدماتی است که به مددجویان ساکن در مناطق محروم ارائه شده است، گفت: اکثر روستاهای محروم استان اردبیل در مکان‌های صعب‌العبور قرار دارند که به منظور پیشگیری از بروز مشکلات معیشتی به سبب عدم دسترسی به شهر، برنامه‌های مختلف حمایتی از سوی کمیته امداد در نظر گرفته می‌شود تا آنها با بهره‌مندی از این خدمات بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل یادآور شد: آموزش مهارت‌های اشتغال‌زایی مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد استان اردبیل به خصوص برای مددجویان ساکن در مناطق محروم است بطویکه گروه‌های جهادی دانشجویی می توانند نقش مؤثری را در این زمینه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های جهادی دانشجویان در مناطق محروم قابل تقدیر است، گفت: تخصصی‌تر شدن فعالیت‌های جهادی کمک شایانی را در امدادرسانی به مناطق محروم خواهد داشت که دانشجویان با طرح و ایده‌های برتر می‌توانند گام‌های موثری را در این زمینه بردارند.

دشتی با اشاره به اینکه دانشجویان جهادگر که به منظور خدمت‌رسانی به مناطق محروم اعزام می‌شوند، می‌توانند با شناسایی و معرفی افراد نیازمند، کمیته امداد را در انجام رسالت خود یاری کنند، اظهار کرد: با همیاری هر چه بیشتر می‌کوشیم تا حداقل‌ترین امکانات لازم برای خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر را در مناطق محروم و حاشیه‌نشین فراهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه سامانه پیامکی ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ برای اعلام چگونگی کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه در اختیار خیران قرار دارد، بیان کرد: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* نیز می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست نیازمندان و خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.

46

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 52



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها