به گزارش خبرآنلاین، نحوه گذراندن وقت در منزل در دوران قرنطینه این روزها به سوال افراد زیادی در کشورهای مختلف تبدیل شده است؛ کتاب خواندن و تماشای فیلم از عادی‌ترین کارهای است که این روزها انجام می‌شود، اما برخی هم به خلاقیت‌های دیگری روی آورده‌اند.

در همین رابطه خبرآنلاین نظرخواهی برگزار کرد و از مخاطبانش خواست تا نحوه گذران وقت خود در دوره قرنطینه را توضیح دهند، کاربران در این نظرخواهی نظرات بسیار متنوعی داشتند. اما به نظر می‌رسید این روزها به همه آن‌ها سخت می‌گذرد. یکی از نظرات تلخ منتشر شده از این قرار بود: «آپارتمان ما ۵۰ متر است و با دو بچه واقعا داریم دیوانه میشیم درآمدمون هم هیچ شده. پیک موتوری بودم الان که این را مینویسم اشکم درآمده،ماکه مثل شماها واحدمون ۱۰۰ متری نیست یا ویلا نداریم…»

#در _خانه _بمانید و درآمدزایی کنید

گروهی از آن‌ها معتقدند بودند در این مدت باید برخی از کارهای عقب‌افتاده را انجام داد: «به نظرم این روزها بهترین فرصت برای رسیدگی به کارهای عقب مانده از قبل است مثل برطرف کردن خرابی های داخل منزل یا رسیدگی به حساب و کتاب های معمول و یا سرزدن تلفنی به دوستان و رفقای قدیم و جدید و در یک کلام انجام امور فراموش شده.»

فرد دیگری هم نوشته بود: «انقدر کار عقب افتاده داریم که چند ماه وقت برای جبران لازم داریم پس ای مردم ایران در این دقایق طلایی بیاییم در کنار خانواده بخشی از وظایف وامانده را جبرن کنیم تا بشود همانی که باید بشود پس پیش به سوی انجام امور خانه.»

یکی دیگر از کاربران هم انجام نحوه جدیدی از درآمدزایی را پیشنهاد کرده بود: «من کارمند دانشگاهم. یک ماه و خورده ای هست تعطیلیم. احتمالا تا آخر فروردین تعطیل باشیم. در این مدت آگهی میدهم در سایت های اینترنتی ، کارای تایپ و ویرایش و پایان نامه و پاورپوینت و پروژه های دانشجویی و … را مشغولم. درامدش خوبه»

با فیلم و کتاب وقت خود را می‌گذارنیم

اما بخش زیادی از کاربران هم نظری مشابه داشتند: «فیلیمو کلی فیلم رایگان برای رایتل داره، شبکه نمایش هر روز سه تا فیلم سینمایی خوب داره، تو گوگل پلی هم که کلی بازی با کیفیت خوب هست. نرم افزار طاقچه کلی کتاب رایگان جلال آل احمد و جمالزاده داره. مشکل قرنطینه سرگرمی و معیشت نیست. الان خیلی از کارگرهای بنده خدا و کارمندان و کادر پزشکی سر کار هستن.مشکل فرهنگی هست. تعریف ملت ما از تعطیلی یعنی بریم سفر تا ساعت ۱۲ ظهر بخوابیم بعد هم بریم بیرون تاب بخوریم.»

فرد دیگری هم نوشته بود: «کارهای من در قرنطینه خونگی خودم ورزش ، کتاب ، فیلم ، کمی موسیقی بازی با تنها فرزندم کمک به خانمم و دو هفته یکبار خرید بیرون»

یکی دیگر از کاربران هم نظر مشابهی داشت: «واقعا تو این روزها که هوا هم خوبه و شرایط روحی هم تقریب خوبه بهترین کار برای کتاب خواندنه چون این یار مهربان همیشه چشم انتظاره حالا اگر کسی حوصله نکرد کتاب صوتی گوش کنه.»

به این شکل در خانه پینگ‌پنگ بازی کنید

یکی دیگر از کاربران هم نظر خلاقانه‌ای داشت: «سلام من یک راهی که خودم انتخاب کردم این است و هزینه ایی ندارد در اکثر خانه ها می توان انجام داد و وسایلش را به آسانی می شود در خانه تهیه کرد، یک شیشه که روی میزها هست یا تخته صاف روی زمین بگذارید به عنوان پینک پنک دسته جارو برقی را در وسط آن به عنوان تور و کل میشه تنیس نشسته و دوتا راکت حتی اکر راکت هم نبود میشه از چوب یا بشقاب هم استفاده کرد و یک توب پینگ‌پنگ میشه ساعت ها سرگرم شد هم ورزش است و هم میشه در این رشته خلاقیت و پیشرفت زیادی کرد ، من با پسرم و دخترم روزی چندین ساعت بازی می کنیم لطفا امتحان کنید ، ما که خیلی حرفه ایی شدیم البته قبل از این کرونا ما اینو هم بازی می کردیم ولی الان توفیق اجباری است و این بازی رو ادامه میدیم لطفا امتحان کنید خیلی جذاب است.»

کاربر دیگری هم نوشته بود: «بهترین کار خوابیدن است که هم کمبود خواب جبران می‌شود و هم می دانیم که دوباره که کار شروع می‌شه برای جبران این روزها باید چند شیفته کار کنیم پس بجاست کمی خواب ذخیره کنیم.»

۲۳۵۲۳۷

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 22

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها