به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حسن محمدی بیان کرد: طرح خرید تضمینی برق از تولید کنندگان برق نیروگاه های خورشیدی در استان بزودی اجرایی می شود.

وی گفت: در این طرح دولت برق نیروگاه های خورشیدی را به قیمت تضمینی هشت هزار ریال به ازای هر کیلو وات ساعت و به صورت بلند مدت ۲۰ ساله خریداری می کند.

محمدی اظهار داشت: در این طرح تمام مشترکین خانگی، تجاری و صنعتی می توانند نیروگاه های خورشیدی در پشت بام و یا محوطه بلااستفاده واحدهای مسکونی، تجاری و صنعتی خود نصب کرده و از طریق عقد قرارداد خرید تضمینی با این شرکت ضمن تامین برق مصرفی خود نسبت به فروش برق مازاد و درآمد حاصل از این کار اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: این شرکت برق تولیدی نیروگاه های خورشیدی راه اندازی شده توسط اهالی را به قیمت تضمینی خریداری می کند.

وی با بیان اینکه مجوز احداث ۹ نیروگاه خورشیدی در استان اردبیل با مشارکت بخش خصوصی و ظرفیت ۲۳.۷ مگاواتی صادر شده ، افزود: مدت زمان بازگشت سرمایه گذاری در این طرح حدود چهار سال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به اینکه تولید برق توسط نیروگاه های تجدیدپذیر و پاک یکی از مزیت ‌های مهم این نیروگاه ‌هاست، گفت: در این زمینه با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌ گذاران و از طریق ارائه تسهیلات کم‌ بهره برنامه ‌های مناسبی تدوین شده و تمام این موارد با هدف توسعه انرژی‌ های نو مبنای کار قرار گرفته است.

وی گفت: امروزه دوران استفاده از سوخت‌ های فسیلی برای تولید برق به پایان رسیده و استفاده از انرژی‌ های پاک از جمله انرژی خورشیدی یک ضرورت برای دستیابی به اهداف زیست محیطی جامعه می ‌باشد.

محمدی گران بودن سوخت‌ های فسیلی ، مقرون به صرفه بودن استفاده از انرژی خورشیدی، حفاظت از محیط زیست و رایگان بودن منبع عظیم خدادادی خورشید را از جمله علل استفاده از این انرژی برای تامین برق مورد نیاز ذکر کرد.

۴۶

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 74



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها