شما با چهره ای که هر روز در ایینه می بینید اشنا هستید. اما با نگاهی دقیق تر به ان می توانید نکاتی در مورد سلامتیتان نیز در ان بجویید- به شرط این که بدانید باید دنبال چه چیزهایی بگردید.

به گزارش

  • پوست و چشمان متمایل به زرد

این حالت زردی نام دارد و به این دلیل است که بدن شما با شکستن سلول های خونی قرمز ضایعات زیادی تولید می کند. زردی حالتی رایج ـ و معمولا بی خطر ـ در کودکان قبل از ۳۸ هفتگی است زیرا کبد انها رشد کافی برای عملکرد به صورت کامل را نکرده است. اما در بزرگسالان صورت جدی تر مثل عفونت های ویروسی، مشکلاتی در کبد، کیسه صفرا یا پانکراس را به خود می گیرد.

  • خال ها

خال ها نقاط و بر جستگی هایی هستند که معمولا رنگشان متفاوت است. اکثر خال ها نرمال هستند و جای نگرانی ندارند اما کنترل پوست می تواند به شما در تشخیص زود هنگام سرطان کمک کند. هرگاه صحبت از خال می شود این ۴ نکته را همواره به یاد داشته باشید:

نا متقارن: ایا شکل ان در هر طرف متفاوت است؟

حاشیه: بریده بریده است؟

اندازه: از یک نخود بزرگتر است؟

تحول: ایا در طول چند هفته گذشته تفاوتی کرده است؟

اگر پاسختان به هر یک از سوالات بله است بهتر است به دکتر مراجعه کنید.

معمولا زخم های اطراف دهان و لب ها تب خال هستند که از ویروس هرپسی نوع ۱ ناشی می شوند.اگر شما این ویروس را بگیرید همواره با شما می ماند. تب خال ها ممکن است هنگام سرما خوردگی، خستگی ، اضطراب و یا زیاد در افتاب ماندن اشکار شوند. ان ها معمولا خود به خود از بین می روند اما اگر شما مکررا تب خال دارید و یا اندازه شان بزرگ است می توانید با مراجعه به پزشک دارو مصرف کنید.

  • ترک خوردن لب ها

معمولا همه در زمستان لب هایشان هر از گاهی ترک می خورد. مرطوب کننده ها می تواند از انها مواظبت کرده و مرطوب نگاهشان دارد. اما گاهی اوقات خشکی لب ها نشان از مشکلات سلامتی مانند کم ابی بدن دارد. گاهی اوقات نیز می توانند به دلیل واکنش های حساسیتی به دارویی خاصی مانند استروئید ها باشد.

  • افتادگی پلک

ممکن است شما در یک چشم و یا هر دو داشته باشید و در شرایط وخیم تر احتمال دارد مانع دید شما شود. بعضی افراد با ان زاده می شوند و برخی دیگر طی سال ها به ان مبتلا می شوند. معمولا بی خطر است اما می تواند نشان از مشکلاتی در مغز ، سیستم عصبی و یا کاسه چشم باشد. اگر در طی چند روز و یا چند ساعت دجار افتادگی پلک شدید و یا دوبینی ، ضعف ماهیچه ، مشکل در بلع و یا سردرد شدید دارید حتما به دکتر مراجعه کنید زیرا می تواند از علائم سکته باشد.

  • نقاط زرد بر روی پلک

این برجستگی های زرد در اطراف پلک زانتلاسماتا نام دارد. انها متشکل از کلسترول هستند و اگر چه ظاهرشان خوشایند نیست اما خطر و یا دردی نداردند و به راحتی می توان ان ها را برداشت. اما این نقاط نشان دهنده این است که احتمال ابتلا شما به بیماری های قلبی و یا سکته بیشتر است و بهتر است با دکتر مشورت کنید.

  • چشمان پف الود

زیر چشمان شما می تواند با مایعات پر شود و انها را ملتهب یا پف الود نشان دهد. اب و هوای گرم و مرطوب ، کمبود خواب، غذای شور زیاد و تغییرات هورمونی می تواند سبب جذب بیشتر اب شود. این عارضه بیشتر با افزایش سن ایجاد می شود زیرا با بالا رفتن سن ، ماهیچه هایی که پلک را نگه می دارند ضعیف می شوند. اگر چشمان شما قرمز و خارش دار است احتمالا شما به غذا ، لوازم ارایش ، عطر ها و یا پاک کننده حساسیت داده اید.

  • ریزش مو

اگر شما در حال از دست دادن مژه ، ابرو و یا مو هایتان به صورت منطقه ای هستید، می تواند نشان دهنده عارضه ای به نام الوپسی آره باشد. این عارضه زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی شما اشتباها به فولیکول موهایتان حمله می کند. هیچ راهی برای جلوگیری از ریزش مو ی منطقه جدید نیست اما می توان با مراجعه به دکتر مو های ریخته شده را تجدید کرد.

 

درنگ

hotnewsسلامت5 سال پیش • dahio.com • 144



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها