با اصول و طراحی مطب دکتر بیشتر آشنا شوید. اهمیت دکوراسیون تنها به محیط های مسکونی و تجاری خلاصه نمی‌شود. امروزه دکوراسیون داخلی برای انواع محیط های اداری، مطب های پزشکی، کلینیک ها زیبایی، آرایشگاه ها و … انجام می پذیرد و اولین راهی که در نگاه اول نظر مشتری را به خود جلب می‌کند نحوه طراحی و اجرای آن است. حتماً برای شما پیش آمده که وارد یک محیط می‌شوید در وهله‌ی اول دکوراسیون مطب در معرض دید شما قرار می‌گیرد. حال اگر فضای زیبا و منحصر به فرد باشد تا حد زیادی بر روی نظر شما و انتخاب شما تأثیر مثبتی دارد.

طراحی مطب، ایده ای خلاقانه

همه افراد دوست دارند در محیط های زیبا و مدرن و صد البته بهداشتی کارهای پزشکی خود را انجام دهند. شما به عنوان یک مراجعه کننده دوست دارید در چه فضایی به شما خدمات پزشکی ارائه داده شود. اگر نگاهی به طراحی مطب دکتر در کشورهای اروپایی بیندازید پارامترهای زیادی نظر شما را جلب می‌کند شرکت آرین پاراکس توصیه می کند حتما فضایی آرامش بخش و زیبا داشته باشید چرا که ارباب رجوع قطعاً می‌خواهد خدمات پزشکی در چنین مکان هایی انجام دهد و تاثیر بسزایی در جذب مشتری خواهد داشت.
به طور کلی احترام به حقوق بیماران و توجه به نیازهای آن ها پزشکان را ملزم می‌کند تا در وهله‌ی اول، به فکر طراحی کلینیک خود باشند. چون قرار است یک بیمار ساعت ها در این مطب حضور داشته باشد و اگر قرار بر این باشد که محیط مطب بیمار را اذیت کند ترجیح می‌دهد در مراجعات بعدی به فکر انتخاب یک پزشک دیگر باشد.
متأسفانه در ایران پزشکان محدودی به موضوع طراحی دکوراسیون مطب اهمیت می‌دهند و بیشتر طراحی ها از هیچ اصول خاصی پیروی نمی‌کند و شلوغی و ازدحام در یک محیط غیر استاندارد باعث می‌شود که شما به هیچ وجه خاطره‌ی خوبی از مراجعه نداشته باشید. چون رسیدگی به بیمار و معاینات فردی او تنها اصول درمان محسوب نمی‌شود، بلکه باید تمام المان ها دست به دست هم بدهند تا بتوان رضایت نسبی مراجعه کننده را جلب کرد.

نقش رنگ‌بندی در طراحی کلینیک زیبایی

احتمالاً شما هم از بس وارد مطب های سرد و بی روح شده اید زمانی که اسم مطب دکتر آورده می‌شود، ناخودآگاه حالتی دلگیر همراه با دلهره به سراغتان می‌آید. طراحی مطب دکتر اصول زیادی را در بر می‌گیرد اما توجه به رنگ بندی در واقع یک بخش اساسی و تکمیل کننده است. توجه کنید زمانی که شما از لوازم مدرن استفاده می‌کنید و می‌خواهید یک دکوراسیون لوکس و امروزی برای مطب داشته باشید اما در این بین اصلاً بر روی انتخاب رنگ توجهی نمی‌کنید. این اشتباه به ظاهر ناچیز باعث می‌شود که تمام زحمات شما به هدر برود و عملاً کاری انجام نداده باشید.

با مثالی ساده این موضوع را بیشتر بررسی می‌کنیم.

تصور کنید وارد یک کلینیک زیبایی می‌شوید و تمام ضوابط طراحی کلینیک زیبایی به قدری حرفه ای و مناسب کنار هم چیده شده است که به راحتی هم نیاز پزشک و هم بیمار را رفع می‌کند و تایمی که شما در آنجا حضور دارید در آرامش هستید. معمولاً برای این کلینیک ها بیشتر از رنگ های روشن استفاده می کنند یا اینکه رنگ سفید را با یک رنگ جذاب دیگر ترکیب می کنند، تأثیر رنگ ها و ماندگاری آن در ذهن مراجعه کننده یکی از ویژگی های برتر برای یک کلینیک خوب است.
یا برعکس زمانی که شما به مطب پزشک اطفال مراجعه می‌کنید، در این شرایط که کودک بیمار و بی قرار است تیم آرین پاراکس توصیه می کند که اگر دکوراسیون داخلی مطب به گونه ای باشد که بتواند کودک را مدتی سرگرم کند و بر روی کاراکترهای مورد علاقه‌ی کودکان کار شده باشد قطعاً زمان انتظار و معاینه برای والدین و پزشکان خسته کننده نخواهد بود.
اگر با خواص روانشناسی رنگ ها و تأثیر هر رنگ آشنا باشید، می‌توانید در طراحی این موضوع را لحاظ کنید و می‌توانید رنگ آمیزی را با توجه به نوع مطب و تخصص پزشکان انتخاب کرد. به طور مثال در مطب پزشکان اطفال از رنگ های شاد استفاده می‌شود و در مطب های زیبایی از رنگ های روشن و بیشتر سفید استفاده می‌شود.
اینکه چه رنگی با شرایط روحی و روانی بیمار سازگار است خیلی مهم است، مثلاً در مطب های روان شناسی از رنگ های خنثی و کسل کننده کمتر استفاده می‌شود. اگر در این باره هیچ تخصصی ندارید، میتوانید این موضوع را به یک مجموعه طراحی خبره بسپارید تا یک طراحی با یک جلوه بی نظیر را تحویل بگیرید.

اهمیت طراحی مطب در دنیای مدرن

طراحی مطب در دنیای امروز از آن جهت اهمیت دارد که در این اماکن، قشر زیادی از افراد رفت و آمد می کنند و نمی توان به طراحی داخلی و تزئینات دکوراسیون به عنوان یک پارامتر غیر ضروری نگاه کرد. البته پیشرفت تکنولوژی تا حد زیادی باعث تمرکز بیشتر بر روی این موضوع شده است و ایده های خلاقانه ی زیادی برای طراحی کلینیک دندانپزشکی ، کلینیک زیبایی و … پیاده می‌شود این مقوله در شهرهای بزرگ اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
چون طراحی زیبا ابزار قدرت شماست و می تواند شما را، در یک فاصله زمانی کوتاه به صدر با کیفیت ترین مطب ها و کلینیک ها تبدیل کند. پس نشان دادن قدرت و کیفیت تنها با داشتن پزشک حاذق امکان پذیر نیست بلکه باید تمام المان ها دست به دست هم دهند تا بتوان یک محیط با تاثیرگذاری بالا طراحی و اجرا کرد.

استانداردها و ضوابط طراحی مطب پزشکان

هر چه طراحی مطب پزشکان مناسب با خدمات ارائه شونده باشد ارتباط مستقیمی با رضایت مراجعه کنندگان در بدو ورود خواهد داشت. قطعاً تمام مراجعه کنندگان برای درمان، به یک مطب یا کلینیک مراجعه می کنند. امروزه تعداد کلینیک ها دست شما را برای انتخاب بازتر کرده است. آیا تا به حال پیش آمده که با معرفی یکی از فامیل یا دوستان خود نزد یک پزشک بروید چقدر آن فضا در انتخاب شما تأثیر گذاشته است.
برای همه ی ما وارد شدن به یک فضای شیک و ایده آل و صد البته بهداشتی، در بالا بردن اعتماد بنفس و رضایت از انتخابمان تأثیر زیادی داشته و اگر ساعت ها هم انتظار کشیده باشیم باز هم از محیط و طراحی خلاقانه آن لذت برده ایم و تردیدی در انتخاب خود نداشته ایم.
مطب های این چنینی با یک طراحی از قبل تعیین شده و برنامه ریزی شده کار خود را شروع کرده اند و از تیم حرفه ای طراحی مانند آرین پاراکس ( arianparax ) استفاده کردند و این دلیلی برای شهرت آن ها شده است. چون قطعاً در هر شهر از هر تخصصی، دهها پزشک وجود دارد اما در نهایت انتخاب همه ی ما پزشکی است که به فضای درمان و نیاز مراجعه کننده اهمیت می‌دهد و در یک فضای تنگ و غیر استاندارد به فکر سودآوری نیست.
اما برای همه ی ما طراحی مطب استاندارد به گونه ای تعریف شده است که تمام پارامترها در کنار هم رعایت شده باشند نه اینکه یک محیط زیبا طراحی کنید ولی به ایمنی و بهداشت  کمتر توجه کنید. امروزه در طراحی کلینیک زیبایی و طراحی کلینیک دندانپزشکی و کلینیک های اطفال و … بر روی موضوع ایمنی و بهداشت حساسیت زیادی به خرج داده می‌شود و همین موضوع دغدغه ای برای شرکت مهندسی آرین پاراکس نیز است.

از لحاظ بهداشتی تمام تجهیزات مورد استفاده در معماری و دکوراسیون باید تمیز و بهداشتی انتخاب شوند و با شستشو و ضدعفونی مداوم کیفیت خود را از دست ندهند. بر اساس قوانین وزارت بهداشت هر مطب باید پروانه تاسیس داشته باشد تا بتواند فعالیت کند و با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد تجهیزات مناسب و بهداشتی داشته باشد.
انتخاب رنگ درست در کنار نورپردازی یکی دیگر از اصول طراحی است. در مطب ها اغلب از رنگ های سفید ، آبی و سبز در کنار نور پردازی زیاد استفاده می‌شود تا فضای مطب باعث بهبود روحیه مراجعه کننده شود.

از چه مجموعه ای برای طراحی دکوراسیون مطب کمک بگیریم؟

همه شما قبل از اینکه دکوراسیون مطب خود را به یک مجموعه بسپارید، یک سری انتظارات دارید که می خواهید به بهترین نحو ممکن این انتظارات عملی شود. دانش روز در این زمینه خیلی موثر است. قبل از انتخاب یک مجموعه سری به نمونه کارهای انجام شده بیندازید و ببینید چقدر طراحی های که انجام داده اند موفق بوده و توانسته رضایت مشتری را جلب کند. مسلما سبک طراحی هر کدام از مجموعه های طراحی با هم فرق می‌کند.
پس اگر به دنبال یک طراحی بی نظیر هستید که به رویاها و انتظارات شما نزدیک باشد و از طرفی تمام اصول حاکم در طراحی در آن رعایت شده باشد، بهتر است سری به شرکت آرین پاراکس (arianparax ) بزنید. این مجموعه مجری طراحی و ساخت انواع ویلاها، مطب ها، آپارتمان ها و … است. سبک این مجموعه، کاملا مدرن است و از ترکیب رنگ ها و المان هایی استفاده می‌کند که کاملا با نیاز مشتری هم خوانی دارد.
دلیل انتخاب این مجموعه سابقه فعالیت طولانی مدت، تیم اجرایی متخصص و قوی، آشنایی کامل با اصول طراحی در محیط های مختلف، تضمین کیفیت خدمات در کنار قیمت مناسب، آتلیه طراحی و … است. اگر به سایت یا شبکه های مجازی گروه دکوراسیون آرین پاراکس مراجعه کنید، با نمونه کارهای این مجموعه در زمینه طراحی مطب دکتر و کلینیک زیبایی بیشتر آشنا خواهید شد.

drsalamatسلامت3 سال پیش • dahio.com • 5

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها