به گزارش خبرآنلاین از سمنان :  گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مهدی جمال با اعلام این خبر گفت: «از ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۹ تا کنون، بیش از پنج هزار نفر گردشگر داخلی و  ۳۵ گردشگر خارجی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و … در استان اقامت کرده‌اند.»

 او با تاکید بر اینکه اقامت‌های انجام شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توجه به سفر سالم و مسئولانه و در تاسیسات گردشگری مجاز استان انجام شده است، افزود: «یک هزار و ۴۱۵ نفر در هتل‌ها و مهمانسراها، ۱۱۲ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها،۴۸۳ نفر در مهمانپذیرها، یک هزار و ۹۲۰ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، یک هزار و ۱۹ نفر در مجتمع‌های گردشگری و ۵۶ نفر در اقامتگاه‌های سنتی اقامت داشتند.»

جمال گفت: «به‌رغم هیچ‌گونه تبلیغ در راستای سفر به استان، مسافران در استان اقامت کرده و دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان براساس شیوه‌نامه ابلاغی ستاد ملی کرونا رسالت ذاتی خود را مبنی بر مدیریت سفر مسئولانه انجام می‌دهد تا  هموطنان و مسافران در سلامت کامل بوده و با خاطره خوش استان را ترک کنند.»

او با اشاره به تشدید بازدیدهای نظارتی از مراکز گردشگری استان، گفت: «تا کنون ۳۲۷ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان انجام شده و بر اساس بازدیدهای انجام شده تا کنون ۲ مرکز اقامتی تشویق شده و به ۳ مرکز اقامتی و هفت مرکز پذیرایی تذکر داده شده است.»

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اضافه کرد: «۲ مرکز پذیرایی اخطار کتبی دریافت کرده و یک مرکز اقامتی، یک دفتر خدمات مسافرتی و یک مرکز پذیرایی تعطیل و یا تعلیق شده است.»

او با اشاره به اینکه تا کنون شکایتی از تاسیسات گردشگری استان دریافت نشده است، گفت: «گردشگران می‌توانند با ارتباط با سامانه ۰۹۶۲۹ شکایات خود را اعلام کنند.»

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان بیان کرد: «تا کنون ۲۹ هزار و ۷۵۳ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و  طبیعی استان بازدید کرده‌اند.»

در استان سمنان ۹۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۵ هتل و مهمان‌سرا، ۱۴ اقامتگاه‌سنتی، پنج مهمان‌پذیر، پنج مجتمع گردشگری، ۷۹ خانه مسافر، یک هتل‌آپارتمان، دو مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک اردوگاه، یک متل، ۳۱ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۲ رستوران بین‌راهی، ۱۹ سفره‌خانه سنتی و سه موسسه آموزش گردشگری فعال است.

46

hotnewsخبر3 سال پیش • dahio.com • 3

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها